اخبار داغ

استاد سیاستگذاری دانشگاه کالیفرنیا تحلیل می کند؛

83 درصد از سود اقتصادی آمریکا به جیب ثروتمندان این کشور می رود/ برنامه اقتصادی شکست خورده ترامپ، آمریکایی ها را فقیرتر کرده است

83 درصد از سود اقتصادی آمریکا به جیب ثروتمندان این کشور می رود/ برنامه اقتصادی شکست خورده ترامپ، آمریکایی ها را فقیرتر کرده است
علیرغم تنگناهای شدید اقتصادی آمریکایی ها، با کاهش مالیاتی ترامپِ جمهوری خواه، 83 درصد از سود اقتصادی آمریکا به جیب ثروتمندان این کشور می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ استاد سیاستگذاری دانشگاه کالیفرنیا در وبلاگ شخصی خود نوشت، دونالد ترامپ و فعالان دولت وی امیدوار هستند که یک اقتصاد قوی را برای مردم آمریکا به ارمغان آورند تا گذشته از خسارت هایی که به این کشور وارد کرده اند بر روی آن خسارت ها سرپوش بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
به همین دلیل است که ترامپ دائماً به دنبال تعداد شغل و بازار سهام است تا بتواند تصویری موجه از اقتصاد آمریکا ترسیم کند.
,

"رابرت ریچ" گفت که وقتی از نزدیک تر نگاه کنید اعداد، داستانِ بسیار متفاوتی از اقتصاد ترامپ را نشان می دهند؛

, رابرت ریچ,

- مشکل دستمزدها هنوز حل نشده است. متوسط ​​ درآمد سالانه حقوق و دستمزد تمام وقتِ کارگران در سال 1979 به دلار امروز، 43.680 دلار بود. در حالی که متوسط درآمد​​در سال 2018، 45.708 دلار بود.

,

حتی جمهوری خواهان در کنگره وعده دادند که کاهش مالیات را برای ثروتمندان و شرکت ها به ارمغان آورند، اما خبری نشد.

,

- درصد شاغلان کم است. با اینکه نرخ بیکاری پایین است، اما وقتی به تعداد شاغلان توجه می کنیم، درمی یابیم که اشتغال به خوبیِ آنچه به نظر می رسد نیست.

,

از اواخر دهه 1970 تاکنون، میزان مشارکت نیروی کار در پایین ترین میزان خود قرار دارد و همچنان همسران و مادران برای درآمد خانواده کار می کنند.

,

- بسیاری از افراد دارای مشاغل پاره وقت هستند. نزدیک به 4 میلیون آمریکایی در مشاغل پاره وقت مشغول هستند و قادر به یافتن مشاغل تمام وقت نیستند.

,

بسیاری از این شغل ها آزاد یا قراردادی بوده و حق و مزایای کمتری را ارائه می دهند. این موضوع، ناامنی اقتصادی را برای میلیون ها خانواده افزایش داده است.

,

- تعداد فزاینده ای از فارغ التحصیلان دانشگاه، صلاحیت بیشتری نسبت به شغل فعلی خود دارند. یک دهم از فارغ التحصیلان (که بسیار بیشتر از 20 سال گذشته است) دارای شغل پاره وقت و درآمدی ناکافی هستند.

,

ضمنا، هزینه دانشگاه بسیار زیاد شده، به طوری که دانشجویان برای پرداخت هزینه های تحصیل خود زیر بار بدهی می روند. در حال حاضر، 45 میلیون آمریکایی 1.6 تریلیون دلار بدهی دانشجویی دارند.

,

- هزینه های مراقبت های بهداشتی همچنان در حال افزایش است. از سال 2008 تاکنون، متوسط حق بیمه خانواده 55 درصد افزایش یافته است.

,

این رقم (55 درصد)، 2 برابرِ درآمد کارگران و 3 برابرِ تورم است. قیمت داروهای تجویزی به تنهایی با جهشی 11 درصدی در نیمه نخست سال 2019 همچنان در حال افزایش است.

,

- هزینه های مسکن در حال افزایش است. در حال حاضر، نزدیک به 39 میلیون خانوار آمریکایی بیش از حد توان خود باید هزینه مسکن را بپردازند.

,

یک چهارم از مستأجران بیش از نیمی از درآمد خود را برای مسکن صرف می کنند.

,

- آمریکایی ها برای ماندن در طبقه متوسط جامعه بیشتر در قرض فرو می روند. بدهی مصرف کننده به استثنای رهن به 4 تریلیون دلار صعود کرده و بالاترین رقمی است که تاکنون حتی پس از تعدیل تورم وجود داشته است.

,
 
,
, ,

بنابراین آیا کسی هست که از اقتصاد ترامپ سود برده است؟ ثروتمندان و شرکت ها هرگز سود خوبی نداشته اند. در واقع، با کاهش مالیاتی ترامپِ جمهوری خواه، 83 درصد از سود به جیب 1 درصد از ثروتمندترین افراد آمریکا می رود.

,

بار دیگر که ترامپ و فعالان دولت وی به قصد گمراه کردن ما از ضربه ای که به آمریکا می زنند، درباره اقتصاد اغراق کردند، شما واقعیت را بدانید. برنامه اقتصادی شکست خورده آنها آمریکایی ها را فقیرتر و امنیت را کمتر کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه