اخبار داغ

بانک مرکزی با تأسیس "بانک فرهنگیان" موافقت نمی‌کند

بانک مرکزی با تأسیس "بانک فرهنگیان" موافقت نمی‌کند
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه تبدیل این صندوق به بانک فرهنگیان و تأسیس بانک جدید با مخالفت بانک مرکزی همراه است درباره اعطای سهام پروژه‌های صندوق ذخیره به معلمان توضیحاتی داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی نیکدل در گفت‌وگو با تسنیم درباره تبدیل صندوق ذخیره به بانک فرهنگیان اظهار‌ کرد: ما به دنبال چنین موضوعی نیستیم البته اوایل می‌گفتیم اجازه بدهند به جای بانک سرمایه بانک دیگری را ایجاد کنیم اما چون بانک مرکزی مخالفت کرد دیگر به دنبال آن نیستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: آموزش‌وپرورش که نمی‌تواند بانک تأسیس کند و بانک مرکزی هم برای ایجاد بانک جدید مجوز نمی‌‌دهد حتی اگر تصور کنیم بانک فرهنگیان تأسیس شود، صندوق ذخیره که نمی‌تواند محو شود، صندوق دارایی‌هایی دارد و نمی‌تواند آنها را در یک شب فروخته و در بانک بگذارد.
,
 
,
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت:‌ اگر در جایی هم پس‌اندازی برای معلمان وجود دارد باید از آنها رضایت بگیریم و بعد این سرمایه را به بانک تبدیل کنیم.
,
 
,
پتروشیمی مروارید نخستین پروژه‌ای که درصدی از سهامش به معلمان واگذار می‌شود
,
 
,
وی در ادامه درباره پروژه‌های در دست پیگیری صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان‌ کرد: پروژه مروارید در حال پیگیری است و وقتی وارد بورس شد، درصدی از سهام را به معلمان عضو صندوق خواهیم داد، نخستین پروژه‌ای که بتوانیم سهامش را به معلمان بدهیم پروژه مروارید است البته برای دادن سهام پروژه‌ها به معلمان باید مجوز بگیریم که کارهای آن در حال انجام است.
,
 
,
به گزارش تسنیم، پیش از این حجت‌الاسلام تیمور علی عسگری؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش از پیشنهاد تبدیل صندوق ذخیره به بانک فرهنگیان خبر داده و در این باره گفته بود: نمایندگان مجلس در این رابطه پیشنهادی را مطرح کردند که در قالب طرح در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در دستور کار است و وزیر آموزش‌و‌پرورش را نیز برای بررسی موضوع دعوت کرده بودند که برنامه مجلس تغییر کرد. نخستین موضوعی که در کمیسیون برنامه‌و‌بودجه در قالب طرح پشتیبانی همه‌جانبه از آموزش‌و‌پرورش پیشنهاد شد، تبدیل صندوق ذخیره فرهنگیان به بانک است.
,
 
,
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا با تأسیس بانک فرهنگیان، صندوق ذخیره فرهنگیان منحل خواهد شد، گفته بود: سازوکار این موضوع در قالب قانون درنظر گرفته می‌شود و اگر در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شود، به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.
,
 
,
همچنین هادی قوامی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره بررسی پیشنهاد تأسیس بانک فرهنگیان گفته بود: چنین طرحی در کمیته‌ای در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در حال بررسی است و البته این مهم نیاز به مجوز شورای پول و اعتبار دارد؛ با توجه به شرایط امروز کشور بعید است تأسیس یک بانک بتواند به وضعیت فرهنگیان کمک کند،  فضای فعلی پولی و بانکی کشور بیانگر این است که بعید به نظر می‌رسد شورای پول و اعتبار با تأسیس بانک موافقت کند چراکه سابقه خوبی از بانک‌های تازه تأسیس و قشری وجود ندارد و این بانک‌ها نسبت مصارف به منابع بالایی خواهند داشت و به مشکل خواهند خورد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه