اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه شهرستانهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

مسئولان برای ساماندهی بازار سیب و سایر محصولات کشاورزی اقدام سریع کنند/ ضرورت حمایت از نیروهای انقلابی در دستگاه‌های اجرایی/ قدردانی از رزمندگان وظیفه مردم و مسئولان است

مسئولان برای ساماندهی بازار سیب و سایر محصولات کشاورزی اقدام سریع کنند/ ضرورت حمایت از نیروهای انقلابی در دستگاه‌های اجرایی/ قدردانی از رزمندگان وظیفه مردم و مسئولان است
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مسئولان برای ساماندهی بازار سیب و سایر محصولات کشاورزی اقدام سریع کنند/ ضرورت حمایت از نیروهای انقلابی در دستگاه‌های اجرایی/ قدردانی از رزمندگان وظیفه مردم و مسئولان است

, مسئولان برای ساماندهی بازار سیب و سایر محصولات کشاورزی اقدام سریع کنند/ ضرورت حمایت از نیروهای انقلابی در دستگاه‌های اجرایی/ قدردانی از رزمندگان وظیفه مردم و مسئولان است, مسئولان برای ساماندهی بازار سیب و سایر محصولات کشاورزی اقدام سریع کنند/ ضرورت حمایت از نیروهای انقلابی در دستگاه‌های اجرایی/ قدردانی از رزمندگان وظیفه مردم و مسئولان است,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: اقتدار، آزادی و امنیت امروز را مدیون هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان هستیم.

,

وی، افزود: همه باید ضمن احترام به جایگاه رزمندگان، قدردان و ادا کننده دین در برابر رشادت آن‌ها باشیم.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به نزدیکی به ایام اربعین، عنوان کرد: برای زیارت اربعین باید هم کمی و هم کیفی نسبت به برگزاری پیاده‌روی وارد عمل شویم.

,

وی، در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت از کشاورزان، بیان داشت: مسئولان در خصوص کشاورزی و به ویژه سیب چاره‌اندیشی کنند و نسبت به خرید منصفانه محصولات اقدام کنند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: برخی افراد در بحث خرید محصولات کشاورزی سوءاستفاده می‌کنند که باید توسط مسئولان پیگیری و رسیدگی شود.

,

وی، در خصوص حقوق معوقه کارکنان برخی ادارات و دستگاه‌ها، گفت: عدم پرداخت حقوق برخی کارگران و کارکنان دستگاه‌ها باید پیگیری شود. مدیران همانند رییس سابق کمیته امداد اقدام کنند که طبق دستور ایشان ابتدا حقوق کارگران پرداخت می‌شد و سپس مدیران و معاونان. در ادارات هم باید این‌گونه اقدام شود و مشکلات کارگران و کارکنان جزء مورد توجه و پیگیری باشد.

,

امام جمعه ارومیه، در بخش دیگر سخنان خود، بیانات رهبر انقلاب در جمع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را مدنظر قرار داده و عنوان کرد: ایشان توکل به خدا و درس گرفتن از دفاع ۸ ساله مقدس، عدم اعتماد به غرب، انسجام وحدت ملی، حمایت از تولید داخلی، عزم ملی و نیز مدیریت مناسب در شرایط مختلف را نیاز همیشگی مردم و مسئولان دانستند.

,

وی، افزود: اینکه رهبر انقلاب توجه به عنایات الهی را مورد توگه قرار دادند، نشان دهنده اطمینان به وعده الهی است که باید همه آن را جدی بگیریم.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ابراز داشت: موفقیت‌های ۴۰ ساله ما در سایه عنایت الهی است و هیچ ارتباطی به مدیریت و برنامه فردی ندارد. این تاکید رهبر انقلاب نشانه حقیقت ماجرا است.

,

وی، خاطرنشان کرد: کار جهادی و رعایت تقوا موضوعی است که باید توسط تمام مردم و به ویژه مسئولان به آن توجه شود تا مشکلات جامعه حل شود. اگر محور تقوا باشد مشکلات جامعه بهتر حل می‌شود چراکه عامل شکست و ناامیدی دشمن همین تقوا است.

,

حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر حمایت از نیروهای انقلابی، گفت: حمایت از افراد انقلابی و متقی و دوری کننده از حزب‌گرایی لازم و ضروری است. انتخاب مسئول برای بستن دهان فلان قومیت، فلان نماینده یا فلان مدیرنباید به روال عادی تبدیل شود بلکه باید انقلابی‌گری و تخصص در کنار تعهد مدنظر باشد.

,

وی، با یادآوری بیانات رهبر انقلاب مبنی بر عدم قابل اعتماد بودن اروپا، تصریح کرد: در جریان سفر مسئولان به مجمع عمومی سازمان ملل به طور واضح دیدیم که اروپایی‌ها قابل اعتماد نیستند و با وجود دیدار با رییس جمهور کشورمان، فورا مواضع خود را تغییر دادند. این امر باید مدنظر و مورد توجه تمام مسئولان باشد که اروپا و غرب قابل اعتماد نیستند.

,

بیان نکاتی در خصوص جایگاه خانواده، تقوا و معاد از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

,

قوه قضائیه با توان و تلاش بیشتر مفسدین اقتصادی را شناسایی و برخورد کند

, قوه قضائیه با توان و تلاش بیشتر مفسدین اقتصادی را شناسایی و برخورد کند, قوه قضائیه با توان و تلاش بیشتر مفسدین اقتصادی را شناسایی و برخورد کند,

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی در ادامه سلسله مباحث معاد به یکی دیگر از اسامی جهنم که 27 بار در قرآن کریم آمده است اشاره کرد و گفت : کلمه جهیم از معانی لغوی جهنم است و البته در روایات آمده است که جهیم نام یکی از هفت طبقات جهنم است و از دیگر کلماتی که معانی جهنم دارد نار است .

,

وی فرارسیدن ولادت امام محمد باقر علیه السلام را تبریک گفت و مواضع سیاسی و مسائل علمی این امام همام را تشریح و بر ادله های مختلف حضور امام باقر ع در دشت نینوا اشاره کرد و گفت : در روایت هست که امام محمد باقر علیه السلام خودشان نقل کرده اند که در دشت کربلا حضور داشتند و نظاره گر صحنه های کربلا بوده اند .

,

وی فرا رسیدن هفتم مهر روز آتش نشانی را تبریک گفت و افزود: آتش نشانها انسانهایی تلاشگر و مظلوم هستند و هرگز تلاشهای آنان به چشم نمی آید،از تمام تلاش گران در آن عرصه علی الخصوص آتشنشانان ساعی شهرستان شاهین دژ تقدیر و تشکر کرد.

,

امام جمعه شاهین دژ به بحث اقدامات نظام سلطه که جنگ تمام عیار اقتصادی را بوجود آورده است اشاره کرد و افزود : بایست بیدار باشیم همانطور که پدر و پسر ،پیر و جوان و روحانی وارد جنگ سخت شدند و رشادتها و حماسه ها آفریدند، امروز نیز بایست با عمل به پیام های رهبر معظم انقلاب در خصوص اقدامات در قبال تحریم ها عمل به نحو شایسته عمل کنیم و مهمتر اینکه دستگاه قضا بایست با چشمان بیدار تمامی جوانب اقتصادی کشور را تحت نظر داشته باشد که الحمدالله از زمان حضور حجت الاسلام رئیسی شاهد بررسی پرونده های اقتصادی هستیم و دومین کار قوه قضائیه بایست حمایت از فعالیت های اقتصادی باشد.

,

حجت الاسلام فصیح نیا از مسئولین شهرستان ابراز گله کرد و گفت: بایست بررسی شود چه تعداد کارخانه در شهرک صنعتی شاهین دژ در حال فعالیت و چه تعداد در حال رکود و تعطیل شده اند و حتی کسانی که وام های کلان گرفته اند و در بحث چرخه اقتصادی بکار نبسته اند بایست شناسایی و به جد برخورد شود.

,

اروپا هیچ فرقی با آمریکا ندارد/ باید مراقب نفود، حیله و تزویر دشمن بود/ گفتمان مقاومت باید رویکرد دولتمردان باشد

, اروپا هیچ فرقی با آمریکا ندارد/ باید مراقب نفود، حیله و تزویر دشمن بود/ گفتمان مقاومت باید رویکرد دولتمردان باشد, اروپا هیچ فرقی با آمریکا ندارد/ باید مراقب نفود، حیله و تزویر دشمن بود/ گفتمان مقاومت باید رویکرد دولتمردان باشد,

حجت الاسلام و والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب، گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان چراغ راه و راهنمای ما است که همواره مردم و مسئولان باید به آن توجه داشته باشند.
امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان باید گوش به فرمان ولی امر خویش باشند، افزود: کسی که به هنگام یاری رهبرش در خواب باشد، با لگد دشمن بیدار می شود.
وی در ادامه با تاکید بر عبرت گیری از حوادث تاریخی و مطالعه تاریخ، گفت: ای کاش سریال مختارنامه را به جای نماز جمعه پخش کنیم و هر بند بند آن را تفسیر کنیم و از آن نکات تاریخی مانند توصیه مختار به یارانش برای مقاومت و مراقبت از حیله و تزویر دشمن عبرت بگیریم.
حسن زاده با تاکید بر اتحاد، تصریح کرد: مردم و مسئولان باید مراقب نفوذ، حیله و تزویر دشمن که دائما به دنبال تفرقه افکنی هستند، باشند.
امام جمعه میاندوآب در ادامه به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل و سخنرانی وی اشاره و اظهار کرد: اینکه کشورهای مختلف در صف مذاکره با رئیس جمهور ایران بودند، به دلیل استقامت؛ ایستادگی و مقاومت مردم ایران است.
حسن زاده با اشاره به اینکه وقتی باج می دادیم و مذاکره می شد ما را به حساب نمی آوردند، تصریح کرد: اما وقتی به دستور رهبر معظم انقلاب عمل کرده و مقاومت کردیم رویکرد آنها عوض شد.
وی با بیان اینکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اروپا هیچ فرقی با آمریکا ندارد، اظهار کرد: خباثت اروپایی ها قبل از آمریکا برای ما اثبات شده است.
امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه جایی که رئیس جمهور به اروپایی ها تذکر داد قابل تقدیر است، افزود: ما می خواهیم رئیس جمهور نیز مانند ملت و نیروهای انقلابی که ۴۰ سال مقاومت کرده، ایستادگی کرده و دست رد به سینه دشمن بزند.
وی با بیان اینکه اروپا دنبال مذاکره و گفت و گو نیست بلکه به دنبال اجرای خواسته های خود هستند، اظهار کرد: اروپا و آمریکا هر دو به دنبال استعمار و سلطه بوده و هر دو غیرقابل اعتماد هستند و نباید به آنها توجه کرد.ِ
حسن زاده با تاکید بر اینکه راه مبارزه با حیله و تزویر دشمن، خدمت به مردم است، اظهار کرد: مسئولان باید به دنبال خدمت به مردم بوده و به دنبال محرومیت زدایی از نقاط مختلف، اشتغال زایی جوانان و تحقق عدالت باشند.
وی افزود: میاندوآب را میاندوآبی ها می توانند توسعه دهند و در پیشرفت آن نقش ایفا کنند و لذا باید دست به دست هم داده و متحد به دنبال حل مشکلات مردم باشیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، صبر و استقامت در مقابل جبهه‌ استکبار بود

, از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، صبر و استقامت در مقابل جبهه‌ استکبار بود, از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، صبر و استقامت در مقابل جبهه‌ استکبار بود,

 حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ماکو با اشاره به آثار وصفی لقمه حرام در زندگی، اظهار کرد: انسان با تقوا لقمه حرام بر سر سفره‌ خود نمی‌آورد، چون هر عملی که انسان انجام می‌دهد دارای آثار تکلیفی و آثار وضعی استو آثار تکلیفی آن در روز قیامت به صورت ثواب و عقاب ظاهر می‌شود و انسان آثار وضعی آن را در این دنیا می‌بیندو مال و لقمه‌ای را هم که انسان از حرام به دست می‌آورد علاوه بر آثار تکلیفی دارای آثار وضعی است.

,

وی افزود: از دیدگاه اهل بیت عصمت و طهارت کسی که مال خود را از حرام به دست آورده عبادت و اعمال صالح او مورد قبول درگاه پروردگار عالمیان قرار نخواهد گرفت.

,

امام جمعه ماکو ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا بیان کرد: رزمندگانی که با قدرت ایمان و تقوی و با روحیه شهادت طلبی، ایثارگری و استقامت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و از بزرگترین امتحان الهی پیروزمندانه خارج شدند که در این امتحان بعضی به شهادت رسیدند و بعضی دیگر یا به صورت رزمنده و یا جانباز و آزاده و به عنوان یادگاران شهدا و هشت سال دفاع مقدس به وطن خود بازگشتند.

,

 وی خاطرنشان کرد: از جمله‌ مهم‌ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، صبر و استقامت در مقابل جبهه‌ استکبار بود که باعث پیروزی رزمندگان اسلام شد و رزمندگان اسلام نیز این روحیه‌ استقامت را از آیات وحیانی قرآن کریم الهام گرفته‌اند.

,

هاشمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری، در بیانات اخیر خود در درس خارج، جمهوری اسلامی را به عنوان جمهوری عزت خواندند و فرمودند، این عزت قطعا در سایه‌ راهبرد مقاومت به دست می‌آید و راهبرد مقاومت نیز یک راهبرد فعال و سازنده در عرصه بین الملل است و وقتی انسان به دو نوع راهبرد مقاومت و سازش نگاه می‌کند، به این نتیجه می‌رسد که ایران به عنوان پرچمدار راهبرد مقاومت توانسته است در عرصه‌ نظامی امنیتی و سیاسی یک قدرت بازدارنده‌ای را ایجاد کند.

,

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگری در بیانات مقام معظم رهبری به چشم می‌خورد که معظم له، مذاکره با آمریکا را با یک استدلال روشن مورد نکوهش قرار داده و فرمودند، آمریکا امروز می‌خواهد سیاست فشار حداکثری را پیاده کند و مذاکره در این شرایط به معنای پیروزی راهبرد فشار حداکثری است.

,

هاشمی افزود: آمریکایی‏‌ها از اینکه به ما پیشنهاد مذاکره می‌دهند، هدفشان این نیست که به این طریق خصومت بین ایران و آمریکا را از بین برده و فشار را کاهش دهند، بلکه آنها می‌خواهند از مذاکره، به عنوان یک ابزار استفاده و دشمنی خود را بیشتر کرده و فشار را بر علیه ایران تکمیل کنند.

,

وی بیان کرد: از مهمترین کارکردهای دستگاه قضا، مقابله با اخلال‏گران نظم اقتصادی است و اخلال‏گران نظم اقتصادی در عمل پیاده نظام‏‌ها و نیروهای نفوذی دشمن در جنگ اقتصادی هستند، دشمن در جنگ اقتصادی می‌خواهد فشار اقتصادی و معیشتی را بر مردم تحمیل کند و اخلال‏گران اقتصادی این هدف دشمن را محقق می‌کنند.

,

هاشمی گفت: از دیگر وظایف قوه قضاییه در جنگ اقتصادی، حمایت از سربازان و افسران جنگ اقتصادی در جبهه خودی است و مدیران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، در جنگ اقتصادی به عنوان سربازان و افسران جبهه خودی عمل می‌کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه