اخبار داغ

استاندار اردبیل؛

مسئول اصلی بیکاری در استان اردبیل، مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند/ ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی تسریع شود

مسئول اصلی بیکاری در استان اردبیل، مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند/ ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی تسریع شود
استاندار اردبیل با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر مسایل و مشکلات سرمایه‌گذاران باشند گفت: با رفع موانع موجود در ادارات و بانک‌ها می‌توان انگیزه سرمایه‌گذاران را برای توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان افزایش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، هیجدهمین جلسه شورای اشتغال استان صبح امروز با حضور مسئولان مربوطه در استانداری اردبیل برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در ابتدای این جلسه با انتقاد از مسئولان دستگاه های اجرایی استان گفت: همه باید تلاش کنند تا با رفع موانع موجود در ادارات و بانک‌ها ، انگیزه سرمایه‌گذاران را برای توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان اردبیل را افزایش دهند.

,

استاندار اردبیل با بیان اینکه اگر سرمایه‌گذار در استان احساس امنیت داشته باشد دایره فعالیت خود را توسعه می‌دهد تصریح کرد: سرمایه‌گذار کریستال در منطقه اقتصادی به‌زودی عملیات اجرایی کاغذ‌سازی در شهرستان نمین را با۵۰۰ نفر اشتغال آغاز می‌کند که جذب این‌گونه افراد در استان هنر مسئولان را نشان می‌دهد.

,

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مشکل اصلی بیکاری در استان مسؤولان هستند ،گفت: باید در راستای ایجاد اشتغال پایدار در حد توان تلاش کنند.

,

وی افزود: ایجاد زیرساخت‌های اساسی از قبیل برق‌رسانی، گازرسانی و راه‌سازی از اولویت اصلی ما در بخش‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی است که در این راستا اقدامات مناسبی انجام شده است.

,

استاندار اردبیل از بانک‌های عامل خواست طبق ضوابط با سرمایه‌گذاران برخورد کنند اما در جهت تکریم آنها موانع زاید را برطرف نمایند.

,

بهنام جو گفت: جهت حل موانع و مشکلات وام ارزان قیمت روستایی کارگروه اشتغال باید با بانک‌های عامل و متقاضیان وام ظرف دو هفته آینده جلسه برگزار کنند و وضعیت این وام‌ها هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

,

تسریع در روند پرداخت تسهیلات اشتغال

, تسریع در روند پرداخت تسهیلات اشتغال,

قاسم رحیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به سرعت کم پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات از این محل جهت کمک به ایجاد و رونق مشاغل خرد شد و اظهار کرد: سهم استان اردبیل از محل تسهیلات مشاغل خانگی مبلغ ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

,

وی افزود: ضروری است جهت تسریع در جذب منابع و اعتبارات، بانک‌های عامل نسبت به تعیین تکلیف، عودت یا پرداخت تسهیلات طرح‌های اشتغال‌زای روستایی معرفی شده، اقدام کنند.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصیح کرد: تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ تنها ردیف مشخص‌شده قانونی جهت حمایت و اعطای تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی است که اقدامات دستگاه‌ها نسبت به تخصیص و جذب به‌موقع اهمیت بسیاری دارد.

,

دبیر کارگروه اشتغال استان اردبیل با اشاره به کاهش سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی با توجه به افزایش نرخ تورم تصریح کرد: لازم است مدیران بانک‌های استان جهت عملیاتی‌شدن مصوبات جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کشور در استان اردبیل پیگیری ویژه به‌عمل آورند تا از این طریق و با جذب تسهیلات به واحدهای تولیدی استان کمک نماییم.

,
انتهای پیام/ج
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه