اخبار داغ

در گفت‌وگو با خانواده شهید آتش‌نشان مطرح شد؛

آتشنشان از جانش می‌گذرد تا جان انسان‌ها را نجات دهد/ ماجرای نجات دختربچه از درون آتش توسط شهید ترابی

آتشنشان از جانش می‌گذرد تا جان انسان‌ها را نجات دهد/ ماجرای نجات دختربچه از درون آتش توسط شهید ترابی
خواهر شهید ترابی گفت: آتشنشان فردی است که از جان خودش می‌گذرد تا جان انسان‌ها را نجات دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سعید ترابی 19 دیماه 1371 در روستای آسیابان از توابع شهرستان بیرجند در خانواده‌ای انقلابی و ولایی به دنیا آمد. او سال‌های کودکی و مقطع دبستان را در آسیابان گذراند و برای تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان به بیرجند آمد. شهید ترابی در دانشگاه در رشته IT فارغالتحصیل شد. او 3 سال پیش ازدواج کرد و حاصل ازدواج آن‌ها دختری به نام ستاره است که اکنون 5 ماه و نیمه شده است. همزمان با ازدواج در سازمان آتش‌نشانی شهرداری بیرجند مشغول به کار می‌شود. وی در 23 خردادماه امسال بعد از 3 سال خدمت، در هنگام مأموریت در سد گیوک بیرجند دچار حادثه می‌شود و سرانجام در سن 27 سالگی به شهادت می‌رسد. پیکر این آتشنشان فداکار و غواص توانمند با حضور مسئولان و جمع کثیری از مردم شهرستان در محل زادگاهش تشییع و در کنار بردار شهیدش هادی ترابی در گلزار شهدای محله آسیابان شهر قهستان آرام گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
مریم فرجامی مادر شهیدان هادی و سعید ترابی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: سعید پسر بسیار با اخلاقی بود و با خانواده و دیگران بسیار مهربان بود.
,
 
,
وی می‌گوید: در سنین نوجوانی بسیار معتقد بود و هر سال در مراسم اعتکاف شرکت می‌کرد.
,
 
,
مادر شهید ترابی با بیان این‌که فرزندم بسیار با تقوا بود، ادامه داد: سعید به مسائل دینی بسیار اهمیت می‌داد و وقتی در مجلسی نشسته بودیم و حرفی از دیگران به میان می‌آمد فوری صحبت دیگران را قطع می‌کرد و می‌گفت: پشت سر دیگران غیبت نکنید.
,
 
,
وقتی از او درباره نحوه رسیدن خبر شهادت می‌پرسم بغض کرد و با گریه گفت: آن روز ما برای انجام کاری به روستا می‌رفتیم که با ما تماس گرفتند که سعید دچار حادثه شده است. وقتی من به بیمارستان رسیدم به بالای سر سعید رفتم. او چشم‌هایش را باز و به من نگاه کرد و دوباره چشم‌هایش را بست و من دیگر او را ندیدم.
,
 
,
او با بیان این‌که سعید پیرو ولایت فقیه بود، ادامه داد: من مادر دو شهید هستم و وقتی جامعه را می‌بینم که با مشکلاتی مواجه شده است غصه می‌خورم و با خود می‌گویم من و بسیاری از مادران دیگر فرزندانمان را در راه این سرزمین فدا کردیم تا مردم ما با این مشکلات مواجه نشوند.
,
 
,
مادر شهید ترابی از مسئولان و مردم خواست ادامه‌دهنده راه شهدا باشند و راه آن‌ها که این‌گونه مظلومانه به شهادت می‌رسند را ادامه دهند.
,
 
,
او ادامه داد: مسئولان باید به فکر تجهیز وسایل امداد و نجات باشند تا افرادی که دچار حادثه می‌شوند فوری به مراکز درمانی انتقال پیدا کنند و به دلیل نبودن تجهیزات جان خود را از دست ندهند.
,
 
,
وی افزود: از مسئولان و مردم فداکار و همیشه در صحنه ایران اسلامی انتظار دارم که همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشند تا مملکت ما از شر دشمنان قسم خورده انقلاب در امان بماند.
,
 
,
فرخنده فرخی همسر شهید سعید ترابی در گفت‌وگو با خاورستان، با بیان این‌که من و سعید 3 سال پیش با هم ازدواج کردیم، اظهار کرد: حاصل زندگی ما دخترم ستاره است که اکنون 5 ماه و نیم سن دارد.
,
 
,
همسر شهید ترابی در خصوص نحوه ورود همسرش به سازمان آتش نشانی گفت: روزی که قرار بود سعید در آزمون استخدامی آتش‌نشانی شرکت کند خواب مانده بود و با این‌که از ساعت شروع آزمون گذشته بود؛ گفت "حالا می‌روم شاید به من اجازه دادند که در آزمون شرکت کنم" و رفت و اتفاقا او و چند نفر دیگر را که دیر رسیده بودند اجازه می‌دهند که در آزمون شرکت کنند و این خواست خداوند بود که سعید در این شغل مشغول شد.
,
 
,
فرخی ادامه داد: سعید در ابتدای ورود به این کار ذهنیت خاصی از این شغل نداشت اما وقتی وارد این کار شد عاشق آن شد و خیلی این کار را دوست داشت.
,
 
,
وی از صبح روز حادثه گفت: آن روز ساعت 6 صبح من به همراه سعید به آزمایشگاه رفتیم و بعد از آن به خانه پدرم که ستاره در آن‌جا خواب بود رفتیم. سعید بعد از این‌که ستاره بیدار شد با او بازی کرد و او را مورد نوازش قرار می‌داد.
,
 
,
همسر شهید ترابی افزود: نزدیک ساعت 8 صبح بود که سعید می‌خواست از خانه بیرون برود که به او گفتم بیا صبحانه بخوریم که قبول نکرد و گفت "می خواهم بروم و صبحانه را با همکارانم بخورم" و از خانه خارج شد.
,
 
,
فرخی با اشاره به این‌که ساعت 11.5 ظهر سعید دچار حادثه می‌شود، با بغض ادامه داد: به من خبر ندادند تا این‌که ساعت 4 بعدازظهر با من تماس گرفتند و گفتند سعید دچار حادثه شده و اکنون در بیمارستان بستری است و من با سرعت خودم را به بیمارستان رساندم و دیدم که سعید احیا شده و بعد به کما رفته است که متأسفانه صبح روز بعد به شهادت می‌رسد.
,
 
,
او در مورد خصوصیات اخلاقی سعید گفت: سعید بسیار بامعرفت، مهربان و صبور بود و باید بگویم یک فرشته بود.
,
 
,
فاطمه ترابی خواهر شهید ترابی نیز در گفت‌وگو با خاورستان، از مهربانی و خوش‌قلبی برادر کوچکش سعید گفت و ادامه داد: سعید فرزند کوچک خانواده بود و ما روزهای شیرین و به یادماندنی بسیاری را در کنار یکدیگر گذراندیم.
,
 
,
او از روز حادثه گفت: سعید آن روز به همراه همکارانش برای عملیات به سد گیوک بیرجند می‌روند که بعد از تعویض لباس برای بررسی عمق و وضعیت آب به داخل آب می‌روند که بعد از ورود همکاران سعید آب مواج می‌شود و سعید وقتی وارد آب می‌شود نمی‌تواند به سطح آب بیاید و دچار حادثه می‌شود.
,
 
,
خواهر شهید ترابی از نحوه باخبرشدنش از حادثه می‌گوید: آن روز ظهر با من تماس گرفتند که سعید دچار حادثه شده است و در بیمارستان بستری است که من با سرعت خود را به بیمارستان رساندم و او را روی تخت بیمارستان دیدم.
,
 
,
وی بعد از لحظاتی سکوت ادامه داد: این صحنه دومین بار است که برای من اتفاق می‌افتد و قادر به بیان آن لحظه نیستم.
,
 
,
ترابی ادامه می‌دهد: آتشنشان فردی است که از جان خودش می‌گذرد تا جان انسان‌ها را نجات دهد.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که آتش‌نشان باید فداکاری و از خود گذشتگی داشته باشد، افزود: آتشنشان باید روی علایق خودش پا بگذرد و از زندگی و خانواده خودش بگذرد چراکه مأموریت‌هایی که این افراد می‌روند شاید دیده نشود اما واقعا سخت است و باید داخل آب و آتش بروند.
,
 
,
خواهر شهید ترابی به حادثه پلاسکو اشاره کرد و افزود: در حادثه پلاسکو که برای همه قابل لمس بود تعداد زیادی از آتش‌نشانان داخل آتش رفتند تا جان آدم‌ها را نجات دهند و از بسیاری از چیزها گذشتند و به دل آتش رفتند و زنده در آتش سوختند اما جان افراد بسیاری را نجات دادند.
,
 
,
ترابی با بیان این‌که اگر آتشنشان‌ها نباشند مشکلات بسیار زیادی در جامعه به وجود می‌آید، ادامه داد: یکی از افرادی که خانه‌اش دچار حریق شده بود تعریف می‌کرد "وقتی که ماشین آتش‌نشانی آمد و هنوز داشتیم صحبت می‌کردیم، دیدیم شهید ترابی دیگر نیست، شیشه پنجره را شکسته و داخل خانه رفته بود و وقتی از آتش بیرون آمده بود نفس او گرفته بود اما دخترم را که در آتش گرفتار شده بود را نجات داد".
,
 
,
وی افزود: فردی که برای نجات جان کسی، جان خود را به خطر می‌اندازد اجر شهید دارد.
,
 
,
خواهر شهید ترابی گفت: سعید از خاطرات خودش از مأموریت‌‌ها می‌گفت و از حادثه‌ای که دختر بچه‌ها در سد چهکند غرق شده بودند بسیار متأثر شده بود.
,
 
,
ترابی افزود: ما هیچ‌وقت فکر نمی‌کردیم که این حادثه برای سعید اتفاق بیفتد چراکه غواصی و شنای او خوب بود و بالاخره قسمت او این بود که به شهادت برسد.
,
 
,
وی افزود: شهدا تا هنگامی که زنده هستند متعلق به خانواده خودشان هستند اما هنگامی که شهید شدند متعلق به همه هستند و همه وظیفه‌ای نسبت به آن‌ها دارند که ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم و پیرو ولایت فقیه باشیم و مواظب باشیم پا روی خون شهدا نگذاریم.
,
 
,
گفتنی است؛ شهید هادی ترابی برادر شهید سعید ترابی 26 خردادماه سال 1383  پس از 3 سال خدمت صادقانه در جریان درگیری با اشرار مسلح و گروهک ضدانقلاب فرقان در منطقه عمومی سراوان ( ارتفاعات کوه سفید) به فیض شهادت نائل آمد و همچنین پدر شهیدان سعید و هادی ترابی دو سال پیش به رحمت خداوند رفته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه