اخبار داغ

در آیین افتتاح سراسری 6250 پروژه محرومیت‌زدایی در بیرجند عنوان شد؛

اجرای 40 هزار پروژه زودبازده برای مناطق محروم/ حضور ۵۰۰ هزار جوان در گروه‌های جهادی

اجرای 40 هزار پروژه زودبازده برای مناطق محروم/ حضور ۵۰۰ هزار جوان در گروه‌های جهادی
رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان این‌که گستره 40 هزار پروژه زودبازده بزرگ است و جامعه هدف 12 هزار روستایی را در برمی‌گیرد گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این 40 هزار پروژه را به سرانجام برسانیم و سود آن شامل حال مردم در مناطق مرزی و محروم شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی صبح امروز در آیین افتتاح سراسری ۶ هزار و ۲۵۰ پروژه زودبازده عام‌المنفعه در کشور در محل مجتمع غدیر بیرجند اظهار کرد: امروز به لطف خداوند برنامه ما برنامه محرومیت‌زدایی است که امید است برای استان ما مایه خیر و برکت باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی افزود: در سطح استان ستاد محرومیت‌زدایی با حضور مدیران کل و دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده و هم‌افزایی بسیار خوبی در خصوص خدمت رسانی، معیشت و برنامه‌هایی از جمله تهیه جهیزیه بوده است.
,
 
,
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام تصریح کرد: همچنین بین نهادها، تشکل‌های مردمی و خیریه‌ها هم‌افزایی خوبی به وجود آمده و طی جلسات مکرر، کارها تقسیم‌بندی شده تا امکانات به طور مناسب توزیع شود.
,
 
,
سردار قاسمی با بیان این‌که در مجموعه سپاه نیز 4 رده سپاه کار سازندگی، محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی را انجام می‌دهند، عنوان کرد: الحمدلله این همراهمی و هم‌افزایی در مجموعه سپاه برای خدمات رسانی ساماندهی شده است.
,
 
,
وی با بیان این‌که 253 گروه جهادی در طول سال در مناطق هدف حضور پیدا می‌کنند، بیان کرد: استان خراسان‌جنوبی هر ساله میزبان گروه‌های جهادی زیادی از سراسر کشور به ویژه دانشگاه تهران است که از این حیث افتخار می‌کنیم که میزبان و خدمتگذار گروه‌های جهادی داخل و خارج استان هستیم.
,
 
,
فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی با بیان این‌که 203 گروه جهادی در سه ماهه تابستان امسال به مناطق هدف اعزام شدند، متذکر شد: 22 گروه دانشجویی، 23 گروه بسیج جامعه زنان، 26 گروه دانش‌آموزی، 10 گروه جامعه پزشکی، 50 گروه بسیج محلات سه روزه، 28 گروه بسیج محلات هفت روزه، 29 گروه بسیج محلات ده روزه، بسیج پیشکسوتان، بسیج کارکنان اداری، بسیج تجار و بسیج مهندسین گروه‌های جهادی خود را به مناطق هدف اعزام کردند.
,
 
,
سردار قاسمی با بیان این‌که در حوزه صندوق‌های معیشتی قرض‌الحسنه پیشرفت بسیار خوبی داشتیم، گفت: بیش از 305 صندوق قرض‌الحسنه را راه‌اندازی کرده‌ایم و این کار همچنان ادامه دارد و در صدد افزایش آن هستیم.
,
 
,
وی با بیان این‌که در حوزه اشتعال‌زایی هماهنگی خوبی با استانداری و نهادهای مربوطه انجام شده است، یادآور شد: در سنوات گذشته در وام‌های توسعه روستایی و در حال حاضر در شناسایی روستاهای هدف و مناطق کم‌برخوردار همکاری خوبی با مجموعه‌های مختلف داریم.
,
 
,
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی افزود: همچنین مجموعه بسیج سازندگی در خصوص اشتغال‌زایی کارهای خوبی را انجام داده است.
,
 
,
سردار قاسمی در خصوص افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، گفت: از 40 هزار پروژه محرومیت‌زدایی سراسر کشور سهمیه استان خراسان‌جنوبی 750 پروژه بوده که امروز 526 پروژه همزمان با سراسر کشور افتتاح خواهد شد.
,
 
,
سردار قاسمی با بیان این‌که ان‌شاءالله افتتاح این پروژه‌ها برای مردم خراسان جنوبی پر از خیر و برکت باشد، ادامه داد: امید است بتوانیم در ادامه این مسیر تکلیف خود را بهتر انجام دهیم.
,

 

,

, ,

رده‌های سپاه علاوه بر مأموریت اصلی در محرومیت‌زدایی اقدام می‌کنند

, رده‌های سپاه علاوه بر مأموریت اصلی در محرومیت‌زدایی اقدام می‌کنند, رده‌های سپاه علاوه بر مأموریت اصلی در محرومیت‌زدایی اقدام می‌کنند,

سردار ضیاء‌الدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: علی‌رغم تلاش و فعالیت‌های انجام شده اما محرومیت در کشور بسیار زیاد است و نیاز به تلاش بیش از این دارد.

,

وی با بیان این‌که اقدامات بسیج و سپاه در بخش عمران شامل ساخت مسکن، خانه عالم، مسجد، مدرسه و غسالخانه می‌شود، افزود: فعالیت‌های غیرعمرانی در زمینه اشتغال، جهیزیه، تهیه لوازم‌التحریر و کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی است که طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه‌ها انجام شده است.

,

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران گفت: فرمانده سپاه تأکید دارند تمام رده‌های داخل سپاه باید یک کاری برای مردم انجام دهند یعنی هر رده‌ای علاوه بر مأموریت اصلی خود در پایان سال در بحث محرومیت‌زدایی نیز گزارش دهد.

,

سردار حزنی اظهار کرد: اگر با سازماندهی برای رفع مشکلات اقدام شود شاهد کاهش مشکلات خواهیم بود.

,

وی با بیان این‌که قرارگاه محرومیت‌زدایی ۴۰۰ میلیون تومان در طرح کرامت به خراسان جنوبی بدهی دارد، گفت: در سایر زمینه‌ها بدهی وجود ندارد.

,

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران گفت: در سال‌جاری و آینده پهنه‌بندی طرح‌های ما برای رفع محرومیت در بخش آب، اشتغال، احیای قنات و چاه‌ها، کشاورزی و مسکن محرومان است.

,

سردار حزنی اظهار کرد: اگر بخواهیم به مردم منفعت رسانده و کمک کنیم باید اشتغال و مشکلات مردم دنبال شود و قطعا با رفع این مشکلات شاهد کاهش محرومیت خواهیم بود.

,

 

,

, ,

اجرای 40 هزار پروژه زودبازده برای مناطق محروم

, اجرای 40 هزار پروژه زودبازده برای مناطق محروم, اجرای 40 هزار پروژه زودبازده برای مناطق محروم,

سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در این مراسم گفت: اگر در هشت سال دفاع مقدس حول محور ولایت در خط مقدم یا پشتیبانی از خط مقدم در مقابل استکبار جهانی، ایران اسلامی توانست حرکت پیش‌روندگی را ادامه دهد و به خوداکتفایی در قدرت نظامی برسد به‌گونه‌ای که امروز قدرت نظامی ما بزرگترین عامل بازدارندگی در مقابل دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی هست. 

,

وی افزود: اگر در 8 سال دفاع مقدس، واژه دفاع و مقاومت را رزمندگان معنا بخشیدند و فرهنگ مقاومت و درون‌زاکردن و نگاه به ظرفیت‌های درون کشور و ظرفیت‌های ارزشی، انقلابی و سرمایه‌های اجتماعی و انسانی داخل کشور را رقم زدند و اگر در واژه جهاد که مقام معظم رهبری فرمودند "جهاد فقط تفنگ به دست گرفتن نیست" بلکه در 8 سال دفاع مقدس ثابت کردند جهاد یعنی همیشه در همه صحنه‌ها پای ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادن هست و توانستیم توانمندسازی همه‌جانبه‌ای که به خوداتکایی دفاعی ما ختم شد و افرادی مانند شهید تهرانی‌مقدم و همچنین مانند شهید حججی از نسل امروز تربیت کرد، امروز باید مشابه 8 سال دفاع مقدس که جنگ را به برگ زرینی برای انقلاب تبدیل کرد. 

,

زهرایی خاطرنشان کرد: باید بیاموزیم که در جنگ با اقتصاد لیبرالیستی، سوسیالیستی، مارکسیستی، رانتی، نفت‌محوری و فسادزا حتما حول محور ولایت با نگاه جهادی با همگرایی و درون‌زاکردن و با رویکرد و ادبیات مقاومت در اقتصاد و حرکت پیش برنده و مردم پایه‌کردن جلو رویم.

,

وی افوزد: در جنگ با محرومیت، با قوانین محرومیت‌زا و با افرادی که خواسته یا ناخواسته باعث افزایش فقر در کشور می‌شوند، تمام رویکردها و نگاه‌هایی که از درون و از بیرون باعث شده نتوانستیم به قله‌ای که در تراز انقلاب اسلامی باید معنا شود و به آبادانی و پیشرفت این میهن برسیم، باید یاد بگیریم در کنار یکدیگر کار کنیم و مردم را باور کنیم.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: باید یاد بگیریم نگاه ما جهادی، ارزشی و از خودگذشتن باشد، برنامه‌محور و هدفمند باشیم و همه برنامه‌ها به نفع مردم به خصوص محرومان تبیین شود.

,

زهرایی افزود: 6 هزار و 250 پروژه زودبازرده عام‌المنفعه امروز در سراسر کشور افتتاح می‌شود یعنی نگاه حاکمیت به سمت مناطق مرزی و محروم و نگاه بسیج و سپاه به سمت خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم است.

,

وی اظهار کرد: رویکردی با عنوان آب، جلوگیری از مهاجرت، زیرساخت اشتغال و مسکن محروحان را در برمی‌گیرد یعنی در کنار یکدیگر مسائل روستاها و مردم را در اولویت برنامه قرار دهیم.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: از ویژگی‌های طرح بزرگ 40 هزار پروژه خدمت‌رسانی این است که همه دستگاه‌ها از دولت، نهادهای حاکمیتی، ارزشی، سپاه و بسیج کنار یکدیگر قرار گرفتند.

,

زهرایی افزود: نوک پیکان پروژه‌ها، مناطق روستایی و محروم است وبه مسائل روستاها به خصوص آب و اشتغال توجه ویژه‌ای دارد.

,

وی با بیان این‌که اصلا ادعا ندارید در سازمان بسیج تمام کارها را انجام دادیم بلکه در کنار یگدیگر انجام دادیم اظهار کرد: گستره 40 هزار پروژه زودبازده بزرگ است و جامعه هدف 12 هزار روستایی را در برمی‌گیرد.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این 40 هزار پروژه را به سرانجام برسانیم و سود آن شامل حال مردم در مناطق مرزی و محروم شود.

,
 
,
حضور ۵۰۰ هزار جوان در گروه‌های جهادی
, حضور ۵۰۰ هزار جوان در گروه‌های جهادی, حضور ۵۰۰ هزار جوان در گروه‌های جهادی,

همچنین رئیس سازمان بسیج سازندگی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: ولایت‌مداری اهالی خراسان جنوبی همیشه در صدر بوده است.

,

وی افزود: خراسان‌جنوبی علی‌رغم محرومیت دارای سرمایه‌های انسانی و اجتماعی زیادی است.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: محصولات راهبردی و معادن از دیگر ظرفیت‌های استان است.

,

زهرایی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر، عنوان کرد: از ۸ هزار رشته قنات استان درصدی خشک شده و تعدادی از روستاها خالی از سکنه شده است.

,

وی با اشاره به دیدار اخیر با مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری تأکید دارند گفتمان جهادی باید به گفتمان عمومی تبدیل شود.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: از ۱۲ هزار گروه جهادی ۵۰۰ هزار نفر جوانان هستند که باید این تعداد افزایش داشته باشد.

,

زهرایی با بیان این‌که باید تفکر بسیجی گسترش پیدا کند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند جهاد موفق بسیجیان هنرمندانه منعکس شود.

,

وی با بیان این‌که استان روی ریل توسعه قرار گرفته و هم‌افزایی خوبی بین مسئولان در خراسان جنوبی ایجاد شده است عنوان کرد: امیدوارم با طرح‌هایی که بسیج سازندگی دارد و سفر سردار سلیمانی به استان شاهد خیر و برکت در استان باشیم.

,
 
,
, ,
 
قنات روستای نیستان خراسان جنوبی به نمایندگی از 6250 پروژه زودبازده سراسر کشور افتتاح شد
 
قنات روستای نیستان بخش القورات شهرستان بیرجند پیش از ظهر امروز با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد.
 
امروز به طور همزمان ۶ هزار و ۲۵۰ پروژه در سراسر کشور از ۴۰ هزار پروژه بزرگ خدمت‌رسانی افتتاح می‌شود که قنات روستای نیستان به نمایندگی از این پروژه‌ها در خراسان جنوبی افتتاح شد.
,
 
قنات روستای نیستان خراسان جنوبی به نمایندگی از 6250 پروژه زودبازده سراسر کشور افتتاح شد
 
,
 
,
قنات روستای نیستان خراسان جنوبی به نمایندگی از 6250 پروژه زودبازده سراسر کشور افتتاح شد
, قنات روستای نیستان خراسان جنوبی به نمایندگی از 6250 پروژه زودبازده سراسر کشور افتتاح شد, قنات روستای نیستان خراسان جنوبی به نمایندگی از 6250 پروژه زودبازده سراسر کشور افتتاح شد,
 
,
قنات روستای نیستان بخش القورات شهرستان بیرجند پیش از ظهر امروز با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد.
,
 
,
امروز به طور همزمان ۶ هزار و ۲۵۰ پروژه در سراسر کشور از ۴۰ هزار پروژه بزرگ خدمت‌رسانی افتتاح می‌شود که قنات روستای نیستان به نمایندگی از این پروژه‌ها در خراسان جنوبی افتتاح شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه