اخبار داغ

فرمانده سپاه امام رضا (ع):

حل مشکلات اقتصادی به واسطه مقاومت و مبارزه است/ نباید با شمر و یزید زمانه وارد گفت‌وگو شویم

حل مشکلات اقتصادی به واسطه مقاومت و مبارزه است/ نباید با شمر و یزید زمانه وارد گفت‌وگو شویم
فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: در حوزه اقتصاد اگر نگاه و مدیریت انقلابی حاکم باشد و تصمیمات انقلابی و مردمی بگیرند حتماً این مشکلات به‌سرعت و توسط خود مردم حل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار یعقوب علی نظری شب گذشته در همایش مقاومت که با حضور رزمندگان و بسیجیان هشت سال دفاع مقدس در محل حسینیه رزمندگان کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی، استقرار نظام اسلامی، دفاع از نظام، هشت سال دفاع مقدس، گسترش افکار انقلاب اسلامی و همه و همه، مرهون حضور گسترده مردمی با تفکر و اندیشه انقلابی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه هر کجا که مردم حضور پیدا کنند و نگاه انقلابی حاکم باشد در آنجا برکت وجود خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این تجمعات و نشست ها را ارزش بگذاریم و با مباحث مربوط به نظام اسلامی را در عرصه های مختلف نظیر فرهنگی، خدمت، اجتماعی، امنیتی، سیاسی و... مبتنی بر حرکت های مردمی دنبال کنیم و دنبال حزب و گروه و... نباشیم.

,

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با تأکید بر اینکه جریانات مردمی در نظام ما فراوان و مورد اعتماد مردم است، تصریح کرد: مردم هیچ هدفی جز خدمت به نظام ندارند و هیچ ارتباطی جز با مردم ندارند و با از این حرکت ها تقدیر کرد.

,

وی با اشاره به اینکه نسبت ما با دفاع مقدس باید مکرراً مرور و بازخوانی شود، اذعان کرد: نسبت ما با دفاع مقدس یک نسبت تکلیفی است و نسبت به دفاع مقدس مدیون هستیم و این دین را باید مکرر یادآوری کنیم و مستمراً باید به سمت ادای این دین حرکت کنیم.

,

نظری با بیان اینکه تکریم و احترام نمادها و شاخص های دفاع مقدس یکی از اقداماتی است که در این راستا باید انجام دهیم، عنوان کرد: شهدا، ایثارگران، خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان و همه آن‌هایی که در این میدان تأثیرگذار و حساس مشارکت داشتند و آن صحنه درخشان را آفریدند نیز از جمله این نمادها و شاخص ها هستند.

,

وی با تأکید بر اینکه برای اینکه راه را گم نکنیم و از مسیر اصلی حق و انقلاب و نظام اسلامی منحرف نشویم به این نمادها و شاخص ها نیاز داریم، تشریح کرد: گاهی ممکن است گرد و غبارهایی ایجاد شود و ما با برجسته سازی شهدا و خانواده شهدا و ایثارگران و همه آن‌هایی که در این میدان نقش داشتند باعث می شود که در گرد و غبار محو نشوند.

,

فرمانده سپاه امام رضا (ع) همچنین در ادامه بیان کرد: گاهی اوقات اسم شهدا را از روی تابلو ها بر می دارند، گاهی اوقات مجالس شهدا را ضعیف می کنند و برخی کارهای دیگری انجام می دهند ولی آن‌ها را که ارادت و اعتقاد داریم تکلیف داریم این نماد های دفاع مقدس را برجسته کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه ما به دفاع مقدس می پردازیم تا قدرت بگیریم، بیان کرد: دفاع مقدس آن اثرات را در آن مقطع تاریخ نظام مقدس اسلامی داشته ولی می تواند در آینده و زمان های بعد از خود قدرت آفرین باشد و زمانی که به آن مواقع نگاه می کنیم کسب روحیه و افتخار می کنیم و این افتخار و توسل باعث قدرت و افزایش روحیه مثبت ما می شود.

,

سردار نظری با بیان اینکه اگر بنا است که منحرف نشویم و در همان مسیر و راهی که در دفاع مقدس تأثیرگذار بود را طی کنیم باید به دفاع مقدس توسل بجوییم، تأکید کرد: باید فرهنگ دفاع مقدس را در برنامه اتصال و بررسی خود قرار دهیم و از این فرهنگ استفاده کنیم تا همان مسیر را در ادامه راه طی کنیم.

,

وی با تأکید بر اینکه نسل های آینده و سال های متمادی باید بیایند و از این جنگ که یک گنج است استفاده کنند، ابراز کرد: زمانی استفاده می شود که در پرداخت شاخص ها، حوادث افتخارآمیز و فرهنگ دفاع مقدس توجه داشته باشیم و البته نباید به هفته دفاع مقدس منحصر شود.

,

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه نقش امامت و رهبری و ولایت در دفاع مقدس نیز بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: صدام در سال 59 به‌صورت رسمی و گسترده به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد و وضعیت کشور ما نیز در آن زمان قابل‌توجه بود.

,

وی همچنین در ادامه افزود: ایران در ابتدای انقلاب از یک استحکام حکومتی و یک نظام سیاسی برخوردار نبود و مدیران باتجربه‌ای نداشت، آمادگی دفاعی نظامی مطمئنی نداشت، وضعیت اقتصادی و امنیتی مطمئنی نداشت و از آن‌طرف صدام با یک ارتش منظم و تجهیز شده به پشتوانه آمریکا به ایران حمله کرد.

,

نظری با بیان اینکه امام (ره) در ابتدای جنگ با یک جمله کوتاه و ساده و تعیین کنند فرمودند که یک دزدی پیداشده و یک سنگ انداخته و فرار کرده است، اظهار داشت: در ساعات ابتدایی جنگ همه به‌غیراز امام (ره) لرزیدند و این جمله کوتاه امام راحل نیز بسیار در ایجاد روحیه تأثیرگذار بود.

,

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) با مدیریت الهی و وحیانی خود موج اول ناشی از حمله صدام را مدیریت کرد و آن التهابی که قرار بود در جامعه ایجاد شود، خنثی شد، خاطرنشان کرد: این جمله ساده و کوتاه اثر مخربی بر پیکره صدام و صدامیان گذاشت.

,

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که این جنگ، جنگ بین دو کشور و ملت نیست بلکه جنگ بین اسلام و کفر است، تصریح کرد: امام (ره) با این جمله خود تراز این جنگ را از مسائل مادی و کشورگشایی و مرزهای جغرافیایی بالا بردند و به مرزهای ارزشی تبدیل کردند.

,

سردار نظری با اشاره به اینکه امام (ره) در مقطع‌های مختلف دفاع مقدس وارد شدند و مردم به واسطه امام نیز در این جنگ حضور پیدا کردند، اذعان کرد: دشمنان زمان جنگ، کفر و استکبار هنوز هستند و قصد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارند و جنگ هنوز تمام نشده است.

,

وی با تأکید بر اینکه مردم نیز هنوز در صحنه حضور دارند و عناصر قدرت مردمی وجود دارد، عنوان کرد: امروز جبهه‌ها گسترش پیداکرده و دشمنان نیز عقب‌نشینی کرده‌اند و اگر روزی مجبور بودیم برای دفاع از این نظام، مردم و کشور در نقاطی نظیر آبادان، شلمچه، چزابه، فکه، مهران و... حضور پیدا کنیم امروز دیگر مجبور نیستیم در خانه خود در مقابل استکبار برای حفظ نظام بجنگیم.

,

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه امروزه ملت به اُمت تبدیل شده است و در این اُمت ملت‌هایی نظیر لبنان، فلسطین، یمن، عراق و سوریه در مقابل استکبار در حال نبرد هستند و این قدرت نظام اسلامی است، تشریح کرد: دنیای استکبار در مقابل نظام اسلامی مکرراً وادار به عقب‌نشینی شده است.

,

وی با اشاره به اینکه در مقابل نماد های استکبار باید مغرورانه ایستادگی کرد و تعامل و دست و خوش و بش با آن‌ها اصلاً جایی ندارد و این قدرت نظام اسلامی بر گفته از پیام های قرآنی است، ابراز کرد: راه آینده ما با این قدرت و اقتدار هموار تر است و این اقتدار نتیجه هشت سال دفاع مقدس است.

,

نظری با تأکید بر اینکه به پیروزی نهایی نزدیک هستیم و راهی جز مبارزه با استکبار برای رسیدن به اهداف انقلابی خود نداریم و آنچه که تاکنون به دست آمده در نتیجه مبارزه است نه در نتیجه مذاکره، بیان کرد: کسی مذاکره بدون اتکاء به اقتدار و قدرت مبارزه را تحویل نمی گیرد و اگر آن‌ها به دنبال شخصیت های رسمی و مسئولان ما هستند در نتیجه قدرت ما در سنگرهای جبهه مقاومت است.

,

وی با بیان اینکه امروز از جای جای این جبهه مقاومت ندای تبعیت و اطاعت از امام و رهبری است، تأکید کرد: شمر و یزید زمانه امروز را باید برجسته سازی کنیم و نباید با شمر و یزدید زمانه وارد تعامل و گفتگو شویم چون آن‌ها ماهیت استکباری دارند و با جبهه حق کنار نمی آیند.

,

فرمانده سپاه امام رضا (ع) همچنین در ادامه اظهار کرد: حیات فلسطین در نتیجه مذاکره با دشمن کاملاً در حال از بین رفتن بود و انقلاب اسلامی به فریاد آن‌ها رسید و امروز هویت و قدرت گرفته اند و جبهه تشکیل داده اند و می دانند که این هویت و قدرت در نتیجه اتصال به امامت و ولایت است.

,

وی با اشاره به اینکه گره های کشور را باید با تکیه بر داشته های داخلی خود باز کنیم، افزود: مطمئناً باز کردن گره ها یا مدیریت در حوزه اقتصاد بسیار آسان تر از نبرد در میان جبهه‌ها است و در حوزه اقتصاد اگر نگاه و مدیریت انقلابی حاکم باشد و تصمیمات انقلابی و مردمی بگیرند حتماً این مشکلات به‌سرعت و توسط خود مردم حل خواهد شد.

,

سردار نظری با تأکید بر اینکه مدیر انقلابی، نماینده انقلابی، رئیس جمهور انقلابی، رزمنده انقلابی نیز از ضروریات است و نماد انقلابی امروز خط مبارزه و مقاومت است و اگر کسی مقاومت و مبارزه را در دستور کار خود قرار داد و به‌صورت واقعی به مردم متصل شد مشکلات حل خواهد شد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: افق روشنی پیش روی انقلاب و نظام اسلامی است و مردم از عمق بصیرتی خوبی برخوردارند و در صحنه حضور دارند و باید در میدان عمل یکی پس از دیگری مشکلات را حل کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه