اخبار داغ

نویسنده البرزی:

اشتیاق نویسندگان به نگارش کتاب در گرو مطالعه مردم است/ بازار کتاب رونق گذشته را ندارد/ جابجایی ارزش‌های معیشتی کار دست سرانهِ مطالعه عموم داد

اشتیاق نویسندگان به نگارش کتاب در گرو مطالعه مردم است/ بازار کتاب رونق گذشته را ندارد/ جابجایی ارزش‌های معیشتی کار دست سرانهِ مطالعه عموم داد
مریم نقی زاده گفت: کتاب "تو" اولین مجموعه از اشعارم است که در قالب ۵۰ شعر کوتاه و نثر در نهایت سادگی و بهره گیری از تصویر سازی ذهن سروده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، "کتاب "تو" اولین مجموعه از اشعار مریم نقی زاده است، که در قالب ۵۰ شعر کوتاه و نثر در نهایت سادگی و بهره گیری از تصویر سازی ذهن سروده شده است، اثری که می‌ تواند از نظر خوانندگان مورد توجه قرار بگیرد و قالب شعرهای این مجموعه سپید و کوتاه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

هر یک از اشعار این کتاب می تواند روایتگر یک لحظه یا یک قصه از زندگی باشد که مخاطب به راحتی می تواند با آن همزاد پنداری کند، سرودن شعر در هر قالبی می‌ تواند به سادگی احساسات شاعر را به تصویر در بیاورد و فرصت بیان ناگفته ها را با بیانی آهنگین مهیا سازد.

,

نویسنده کتاب "تو" در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت:  زمانی که ۱۱ ساله بودم اولین شعرهایم را نوشتم اما بنا به سن کمی که داشتم به آن اهمیت ندادم تا اینکه وارد آموزشگاه تئاتر شدم و اکثر اتود های تمرینی ام را خودم می نوشتم. آن زمان بود که فهمیدم عاشق نوشتن هستم.

, تیتریک,

مریم نقی زاده ادامه داد: حدود 9 سال قبل یعنی تقریبا همزمان با ورودم به آموزشگاه بازیگری، یک سری متن به صورت دلنوشته می نوشتم که مورد لطف دوستانم قرار گرفتم و خیلی از من حمایت کردند، تا جایی که تقریبا 6 سال پیش تصمیم گرفتم به طور جدی در زمینه نویسندگی فعال باشم.

,

وی  افزود: با اینکه خانواده ی من بعد از چاپ اولین کتابم متوجه شدند که من مینویسم اما خیلی حمایتم کردند.

,

این نویسنده با بیان اینکه نویسندگی هم قابل یاد گرفتن و هم ذاتی است، گفت: چون با داشتن دانش نویسندگی، می توان هنر و استعداد ذاتی را بیشتر و بهتر نمایان کرد.

,

وی با اشاره به اینکه مضمون بیشتر شعرهای من عاشقانه است، ادامه داد: در مورد مسائل اجتماعی هم دو مقاله نوشتم و همچنین یک نمایشنامه در حال نگارش دارم.

,

 

,
, ,

 

,

نقی زاده تصریح کرد: آثار نویسندگان پائولو کوئیلو،گابریل گارسیا مارکز، استیو تولتز و ...را دوست دارم و در سرودن برخی مواقع از شاعرانی مانند سهراب سپهری، فروغ فرخزاد، سیمین بهبهانی، فریدون مشیری و ...الهام می گیرم.

,

این نویسنده در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه به عنوان یک نویسنده جوان انتظار دارید در نویسندگی  به چه افقی دست پیدا کنید، گفت: دوست دارم و البته تلاش می کنم بتوانم قطره ای از دریای بیکران کلمات باشم تا شاید روزی که دیگر نبودم عده ای هر چند کم من و نوشته هایم را به نیکی به یاد داشته باشند.

,

وی مهمترین دغدغه نویسندگان را عدم مطالعه مردم دانست و تاکید کرد: سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین آمده و بازار کتاب رونق گذشته را ندارد برای اینکه نویسنده اشتیاق به نوشتن و بازار کتاب رونق بیشتر داشته باشد نیازمند مطالعه است.

,

نقی زاده در خاتمه امیدوارم مجدا  "کتاب" به سبد فرهنگی خانوار برگردد، خاطرنشان کرد: کتاب در بین نگرانی ها و دغدغه های فرهنگی و معیشتی مردم جایگاهی ندارد و سرانه مطالعه به علت جابجایی ارزش ها کاهش یافته است و در حوزه فرهنگی دولت ها رسالت و وظیفه دارند و برای اینکه کتاب در سبد هزینه های خانوار قرار گیرد باید به بخش کتاب یارانه بدهند زیرا کالاهای فرهنگی نمی تواند با کالاهایی مانند غذا و پوشاک رقابت کند.

,

در پایان یکی از سروده های این هنرمند را می خوانید:

,

تو را هر روز می بینم

,

گاه در خطوط چشم غریبه ای که مثال تو میخندد

,

و گاه در عطر رهگذری

,

تو را هر روز میبینم

,

در طنین خوش سه تار همسایه

,

در کافه میان دو فنجان قهوه

,

تو را می بینم میان این حجم غریبه

,

من هر روز تو را می بینم..!

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه