اخبار داغ

مدیرکل محیط زیست گلستان:

30 هزار اسلحه مجاز بزرگترین تهدید محیط زیست گلستان / 73 درصد پست های محیط بانی استان بلاتصدی است

30 هزار اسلحه مجاز بزرگترین تهدید محیط زیست گلستان / 73 درصد پست های محیط بانی استان بلاتصدی است
مدیر کل محیط زیست گلستان گفت :429 پست سازمانی محیط بانی در اداره کل استان داریم که ۷۳ درصد آن بلاتصدی و خالی است و ما تقریبا با یک‌چهارم نیروها داریم از حجم زیاد محیط زیست استان حفاظت می کنیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ محمدرضا کنعانی شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران در چادر گاوبانگی چه‌جا علی آباد کتول اظهار کرد : مرال ها هر ساله پانزدهم شهریور الی پانزده مهرماه با اجرای گاو بانگی جفتگیری می کنند ، در این کار ابتدا مرال نر با ایجاد صدایی خاص مرال ماده را متوجه خود  کرده و ‌او‌ را به سوی خود می کشد و جفتگیری می کند.

کنعانی افزود : 429 پست سازمانی محیط بانی در اداره کل استان داریم که ۷۳ درصد آن بلاتصدی و خالی است و ما تقریبا با یک‌چهارم نیروها داریم از حجم زیاد محیط زیست استان حفاظت می کنیم .

وی تصریح کرد : 30 هزار اسلحه مجاز در استان وجود دارد و حدود ۲۰ هزار نیز به صورت غیر مجاز تخمین زده می شود ، این‌حجم از سلاح در دست مردم غیر قابل باور است و‌تهدیدی برای محیط زیست ، به ازای هر ۵۰ تا ۶۰ هکتار یک اسلحه داریم ولی در ازای هر ۱۸ هزار هکتار یک محیط بان داریم .

مدیر کل محیط زیست استان گلستان خاطرنشان کرد : در همان مکان که شهید باشقره پارسال در آنجا به شهادت رسیده بود ، همین یک ماه گذشته دو بار درگیری مستقیم رخ داد و شکارچیان غیر مجاز از اسلحه ‌گرم استفاده کردند.

کنعانی با اشاره به کمبود اعتبارات این حوزه اعلام کرد : محیط بانان در شبانه روز ۷۱۰۰ تومان سرانه نقدی دارند که واقعا با این‌وضعیت اقتصادی تعجب آور است ، آنها در ماه ۲۵۶ ساعت مازاد بر سایر کارمندان کار می کنند بدون اینکه اضافه‌کاری یا حق ماموریت داشته باشند .

وی اضافه کرد : عرصه های تحت حفاظت استان گلستان حدود ۶ درصد است در حالیکه میانگین کشوری ۱۴ درصد است و این خوب نیست که بخشی از مدیریت پارک ملی گلستان در اختیار خراسان شمالی و ‌بخشی در اختیار سمنان باشد .

کنعانی همچنین یادآور شد : بدنه کارشناسی اداره ، رسانه ها ، سمن ها و سازمانهای مردم نهاد و‌جوامع محلی چهار رکن اصلی حفظ محیط زیست هستند و اگر هر یک از ارکان کار نکنند با مشکل مواجه خواهیم شد.

این مقام مسئول بیان کرد : در همین علی آباد توله خرس هشت ماهه را با گلوله زدند بدون اینکه پوستش را بگیرند یا روغنش را و همین جور نیمه جان رها کردند تا اینکه بدنش کرم افتاد .

انتهای پیام /
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه