اخبار داغ

پیکر شهید «ذبیح الله مومنی زاده» تشیع شد؛

روایتی خواهرانه از ۳۶ سال فراق برادر شهید

روایتی خواهرانه از ۳۶ سال فراق برادر شهید
خواهر شهید ذبیح الله مومنی زاده روایتی خواهرانه از 36 سال فراق برادر شهیدش نقل می کند و این در حالی است که مادر چند سالی پس از شهادت پسر از دنیا رفته و پدر نیز پس از 28 سال در چشم‌انتظاری بازگشت پسرش، دار فانی را وداع کرده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار صبح توس؛ همزمان با سالروز شهادت امام صادق علیه السلام پیکر تازه تفحص شده شهید ذبیح الله مومنی زاده بهمراه دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس بر دستان مردم شهید پرور تربت حیدریه تشیع و خاکسپاری شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

 پایان 36 سال فراق خانواده شهید با پیکر مطهر او بدون حضور پدر و مادر در جمع خواهران و برادران در حسینیه شهید حافظیان فر سپاه برگزار شد و این در حالی بود که مادر چند  سالی پس از شهادت پسر از دنیا رفته و پدر نیز پس از 28 سال در چشم‌انتظاری بازگشت پسرش، دار فانی را وداع کرده بود.

,

بسیجی شهید تازه‌ شناسایی‌شده دوران دفاع مقدس «ذبیح الله مومنی زاده» در سال 1347 در شهرستان تربت حیدریه به دنیا آمد، این شهید والامقام در تاریخ 8 اسفند 1362 در منطقه هورالهویزه به درجه رفیع شهادت نائل آمده  و حال پس از سال 36 فراق از طریق آزمایش DNA شناسایی و به آغوش خانواده بازگشته است.

,

خواهرشهید «ذبیح الله مومنی زاده » در این خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: سخن گفتن در مورد مقام والای شهید کاری بس سترگ و دشوار است و باید بگویم برادرم  ایمان محکمی به خدا و روز قیامت داشت، بسیار مهربان، شجاع، باگذشت، سرشار از عاطفه، احساس و باهوش بود.

,

مادرم تا لحظات آخر عمرش چشم انتظار بود

, مادرم تا لحظات آخر عمرش چشم انتظار بود,

وی تصریح کرد: ذبیح الله انسانیت در نگاهش موج می زد و هر ساله در ماه محرم برای کمک به هیات های عزاداری سالار شهیدان، سر از پا نمی شناخت، در این سالهای فراق چشم هایی همیشه منتظر، اشکهایی که در فراقش سرازیر می شد، آلبوم عکس خاطرات و جوانمردی هایش قلبمان را به درد می آورد اما با این همه نیایش و مناجات به درگاه الهی تا آخرین نفس به بازگشت این هدیه ارزشمند الهی  امید داشتیم.

,

خواهر شهید ذبیح الله مومنی زاده، از دلتنگی‌های مادرش که چند سالی پس از خبر مفقود الاثر شدن جگر گوشه اش فوت کرده بود، می‌گوید: «مادرم همیشه چشم به در خانه، منتظر پسرش بود، چرا که کیف وسایل شخصی اش را آوردند و یکی از هم رزمانش گفته بود، در شب عملیات ذبیح الله زخمی شده و ما به خاطر شرایطی که داشتیم  نتوانستیم او را به عقب برگردانیم». 

,

با درآغوش گرفتن پیکر برادرم آرامش عجیبی داشتم 

, با درآغوش گرفتن پیکر برادرم آرامش عجیبی داشتم ,

, ,

خواهر شهید از زمزمه‌های خود در لحظه دیدار و بغل گرفتن پیکر برادرش می‌گوید: «وقتی پیکر برادرم را بغل کردم، آرامشی عجیب داشتم که بیان‌ کردنش سخت است، در سینه ام دوباره غمی جان گرفت، و به یاد دیگر عزیزان از دست داده ام افتادم، پدر، مادر و خواهرم که چند ماهی بیشتر از فوتش نمی گذشت و اینکه چقدر منتظر رسیدن این لحظه بود، ولی افسوس

,

پیکر نازنین ذبیح الله در میان موج جمعیت و در میعاد گاه عاشقان الله قرار گرفت، اشک شوق از دیدگان جاری بود، فضای حسینیه آکنده از عطر وجود شهید شده بود و همه از او شفاعت می طلبیدند.

,

با در آغوش گرفتن پیکر پاک و مطهر برادرم خیلی سبک شدم حتی دیگر نمی خواستم لحظه ای از او دور باشم ، چرا که 36 سال از او دور بودیم.

,

شهید ذبیح الله مومنی زاده از شهدای جاوید الاثر تربت حیدریه در دوران دفاع مقدس در منطقه هورالهویزه تفحص و پس از 36 سال به آغوش میهن اسلامی باز گشت.

,

پیکر مطهر این شهید والامقام، امسال در سالروز شهادت امام صادق علیه السلام به همراه دو تن از شهدای گمام دفاع مقدس بر روی دستان مردم شهید پرور شهرستان تربت حیدریه تشیع و در محل بقعه متبرکه بی بی حسنیه در دل خاک ارام گرفت.

,

شهرستان تربت حیدریه 677 شهید، 2500 جانباز و 141 آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه