اخبار داغ

سرپرست سازمان آتش نشانی تربت حیدریه:

پنج مرکز پر جمعیت تربت حیدریه فاقد ایمنی است/ انبوه‌سازان برای استقرار تاسیسات ایمنی مقاومت می‌کنند

پنج مرکز پر جمعیت تربت حیدریه فاقد ایمنی است/ انبوه‌سازان برای استقرار تاسیسات ایمنی مقاومت می‌کنند
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه با بیان اینکه ۵ مرکز در شهر تربت حیدریه که استعداد جمعیت گسترده در آن وجود دارد فاقد ایمنی است، گفت: در عین حال اخطارهای لازم داده شده که چنانچه طی مدت معلوم رسیدگی نشود این مراکز پلمپ می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار صبح توس، عظیم چوپان سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طبق برآورد و تعریفی که ما از استاندارد بودن ساختمان ها داریم، اکنون 90 درصد منازل مسکونی این شهر و از جمله پروژه مسکن مهر آن، فاقد ایمنی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: همچنین پنج باب اداره و پاساژ که از مراکز تجمعی شهروندان در آنجا محسوب می شوند، فاقد ایمنی است.

,

چوپان گفت: وسعت این فقدان ایمنی از نبود کپسول آتش خاموش کنی در منازل گرفته تا ندیده گرفته اصول مهندسی ساخت و مباحث عمرانی را شامل می شوند.

,

وی افزود: برخی انبوه سازان عمده دلیل برای رعایت نکردن اصول ایمنی و استقرار تاسیسات اعلام اطفای حریق در ابنیه خود را مقرون به صرفه نبودن اعلام کرده اند و از این حیث یک برنامه آموزشی خانه به خانه برای شهروندان و کارکنان ادارات در دست اقدام است تا شهروندان را با حداقل های رعایت اصول ایمنی آشنا کنیم.
چوپان در بخش دیگری به فقدان نردبان هیدرولیکی برای مهار حریق در ارتفاعات بیش از سه طبقه اشاره و اظهار داشت: برای تهیه این بردبان 32 متری به اعتباری معادل 150 تا 170 میلیارد ریال که معادل 25 درصد بودجه شهرداری است، نیازمند هستیم.

,
,

وی در عین حال اظهار داشت: البته مشکل ما صرفا با تهیه نردبان برطرف نمی شود، زیرا متاسفانه برخی معابر تربت حیدریه به شکلی است که حتی اگر این نردبان هم موجود باشد، خودرو حمل نردبان قادر به عبور از همه معابر دچار حریق نمی باشد.

,

چوپان افزود: از این روی تمرکز ما بیشتر روی آموزش خانه به خانه شهروندان با هدف پیشگیری می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه