اخبار داغ

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین خبر داد

تامین ۱۹هزار مترمربع فضای اسکان ویژه زائران قزوینی در عراق

تامین ۱۹هزار مترمربع فضای اسکان ویژه زائران قزوینی در عراق
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: خوشبختانه امسال در شهرهای کربلا و نجف افزایش اسکان برای زائران داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، حامد کبودوند در جلسه ستاد اربعین که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ستاد اربعین استان در سال ۹۸ با همت مردم و دستگاه‌های اجرایی از چند ماه گذشته برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده که تاکنون ۸۵ موکب در استان ثبت نهایی شده در حالی که این میزان در سال ۹۵ فقط ۴ موکب بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین افزود: امسال این ۸۵ موکب در ۶ قرارگاه سازماندهی شده که شامل شهر آوج به عنوان اخرین نقطه استان، شهر مهران، مسیر پیاده روی نجف، نجف، منطقه مصیب حرم طفلان مسلم و سامرا است.

,

وی با بیان اینکه تعهد استان قزوین برای ارائه خدمات ۱۰ شبانه روز از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ مهرماه است، گفت: خوشبختانه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ما می‌توانیم به ۳۳ هزار و ۴۵۵ نفر در هر شبانه روز خدمات اسکان ارائه دهیم.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات اسکان موکبداران برای شام ۵۳ هزار و ۶۰۰ وعده غذایی در هر روز، میان وعده ۴۱ هزار ۲۰۰، نهار ۶۶ هزار و ۸۰۲ و صبحانه ۶۵ هزار و ۶۰۰ وعده تعهد و اعلام آمادگی کرده‌اند.

,

کبودوند ادامه داد: امسال براساس برنامه‌ریزی وزارت کشور و همکاری دستگاه‌ها مقرر شد مواکب استان قزوین به صورت متمرکز خدماتشان را ارائه کنند که امسال برای اولین بار در شهر نجف یک فضای متمرکز با بیش از ۷ هزار متر مربع مساحت در ۳۰ متری حرم حضرت امیرالمونین (ع) راه اندازی شد که در حال ایجاد تشکیلات نجف هستیم.

,

امسال برآورد سه برابری ظرفیت زائرین را خواهیم داشت

, امسال برآورد سه برابری ظرفیت زائرین را خواهیم داشت,

وی در ادامه بیان کرد: طی چندین سال گذشته در شهر کربلا همواره با مشکل اسکان مواجه بودیم که خوشبختانه امسال بیش از ۱۲ هزار متر مربع فضا در نزدیکی حرم حضرت عباس (ع) اختصاص پیدا کرد که دیروز تحویل نماینده‌های ستاد در شهر کربلا شده که آماده پذیرایی زائرین خواهیم بود.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین افزود: مانند سال‌های گذشته ۱۷ موکب در مجموعه طفلان مسلم و ۱۵ موکب در عمودهای مختلف مسیر تجهیز شدند و دو موکب هم در سامرا برای اولین بار ارائه خدمات می‌کنند.

,

کبودوند اظهار کرد: باتوجه به اینکه امسال ما برآورد سه برابری ظرفیت زائرین را خواهیم داشت و از طرفی شهر مهران به عنوان معین استان قزوین انتخاب شده نیز محدودیت تردد خودروهای سواری و خودروهای نقلیه عمومی را خواهیم داشت لذا با محدودیت‌های جدی در انتقال کالاها همراه خواهیم بود که اگر دستگاه‌های اجرایی در زمیه تامین اقلام زیرساختی به کمیته مشارکت مردمی در قالب امانت کمک کنند مطمئنا این مشکل مرتفع خواهد شد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سطح زیر بنا برای زائرین؛ موکت، داربست، خودروی یخچال دار، تجهیزات برقی، چادر و پتو از اقلام ضروری خواهد بود که امیدوارم حمایت لازم صورت گیرد.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در پایان گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان از حجم مشارکت مردمی و حدود ۲ میلیارد تومان مشارکت دستگاه‌های اجرایی در قالب زیرساخت در همایش اربعین انجام شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه