اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

مسیر محرومیت‌زدایی تداوم دارد/ محور کار در خراسان جنوبی احیای قنوات باشد

مسیر محرومیت‌زدایی تداوم دارد/ محور کار در خراسان جنوبی احیای قنوات باشد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در استانی مانند خراسان جنوبی که آب برای آن‌ها مهم است محور کار باید احیای قنوات باشد که این استان طرح از آبخیز تا جالیز به همین موضوع توجه دارد که منجر به افزایش آب شرب، کشاورزی و در برخی موارد پرورش آبزیان در مناطق می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ظهر امروز در حاشیه افتتاح قنات روستای نیستان بخش القورات شهرستان بیرجند، اظهار کرد: در مناطق کم‌برخوردار مردم، گروه‌های جهادی، خیران، دستگاه‌های اجرایی و نهادها در اقدامات محرومیت‌زدایی در روستاها مشارکت دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: یک جبهه برای غلبه بر محرومیت‌زدایی تشکیل شده که خداراشکر تاکنون شاهد آثار خوبی در این جبهه هستیم.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج و سپاه در سال گذشته انجام ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی بوده که در هر فصلی تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
,
 
,
سردار سلیمانی عنوان کرد: امروز و در آخرین روز هفته دفاع مقدس ۶ هزار و ۲۵۰ پروژه در تمام کشور طی مراسمی افتتاح می‌شود که قنات روستای نیستان شهرستان بیرجند امروز به نمایندگی به بهره‌برداری رسید.
,
 
,
وی با بیان این‌که ۱۰ درصد از حجم ۶ هزار و ۲۵۰ پروژه در خراسان جنوبی است، اظهار کرد: مسیر محرومیت‌زدایی تداوم دارد.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با توجه به این‌که مسئله آب برای استان خراسان جنوبی بسیار راهبردی تلقی می‌شود تلاش خواهیم کرد در مجموعه سپاه با همکاری دستگاه‌های دولتی روی سرمایه‌گذاری، تثبیت و اعتلای منابع آب استان متمرکز شویم.
,
 
,
سردار سلیمانی با اشاره به طرح احیای قنوات با عنوان "از آبخیز تا جالیز"، گفت: این مسئله منجر به اشتغال، تثبیت، توسعه، افزایش سرانه درآمد مناطق روستایی و در نهایت توسعه استان خواهد شد.
,
 
,
وی اظهار کرد: یکی از تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی افزایش گروه‌های جهادی و فراهم‌کردن بستر نقش‌آفرینی برای جهادگران است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در سیل ابتدای سال‌جاری شاهد حضور بسیار خوب گروه‌های جهادی برای کمک به سیل‌زدگان بودیم.
,
 
,
سردار سلیمانی اظهار کرد: در محرومیت‌زدایی نیز گروه‌های جهادی جوان و با انگیره‌ای هستند که نقش‌آفرینی دارند‌.
,
 
,
وی با بیان این‌که بنا است بسترسازی شده و گروه‌های جهادی بیشتری شکل گیرد، افزود: هر قشری گروه جهادی خاص خود را شکل دهد و با مطالعه‌ای که در سراسر کشور و استان وجود دارد مناطق مستعد خدمت‌رسانی رصد و شناسایی شود. ان‌شاءالله گروه‌های جهادی بتوانند بیشتر از گذشته حضور پیدا کرده و نقش‌آفرینی کنند.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: این در دستور کار است و قطعا با پشتیبانی بیشتر، تشکیل و نقش‌آفرینی گروه های جهادی را دنبال خواهیم کرد.
,
 
,
, ,
همچنین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ظهر امروز در حاشیه افتتاح استخر ذخیره آب در روستای نیستان بخش القورات شهرستان بیرجند در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عمده مناطق محروم و کم‌برخوردار روستاها هستند.
,
 
,
وی افزود: در حاشیه شهرها نیز مناطق کم‌برخوردار و محروم داریم اما تمرکز محرومیت در مناطق روستایی است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: در استان خراسان جنوبی موضوع کم‌آبی و کاهش بارندگی باعث شده مسئله محرومیت جلوه‌های دیگری از خود نشان دهد.
,
 
,
سردار سلیمانی عنوان کرد: توجه به پروژه‌های زودبازده، توجه بر حل مشکلات روستاهای کم‌برخوردار و محروم است و این پروژه‌ها، پروژه‌های کوچکی است و بر اساس نیازهایی که روستائیان دارند از نظر آن‌ها در اولویت قرار دارد.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که در روستای نیستان مسئله آب بسیار اهمیت دارد و اگر همین میزان مختصر آبی که وجود دارد مدیریت نشود باعث کاهش مابقی جمعیت روستا می‌شود، گفت: توجه به این مسئله باعث می‌شود که جمعیت در روستاها تثبیت شود و از مواهب الهی در روستاها بهره ببرند و منجر به افزایش درآمد و بهره‌وری کشاورزی نیز می‌شود.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: هدف این پروژه‌ها در مرحله اول رفع تگناهای مردم است و بعد از آن ایجاد اشتغال، رفاه و بهداشت بسیار مهم است.
,
 
,
سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: در استانی مانند خراسان جنوبی که آب برای آن‌ها مهم است محور کار باید احیای قنوات باشد که این استان طرح از آبخیز تا جالیز به همین موضوع توجه دارد که منجر به افزایش آب شرب، کشاورزی و در برخی موارد پرورش آبزیان در مناطق می‌شود.
,
 
,
وی بیان کرد: این اقدامات انجام شده نتیجه کار جمعی است و جبهه‌ای از گروه‌های جهادی، مردم، خیّران، نهادها و دستگاه‌های اجرایی که برای غلبه بر مشکلات تشکیل شده و بسیج به عنوان میدان‌دار به مردم خدمت رسانی می‌کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه