اخبار داغ

یادواره شهدایی که منجر به مصوبه انجام کارهای عمرانی و آبادانی در 16 روستا شد + تصویر

یادواره شهدایی که منجر به مصوبه انجام کارهای عمرانی و آبادانی در 16 روستا شد + تصویر
یادواره استانی شهدای دهستان عوالان و روستای نشور برگزار شد، در این یادواره مقرر شد که برای مشکلات 16 روستا در زمینه عمران و آبادانی تصمیم گیری و اقدام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، روز سه شنبه و در سومین روز از هفته دفاع مقدس، روستای نشور سفلی کامیاران میزبان یادواره استانی شهدای دهستان عوالان و روستای نشور با محوریت شهید حاج اسماعیل حمه گلانی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

, ,

روستای نشور سفلی 142 خانوار دارد و در دوران دفاع مقدس 47 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که یکی از این شهدا سردار حاج میکائیل حمه گلانی است که خدمات ارزنده ای به استان کردستان کرده است.

,

, ,

ساعت 7 صبح با ماشینی که سازمان جهاد کشاوری استان در اختیار اکیپ خبرنگاران قرار داده بود، سنندج را به مقصد روستای نشور که در 35 کیلومتری سنندج و 40 کیلومتری کامیاران واقع شده است ترک کردیم. در بدو ورود به روستا مسؤولان و مدیران استانی و شهرستان کامیاران منتظر دیگر همکاران خود بودند تا قبل از شروع مراسم در سر مزار شهدای روستا حضور یابند.

,

بهسازی جاده آرامستان روستا به طول 5 کیلومتر

,

, ,

مزار شهدای نشور در آرمستان روستا واقع شده و 5 کیلومتر از روستا فاصله دارد و برای رفتن به آنجا باید یک مسیر صعب العبور طی شود. به برکت این یادواره از دو روز قبل بولدوزری به روستا رفته بود تا جاده ناهموار آرمستان روستا را هموار کند و امکان تردد ماشینها به آسانی میسر شود.

,

بعد از حضور مسؤولان و مردم روستا بر سر مزار شهدا به داخل روستا برگشتند تا با حضور در مسجد نبی اکرم (ص) مراسم یادواره شهدا آغاز به کار کند.

,

مردم روستای نشور مردمانی شهیدپرور هستند

,

, ,

ماموستا جعفری امام جمعه و جماعت روستا، مردم روستای نشور را آیین پرور و شهید پرور خطاب کرد و گفت: مردم این روستا و دهستان عوالان خدمات زیادی به نظام و انقلاب کرده اند و به میزبانی شهدا افتخار می کنند.

,

تصمیم گیری برای توسعه عمران و آبادانی 16 روستا

, تصمیم گیری برای توسعه عمران و آبادانی 16 روستا,

, ,

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان نیز از یادواره شهدا به عنوان یک کار فرهنگی نام برد و افزود: در کنار این کار فرهنگی باید به برکت وجود شهدا اقدامات عمرانی نیز انجام شود.

,

سردار محمدحسین رجبی افزود: سال گذشته در چنین یادواره ای در روستای نوره سنندج برخی از مسؤولان استان هر یک تعهداتی در قبال آبادانی روستا را تقبل کردند و به سرانجام هم رسید و این گونه کارهاست که ارزشمند و ماندگار است.

,

وی با بیان اینکه هیچ شأنی بالاتر از خادمی مردم نیست و مسؤولان همه خادم مردم هستند، گفت: اینکه می گویند کردستان محروم است شاید در معنی عام درست نباشد چون بالاخره کردستان در شاخص هایی همچون ارتباطات، گازرسانی، بهداشت، دامپزشکی، کشاورزی و ... جزو استانهای خوب کشور است اما در برخی شاخص ها هم عقب مانده است که باید به آن توجه شود.

,

وی اقدامات محرومیت زدایی سپاه در روستهای کردستان را مبتنی بر نیاز مردم عنوان کرد و گفت: این مردم هستند که تعیین می کنند چه خدماتی به آنها داده شود و سپاه با کمک مردم خیر و همکاری دولت این خدمات را اجرایی می کند.

,

سردار رجبی گفت: خوشبختانه برخی از مسؤولان استان کردستان اهمیت خدمت رسانی را درک کرده و برای آن منتظر صدور بخشنامه و آئیننامه نیستند و این نشان از سطح دغدغه مندی و مسؤولیت پذیری آنان است.

,

وی گذری به اقتدار منطقه ای ایران و تلاش دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن نظام داد و گفت: زمانی دشمن فکر می کرد با تحریم و فشار اقتصادی و ایجاد زمینه اعتراضات مردمی و ... می تواند ایران را به التماس وادارد و به پای میزه مذاکره بیاورد اما مردم با تحمل سختی ها به مسؤولان قدرت تصمیم گیری دادند و اکنون این دشمن است که می خواهد التماس کند تا ایران با آنها مذاکره کند.

,

در این یادواره به پیشنهاد سردار رجبی مقرر شد 16 روستای دهستان عوالان نیازمندی های خود در زمینه مدرسه، راه، مسجد، آب، کشاورزی و ... را به سپاه اعلام کنند و سپاه هم با کمک دولت و خیرین آنها را انجام دهد. قرار است طی 10 روز آینده این نیازمندی ها اعلام شود و برای آنها تصمیم گیری شود.

,

شهادت بالاترین درجه انسانیت است

, شهادت بالاترین درجه انسانیت است,

, ,

در ادامه حجت الاسلام علی دوستی نژاد نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: شهدایی همچون اسماعیل و میکائیل حمه گلانی مایه افتخار خطه خونرنگ کردستان هستند. وی افزود: شهدا زنده همیشگی هستند و نزد خدا روزی داده می شوند.

,

وی عنوان کرد: ما وارثان کسانی هستیم که از کلام خدا درس گرفته و بالاترین درجه انسانی را شهادت در راه خدا می دانند.

,

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ذکر یاد شهدا به ما قدرت و نیرو می دهد، عنوان کرد: امروز دنیای کفر مات و مبهوت عظمت ایران است و دیگر نمی توانند برای ملت های آزاده تصمیم بگیرند.

,

دشمن از هیچ اقدامی برای ساقط کردن نظام دریغ نکرده است

, دشمن از هیچ اقدامی برای ساقط کردن نظام دریغ نکرده است,

فرمانده سپاه کامیاران هم از انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین جهش مردمی و حرکت انقلابی بعد از اسلام نام برد و گفت: استکبار جهانی وقتی بروز و ظهور انقلاب اسلامی را مانع چپاول گری های خود دید از همان ابتدای شکل گیری از هیچ اقدامی برای ساقط کردن آن دریغ نکرد.

,

حسین ملکی ادامه داد: دشمنان نظام وقتی دیدند دیگر توطئه و کودتا جواب نمی دهد به فکر منازعه مرزی افتادند و در 31 شهریور سال 59 صدام دیکتاتور داوطلب اجرای این منازعه شد و با پشتیبانی همه جانبه قدرت های غربی و کشورهای منطقه به ایران  حمله کرد اما چون انقلاب اسلامی، انقلابی الهی، دینی و مردمی بود در مقابل تجاوز دشمن ایستادگی کرد و سرانجام هم به پیروزی رسید.

,

توزیع بسته های فرهنگی بین دانش آموزان و ویزیت رایگان بیماران

, توزیع بسته های فرهنگی بین دانش آموزان و ویزیت رایگان بیماران,

در حاشیه این یادواره بسته های فرهنگی بین دانش آموزان نیازمند توزیع و توسط تیم پزشکی بسیج نیز بیماران ویزیت رایگان شدند.

,

سازمان جهاد کشاورزی به عنوان مسؤول کمیته روستایی استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه کردستان، سپاه شهرستان کامیاران و سازمان بسیج مساجد و محلات استان در برگزاری این یادواره نقش ویژه داشتند.

,

روستای نشور، روستایی از توابع بخش موچش شهرستان کامیاران در استان کردستان ایران است. این روستا در دامنه کوه اوالان قرار دارد و یکی از زیباترین روستاهای بخش کامیاران است مردم روستای نشور مردمانی خون گرم ومهمان نواز هستند. شغل اصلی این دیار کشاورزی، توت فرنگی، انگور، گردو و....است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه