اخبار داغ

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر بیرجند:

حذف نام شهدا ناشی از عدم‌درک صحیح فرهنگ ایثار و شهادت است/ دفاع مقدس نمونه کاربردی اثربخشی گفتمان مقاومت در برابر هرگونه تجاوز است

حذف نام شهدا ناشی از عدم‌درک صحیح فرهنگ ایثار و شهادت است/ دفاع مقدس نمونه کاربردی اثربخشی گفتمان مقاومت در برابر هرگونه تجاوز است
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: این‌که در برخی از شهرهای کشور نام شهدا از تابلو کوچه‌ها حذف می‌شود ناشی از عدم‌درک صحیح کسانی است که از فرهنگ شهادت و مقاومت فاصله گرفته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی طاهری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص گفتمان مقاومت و پیروزی اظهار کرد: دفاع فراگیر مردمان با بصیرت ایران در برابر تجاوز ارضی عراق به ایران در اوایل انقلاب اسلامی که علیه انقلاب نوپای اسلامی به وقوع پیوست با مقاومت به پیروزی رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: با توجه به وحدت و روحیه انقلابی مردم و در سایه مقاومت و جان‌فشانی‌های رزمندگان اسلام منجر به پیروزی جبهه مقاومت در دفاع مقدس شد.
,
 
,
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر بیرجند بیان کرد: این پیروزی و دفاع مقدس یک شاهد عینی و کاربردی برای اهمیت و اثربخشی گفتمان مقاومت در برابر هرگونه تعدی و تجاوز از سوی بیگانگان است.
,
 
,
طاهری با اشاره به کاربرد گفتمان مقاومت در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی، عنوان کرد: کاربرد گفتمان مقاومت در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی نیز در سایه تلاش صنعتگران، فعالان اقتصادی و در سایه اتکا به داشته‌ها، منابع و توانمندی‌های داخلی مشروط بر این‌که مردم نیز همراهی کرده و از تولیدات داخلی مصرف کنند به طور قطع می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.
,
 
,
وی اظهار کرد: اقتصادمقاومتی مبتنی بر گفتمان ارزشی مقاومت است که باید با صبر، هم‌دلی و هم‌زبانی مردم و دولت در برابر تحریم‌های ظالمانه به سرانجام رسد.
,
 
,
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: زمانی‌که مردم و مسئولان درک صحیحی از گفتمان مقاومت داشته باشند خود به خود گفتمان مقاومت از عناصر حاکم بر فرهنگ جامعه می‌شود.
,
 
,
طاهری با اشاره به لزوم بازخوانی فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس برای جوانان، افزود: برای این‌که نسل امروز و جوانان در جریان جان‌فشانی‌های رزمندگان و ایثارگران قرار گرفته و فرهنگ مقاومت و شهادت به بوته فراموشی سپرده نشود باید همیشه فرهنگ مقاومت که منجر به پیروزی ما در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد برای نسل امروز بازخوانی شود.
,
 
,
وی در خصوص برخی اقدامات مشکوک در خصوص حذف نام شهدا از کوچه‌های برخی از شهرهای کشور، تصریح کرد: این‌که در برخی از موارد نام شهدا از تابلو کوچه‌ها حذف می‌شود ناشی از عدم‌درک صحیح کسانی است که از فرهنگ شهادت و مقاومت فاصله گرفته‌اند.
,
 
,
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به  اقدام خودجوش برخی از جوانان جهت مقابله با حذف نام شهدا از تابلوی برخی کوچه‌ها در برخی شهرهای کشور گفت: احساس مسئولیت جوانان در این خصوص قابل تقدیر است و باید از طریق مجاری قانونی صورت پذیرد.
,
 
,
طاهری بیان کرد: اگر درک درستی از فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وجود داشته باشد و برای مردم و مسئولان این فرهنگ به خوبی بیان شده باشد و بدانند که نقش رزمندگان دوران دفاع مقدس که بسیاری از آن‌ها به شهادت رسیده‌اند چه دستاوردهایی برای کشور داشته است، هیچ‌وقت اقدامی در خصوص حذف نام شهدا و مواردی از این دست انجام نمی‌دادند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه