اخبار داغ

مدیر کل راه و شهرسازی البرز خبر داد:

زمین‌خواری 800 میلیارد تومانی در کرج/ 64 هکتار از اراضی حاشیه آزادراه همت آزاد شد/ هشدار دستگاه قضا برای تخریب سوله 2500 متری

زمین‌خواری 800 میلیارد تومانی در کرج/ 64 هکتار از اراضی حاشیه آزادراه همت آزاد شد/ هشدار دستگاه قضا برای تخریب سوله 2500 متری
تقی رضایی ضمن هشدار به زمین خواران گفت: چندین سال اراضی حاشیه آزادراه همت در تصرف اشخاص خاصی قرار داشت و مساحت آن قریب به 64 هکتار بود که امروز آزاد و رفع تصرف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: امروز پس از سال های متمادی که پرونده اراضی تصرفی حاشیه آزاد راه شهید همت که جز اراضی ملی نیز بودند به ثمر نشست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک ,
تقی رضایی افزود: چندین سال این اراضی در تصرف اشخاص خاصی قرار داشت و مساحت آن  قریب به 64 هکتار بود که امروز آزاد شد و در سال های اولیه ساخت اتوبان، 20 هکتار دیگر از اراضی محدوده آزاد راه همت نیز آزاد شد.
,
 
,
وی اظهار داشت: طی سال های اخیر در احکام بدوی، تجدید نظر، اعاده دادرسی و ... به سود راه و شهرسازی رای داد زیرا عزم دستگاه قضایی برای بازگشت این اراضی ملی جزم بود.
,
 
,
رضایی تصریح کرد: این اراضی باید در راستای احقاق حقوق عامه باید به دولت باز می گشت تا در همجواری آزادراه همت روی کاربری های گردشگری و تفرجگاهی برای استفاده عموم سرمایه گذاری شود. 
,
 
,
وی مبلغ این اراضی تصرفی آزاد شده را 800 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با سرمایه گذاری روی این اراضی ارزش آن به بیش از یک هزار میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد. 
,
 
,
رضایی افزود: با حمایت دستگاه قضایی، راه و شهرسازی توانست اقدامی مهم در راستای رفع تصرفات داشته باشد، البته یک سوله 2500 متری در حاشیه این اراضی وجود داشت که دادستان مهلتی برای تخلیه دادند که در صورت عدم جابجایی سوله با لودر تخریب خواهد شد.
,
 
,
وی اظهار داشت: ارتباط و تعامل خوبی دستگاه قضایی البرز با دستگاه های اجرایی وجود دارد و اینکه دادستان یگان حفاظت راه و شهرسازی را رابط خود می داند باعث شده است هر گاه تصرفی صورت بگیرد همکاران ما در کمترین زمان نسبت به رفع تصرف اقدام کنند و کاهش پرونده های قضایی را به دنبال دارد. 
,
 
,
رضایی تصریح کرد: اراضی دیگری داریم که پرونده های آنها در محاکم قضایی مفتوح است تا دستگاه قضایی حقوق مردم و دولت را مورد بررسی قرار دهد.
,
 
,
وی در خاتمه گفت: فشارها روی دستگاه های اجرایی برای رفع تصرف اراضی وجود دارد اما دادستان کرج هم اشاره کرد تلاش های راه و شهرسازی موجب به حداقل رسیدن زمین خواری شده است. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه