اخبار داغ

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

کنترل تورم، بازار ارز و کمک به رشد اقتصادی در دستور کار بانک مرکزی

کنترل تورم، بازار ارز و کمک به رشد اقتصادی در دستور کار بانک مرکزی
رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که انتظارات از بانک مرکزی بالاست، گفت: ازین رو کنترل تورم، کنترل بازار ارز و کمک به رشد اقتصادی کشور در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در نشست با مدیران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در کیش با اشاره به تلاش ناکام دشمن در حداکثر سازی فشار اقتصادی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی چاره ای جز اولویت بندی مسائل اقتصادی نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با تاکید بر نقش مقاومت مردم و برنامه‌ریزی صورت گرفته در عبور از شرایط سخت اقتصادی گفت: بحمدالله دشمنان به هدف اصلی خود که فروپاشی اقتصاد ایران بود نرسیدند.
,
 
,
همتی با یادآوری شرایط ارزی کشور در شهریور و مهرماه سال گذشته افزود: علیرغم تمام تحریم ها و فشارهای وارد شده در حال حاضر شرایط ارزی با ثباتی داریم و این آرامش به ما اجازه داده است که به سایر اولویت‌ها از جمله شرایط مناطق آزاد بپردازیم.
,
 
,
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی بانک مرکزی تامین ارز کالاهای اساسی و دارو است تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده ذخیره کالاهای اساسی و دارو در کشور مطلوب است.
,
 
,
وی افزود: انتظارات از بانک مرکزی بالاست و ازین رو کنترل تورم، کنترل بازار ارز و کمک به رشد اقتصادی کشور در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.
,
 
,
همتی با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی کشور در راستای افزایش رفاه مردم باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی صورت گیرد افزود: در این خصوص بایستی بررسی ها و اقدامات لازم در مورد توانمندی مناطق آزاد و رفع موانع آنها صورت گیرد تا بتوانیم از این قابلیت‌ها در مسیر توسعه اقتصادی کشور بهره کامل ببریم.
,
 
,
همتی همچنین به کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه و ماهانه اشاره کرد و گفت: حضور تیم مدیران بانک مرکزی در جزیره کیش به معنای اهمیت مناطق آزاد است.
,
 
,
وی افزود: مشکلات سرمایه گذاران و تجار در مناطق آزاد را درک می کنیم، لذا به اینجا آمده‌ایم تا ضمن گفتگو با فعالان اقتصادی منطقه آزاد کیش و بقیه مناطق آزاد راه حل هایی برای رفع موانع یافته و با تمام توان برای اجرای آنها اقدام کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه