اخبار داغ

با محوریت موسیقی غرب کشور؛

جزییات نخستین جشنواره «خنیاگران مهر» اعلام شد/میزبانی در«صحنه»

جزییات نخستین جشنواره «خنیاگران مهر» اعلام شد/میزبانی در«صحنه»
نخستین جشنواره موسیقی «خنیاگران مهر» با محوریت موسیقی مقامی و نواحی غرب کشور آذر ماه سال ۹۸ در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نخستین جشنواره موسیقی «خنیاگران مهر» با محوریت موسیقی مقامی و نواحی غرب کشور آذر ماه سال ۹۸ با همکاری موسسه فرهنگی هنری «باغشهر»، شهرداری و شورای اسلامی شهر «صحنه» و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

توجه و برنامه‌ریزی جهت برگزاری جشنواره‌های تخصصی موسیقی، حفظ و نگهداشت موسیقی غرب کشور، کشف و استعدادیابی، حمایت و تشویق هنرمندان راستین این عرصه جهت صیانت از موسیقی اصیل منطقه در راستای جلوگیری از تاثیرهجمه‌های فرهنگی بیگانه، ایجاد فضای رقابتی سالم بین هنرمندان جوان و تشویق آنان جهت خلق آثار جدید و ایجاد فضای شور و نشاط فرهنگی در جامعه، ارتقا دانش و نگرش هنرمندان این عرصه با برگزاری کارگاه‌های پژوهشی و نشستهای تخصصی از اهداف این جشنواره است.

,

نخستین جشنواره موسیقی «خنیاگران مهر» با محوریت موسیقی مقامی و نواحی غرب کشور و حضور هنرمندانی از استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام، همدان و آذربایجان غربی در چهار بخش «گروه نوازی»، «تک نولزی»، «بخش پژوهشی»، «بخش جنبی» برگزار خواهد شد.

,

در بخش «گروه نوازی» ارائه آثار موسیقایی در چارچوب موسیقی خاص استان مورد نظر، آهنگسازی بر اساس فرهنگ موسیقایی مناطق مورد نظر ستاد جشنواره، تنظیم صحیح و مناسب، رعایت اصول و قواعد موسیقی در اجرا، اشعار مرتبط و لحن آوازی مناسب در اولویت قرار دارد.

,

در بخش تک نوازی نیز که در سه رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال، ۱۸ تا ۲۲ سال و ۲۲ تا ۲۸ سال میزبا شرکت کنندگان خواهد بود تک نوازی با محوریت سازهای زهی نواحی غرب کشور از جمله تنبور، دیوان، کمانچه و قوپوز مورد توجه است. این در حالی است که در بخش پژوهشی جشنواره نیز پژوهشگران و دانشجویان می‌بایست مقالات پژوهشی خود با محوریت موسیقی مثامی نواحی غرب کشور را به ستاد جشنواره ارسال کنند.

,

حضور استادان برجسته کشوری در جشنواره، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، برگزاری نمایشگاه‌های جنبی از سازهای موسیقی منطقه، معرفی ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی شهر صحنه و تقدیر از پیشکسوتان نیز از اولوین‌های بخش جنبی جشنواره است.

,

طبق اعلام ستاد جشنواره مهلت ارسال آثار در بخش‌های مختلف تا روز پنجم آذر ماه اعلام شده این در حالی است که روز ۱۴ آذر ماه زمان اعلام نتایج آثار راه یافته و نیمه دوم آذر ماه تاریخ نهایی برگزازی جشنواره موسیقی «خنیاگران مهر» اعلام شده است.

,

منبع:مهر

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه