اخبار داغ

در جلسه معتمدین و نخبگان استان خراسان‌جنوبی مطرح شد

وجود 460 تشکل در خراسان‌جنوبی/ توجه به بنگاه‌های اقتصادی لازمه نگه‌داشت مردم در مناطق مرزی/ انتظار مردم برگزاری انتخابات سالم است/ نباید قوانین در تمام کشور یکسان باشد

وجود 460 تشکل در خراسان‌جنوبی/ توجه به بنگاه‌های اقتصادی لازمه نگه‌داشت مردم در مناطق مرزی/ انتظار مردم برگزاری انتخابات سالم است/ نباید قوانین در تمام کشور یکسان باشد
در جلسه معتمدین و نخبگان استان خراسان‌جنوبی به برخی از مشکلات موجود در استان اشاره و درخواست رسیدگی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، عصر امروز جلسه معتمدین و نخبگان استان خراسان‌جنوبی با حضور جمال عرف معاون سیاسی وزیرکشور و رئیس ستاد انتخابات کشور برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  عصر امروز جلسه معتمدین و نخبگان استان خراسان‌جنوبی با حضور , جمال عرف معاون سیاسی وزیرکشور و رئیس ستاد انتخابات کشور برگزار شد.,
 
,
ناصر خوش خبر معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی در این جلسه، اظهار کرد: در این جلسه330۰ نفر از اقشار مختلف دانشگاهیان، روحانیون، بانوان، ورزشکاران، کارگران، کارمندان و ....حضور دارند.
,
 
,
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی فرهنگ دوست و دارای ظرفیت بالای نخبگان است، افزود: این استان بیش از دو هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و مردم استان مرزبانان واقعی در استان هستند. 
,
 
,
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است که دارای مرز مشترک با افغانستان بوده، در مسیر ترانزیتی جنوب قرار گرفته و دارای ظرفیت‌های زیادی است.
,
 
,
خوش خبر اظهار کرد: خراسان‌جنوبی دارای ۵۳ واحدمرکزآموزشی معتبر، ۳۲ هزار دانشجو، ۱۷۰ هزار دانش آموز، ۴۲ حزب سیاسی، ۴۶۰ تشکل، ۵۱۵ معدن، یک منطقه ویژه، ۸ مجتمع و شهرک صنعتی و ۶۶ رشته صنایع دستی از جمله ظرفیتهای استان است.
,
 
,
حجت‌الاسلام و المسلمین عباس‌علی خزاعی امام جمعه نهبندان در این جلسه اظهار کرد: شهرستان نهبندان مظلوم،کم برخوردار و جنوبی‌ترین شهر استان است.
,
 
,
وی افزود: شهرستان نهبندان شهرستان ولایت مداری است که بیش از ۱۷۵ شهید تقدیم کشور کرده و ۸ سردار شهید استان اهل شهرستان نهبندان هستند.
,
 
,
امام جمعه نهبندان با اشاره به مشکلات شهرستان نهبندان، گفت: در مسیر ۲۰۰ کیلومتری بیرجند تا نهبندان هیچ گونه بنگاه اقتصادی و کارخانه ای برای اشتغال مردم این شهرستان وجود ندارد.
,
 
,
خزاعی با بیان اینکه اشتغال و معیشت در شهرستان نهبندان مهم است، عنوان کرد: از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ بیش از ۷ هزار نفر از این شهرستان مهاجرت کردند که دلیل عمده آن بحث خشکسالی، کاهش کشاورزی، نبود اشتغال و معیشت مناسب در این شهرستان است.
,
 
,
وی تاکید کرد: دولت باید برای نگهداشت مردم در شهرستان اقدام کند و نسبت به راه اندازی بنگاه های اقتصادی تدابیری اندیشیده شود.
,
 
,
امام جمعه نهبندان به سهمیه سوخت مرزنشینی برای این شهرستان اشاره کرد و گفت: اما هیچ چیز جای اشتغال برای مردم را نمیگیرد بلکه نیاز به کارخانه مادر دارد.
,
 
,
خزاعی خاطرنشان کرد: شهرستان نهبندان قطب پرورش شتر و منبع معادن است لذا برای ایجاد اشتغال مردم در این منطقه نیاز به توجه و همکاری دارد.
,
 
,
مولوی فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند نیز در این جلسه گفت: آنچه برای مسئولانی که خدمت میکنند بسیار مهم است رعایت عدالت است. هر کسی در حیطه زندگی خود باید عدالت را رعایت کند.
,
 
,
آهنی فعال سیاسی در این جلسه به شرایط اقتصادی موجود در جامعه اشاره کرد و افزود: در این شرایط رسیدگی به وضعیت جامعه و مردم بسیار مهم است.
,
 
,
وی افزود: رسیدگی به مشکلات در استان خراسان جنوبی بسیار مهم است و افرادی که مسئولیت دارند باید حواسشان جمع باشد که به مردم توجه کنند.
,
 
,
این فعال سیاسی عنوان کرد: توجه و اهمیت دادن به احزاب بسیار مهم است.
,
 
,
آهنی با بیان اینکه در استان ۴۲ حزب تشکیل شده، اظهار کرد: اما مشورت متاسفانه در استان با احزاب مشورت نشده و از احزاب در برنامه ها نظر خواهی نمی‌شود.
,
 
,
وی خواستار تشکیل خانه احزاب در استان شد و گفت: پیگیری مشکلات با محوریت خانه احزاب به راحتی پیگیری می‌شود‌
,
 
,
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مشورت و نظر خواهی از احزاب در این دولت ضعیف بود، اظهار کرد: درخواست می‌شود طی مدت زنان باقی مانده افرادی که در صحنه هستند از احزاب نظرخواهی کرده و با آنان مشورت داشته باشند.
,
 
,
آهنی با بیان اینکه وضعیت کشاورزان در استان به دلیل خشکسالی، شوری خاک، کوچک شدن زمین‌ها و ... اسفناک است، عنوان کرد: طرح پرورش شتر در مناطق مستعد استان نیاز به سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری دارد که اگر انجام شود منجر به اشتغال ۳۰ هزار نفر خواهد شد.
,
 
,
وی اظهار کرد: تثبیت اشتغال در کشور مهم است و امیدواریم مشابه این طرح ها بیش از این در استان انجام شود.
,
 
,
فعال سیاسی با بیان اینکه کارخانه های دان استان نیاز به حمایت دارند، گفت: دان های موجود در کارخانه ها روی دست مردم مانده که باید به فکر آن بود.
,
 
,
قریب فعال سیاسی خراسان جنوبی در این جلسه، گفت: با توجه به افزایش کمیت احزاب به کیفیت آن باید توجه شود. 
,
 
,
وی اظهار کرد: در خراسان جنوبی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باید امید آفرینی شود، در گزینش مجریان انتخابات از افراد مومن، خدا دوست، متعهد، بدون حاشیه، مسائل سیاسی و انتخاباتی باشد.
,
 
,
این فعال سیاسی اظهار کرد: انتظار مردم برگزاری انتخاب سالم و تحقق وعده ها است. 
,
 
,
حجت الاسلام موسوی رستگار رئیس شورای اسلامی شهرستان خوسف در این جلسه، گفت: قطع شدن یارانه از جمله مشکلاتی است که برای برخی از خانواده ها در استان ایجاد شده که باید توجه و مشکل برطرف شود.
,
 
,
وی افزود: قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان پایین است و مردم مجبور هستند محصولشان را آزاد به فروش برسانند که برای رفع این مشکل باید سازوکاری تعریف شود.
,
 
,
وی از افزایش ۶۰ درصدی قیمت نهاده های دامی در استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: در مقابل قیمت فروش تولیدات دامی در استان کاهش داشته و برای تولید کننده به صرفه نیست.
,
 
,
موسوی رستگار تصریح کرد: نباید قانون در خراسان جنوبی و مازندران یکی باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه