اخبار داغ

رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس؛

با دستان خالی در مقابل استکبار جهانی ایستادیم

با دستان خالی در مقابل استکبار جهانی ایستادیم
رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس با دستان خالی در مقابل استکبار جهانی ایستادیم و آنها را به زانو در آوردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام صالحی اردلی رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس یاد آور آغاز حماسه بزرگ ملتی است که با دست خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند و مقاومت کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن اسلامی ما به دست دشمن بعثی بیافتد.

صالحی افزود:اگر بخواهیم دلایل بروز جنگ بین عراق و ایران را بررسی کنیم ابتدا لازم است تا اشاره مختصری به پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم وببینیم چرا آمریکا و ابرقدرت های آن زمان به ضدیت با نظام اسلامی ما برخواسته و در جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ملت ایران همراه شدند.

وی اظهار کرد: یکی از علت های این ضدیت را می توان در شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" و "نه شرقی، نه غربی" بررسی کرد زیرا این شعارها برای آنها مفهوم تازه ای داشت و استراتژی آینده کشور را روشن می کرد آنها فهمیدند که پیام این شعارها به نفعشان نخواهد بود و به خاطر همین فهمی که از انقلاب پیدا کرده بودند ضدیت خود را شدت بخشیدند.

صالحی ادامه داد:سرانجام در 31 شهریور 1359 جنگ آغاز شد، جنگی که آن طرف کشوری با ارتشی سازماندهی شده و به نوعی قدرتمندترین ارتش زرهی منطقه خاورمیانه قرار داشت و این طرف ارتشی که وضعیت مناسبی نداشت ، مستشاران خارجی از کشور خارج شده بودند، استفاده مناسب از تسلیحات نظامی امکان پذیر نبود و کشور هم درگیر جنگ داخلی بود و برخی از چهره های سرشناس مانند بنی صدر و رجوی هم به انقلاب خیانت کرده بودند اما با همه این ها مردم ایران 8 سال در برابر دشمن مقاومت کردند و توانست آنها را وادار به تسلیم کند آنها را به زانو در آوردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد:ابرقدرت ها و رژیم های استکباری برای از بین بردن نظام نوپای اسلامی تلاش فراوان کردند و از همان ابتدا کشور را با بحران مواجه ساختند و انقلاب را درگیر جنگ داخلی کردند، تا اینکه وقتی دیدندبه موفقیت دست پیدا نمی کنند انقلاب را وارد جنگ خارجی کرده و با رژیم بعث عراق برای حمله به ایران همراه شدند.

وی تا کید کرد:باید متذکر شوم که دفاع مقدس تمام نشده بلکه همچنان ادامه دارد و نسل جوان جامعه ما باید بداند، جنگ ما با غرب و دولت های استکباری جنگ حق و باطل است و به همین دلیل هرگز این جنگ تمام شدنی نیست و ما برای اینکه آنها را از حماقت به راه انداختن جنگ علیه ما بازداریم باید هر روز قوی تر شویم و برای اینکه قوی باشیم باید وحدت خود را حفظ کرده و زیر خیمه رهبری قرار بگیریم و روحیه مقاومت و ایثار را همچنان پایدار نگه داریم.

صالحی گفت:بی شک حفظ دستاوردهای دفاع مقدس و آرمان هایی که رزمندگان اسلام برای آن شهید شدند از هر مسئله ای مهم تر است . امروز دشمن به دنبال این است تا با کمرنگ کردن یاد و خاطره شهدا و حماسه های آنها جوانان ما را از ارزش های جامعه اسلامی دور کرده و آنها را در مقابل نظام قرار دهد که مطمئناً با هوشیاری جوانان مومن و انقلابی این مرز و بوم آرزوی خود را به گور خواهد برد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز, .,
,
, .,
,
, .,
,
,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه