اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی رشتخوار خبر داد؛

۶ سال حبس در انتظار سارق پنجره‌های آب انبار تاریخی اکبرآباد رشتخوار

۶ سال حبس در انتظار سارق پنجره‌های آب انبار تاریخی اکبرآباد رشتخوار
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار گفت: سارق پنجره های آب انبار تاریخی روستای اکبرآباد رشتخوار علاوه بر استرداد اموال به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  کاظم کامیاب رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشتخوار صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ از ۶ سال حبس برای سارق پنجره های آب انبار تاریخی روستای اکبرآباد این شهرستان خبر داد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,

وی در ادامه با اشاره به اینکه سارق پنجره های آب انبار تاریخی اکبرآباد رشتخوار پس از شناسایی و دستگیری توسط نیروی انتظامی اموال سرقتی را استرداد کرده است، افزود: در خرداد ماه سال جاری پنجره های آب انبار تاریخی اکبرآباد که به شماره ۱۳۸۶۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، شبانه مورد سرقت قرار گرفت که با تلاش همکاران نیروی انتظامی و با پیگیری های این اداره متهم شناسایی و اشد مجازات برای آن در نظر گرفته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار، یادآور شد: در حال حاضر 270 اثر تاریخی در زمینه گردشگری در این شهرستان وجود دارد که از این میان حدود 250 اثر، تاریخی هستند و تعداد 21 اثر نیز ثبت ملی شده‌ و همچنین 20 تفرجگاه و جاذبه‌ گردشگری دیگر نیز در این شهرستان واقع شده است.
 

,
,
,
,

شایان ذکر است آب انبار تاریخی اکبرآباد از جمله آثار تاریخی شهرستان رشتخوار است که در جنوب روستای اکبرآباد این شهرستان و در کنار قلعه تاریخی اکبرآباد و محوطه شهر تاریخی جیزد در ۱۶ کیلومتری مسیر جاده ای رشتخوار به خواف قرار گرفته است.
 

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه