اخبار داغ

افتتاح 420واحد مسکونی بسیج قزوین در لرستان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس/ 900 پروژه عمرانی و اشتغال‌زایی اجرایی می‌شود

افتتاح 420واحد مسکونی بسیج قزوین در لرستان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس/ 900 پروژه عمرانی و اشتغال‌زایی اجرایی می‌شود
مسئول بسیج سازندگی استان قزوین گفت: در راستای طرح همبستگی ملی با استفاده از ظرفیت بسیج با کمک ۷۵۰ نیروی بسیجی از تمام شهرستان‌های استان برای تامین و احداث۴۵۰ واحد سیل زده اقدام کردیم که ۱۴۰ مورد در بازه زمانی یک ماهه تکمیل شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، سرهنگ مهدی صادق پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در سالن اجتماعات سازمان بسیج سازندگی برگزار شد، اظهار کرد: بسیج سازندگی استان قزوین تعهد کرده بود که تعمیر ۴۲۰ واحد مسکونی در مناطق سیل زده لرستان را در هفته دفاع مقدس به اتمام برساند که خوشبختانه با همکاری تیم‌های جهادی در مرحله افتتاح قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,
 
,
وی با اشاره به طرح جهاد همبستگی ملی افزود: ارتقای روحیه جهادی مدیریت‌های کشور و مشارکت مردم در بازسازی و بحث آبرسانی و خدمات رسانی در روستاهای محروم نشان از همدلی مردم و دولت و گروه‌های جهادی سپاه و بسیج است که نشان دهنده گسترش فرهنگ ایثار است.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی استان قزوین با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در تحقق شعار "ما می‌توانیم" بیان کرد: باتوجه به اینکه ما معین شهرستان دلفان در استان خرم آباد بودیم؛ اگر همبستگی مردم وجود نداشت کارها به  این سرعت پیش نمی‌رفت؛ همچنین حضور گروه‌های جهادی از اقشار مختلف کمک بسیار بزرگی بود.
,
 
,
صادق پوردر خصوص ۳۰ واحد احداثی که تعهد بسیج سازندگی بود، ابراز کرد: بحث بازسازی۳۰ واحد در شهرستان دلفان به مرحله سقف رسیده است و با کمک گروه‌های جهادی در هفته بسیج افتتاح خواهند شد.
,
 
,
این مسئول ادامه داد: باتوجه به اینکه در آستانه چهلمین سال تشکیل بسیج هستیم همزمان با این طرح‌ها در سراسر کشور ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی انجام می‌شود که سهم استان ما ۹۰۰ پروژه عمرانی ، خدمات رسانی و اشتغال زایی است که با حضور مسئولین کشوری و لشگری در پنجم آذرماه در هفته بسیج افتتاح خواهند شد که شامل ساخت مساجد، خانه عالم، بحث آبرسانی، ساخت کانال آب و ساخت راه‌ها است.
,
 
,
وی افزود: علاوه بر اشتغال‌زایی در شش ماهه سال جاری، در عرصه اقتصاد مقاومتی فعالیت‌هایی نظیر بسته‌بندی محصولات کشاورزی، ریسندگی، بافندگی و صنایع دستی ۹ میلیارد تسهیلات قرض الحسنه به ۴۸۵ نفر پرداخت شد.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی استان قزوین اظهار کرد: در راستای طرح همبستگی ملی با استفاده از ظرفیت بسیج با کمک ۷۵۰ نیروی بسیجی از تمام شهرستان‌های استان برای تامین و احداث۴۵۰ واحد سیل زده اقدام کردیم که ۱۴۰ مورد در بازه زمانی یک ماهه تکمیل شدند.
,
 
,
صادق پور ابراز کرد: با تخصیص عمرانی شش هزار نفر طی سه ماه برای تکمیل ۴۲۰ واحد کار اقدام کردیم؛ این درحالی بود  که برای تکمیل این پروژه‌ها هیچ هزینه‌ای از بودجه دولتی دریافت نکردیم و بیشتر از آورده‌های مردمی و خیرین بود.
,
 
,
وی در خصوص ۳۰ واحد احداثی گفت: در جهت تکمیل این واحد‌ها۲۰  دستگاه ماشین آلات مهندسی با هماهنگی معاونت عمرانی و ستاد بحران استانداری هماهنگ شد.
,
 
,
این مسئول با بیان اینکه ساخت واحد‌های احداثی ۷۵ متری است، ابراز کرد: این واحدها زیر نظر کارشناسان بنیاد مسکن ساخت شده‌اند که چهار تا پنج روز زیر نظر ناظرین عمرانی احداث شد.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی استان قزوین با بیان اینکه تعهد کل کشور ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مناطق سیل زده است، گفت: خدمات رسانی از ابتدای وقوع سیل در استان گلستان و لرستان با همکاری نیروهای نظامی و ارتش و سپاه خدمات رسانی آغاز شد که با همکاری گروه‌های جهادی اقدامات خوبی صورت گرفت.
,
 
,
صادق پور ابراز کرد: دولت تعهد کرده بود که ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تا مرحله گچ کاری در قالب پرداخت تسهیلات به مناطق سیل زده کمک کند که از این میزان یک میلیارد تومان مخقق شده است.
,
 
,
این مسئول اذعان داشت:یک میلیارد و پانصد میلیون تومان نیز از طریق بسیج سازندگی استان و مشارکت مردمی و خیرین بوده که به ۳۰ واحد در حال ساخت تزریق خواهد شد که این ۳۰ واحد اکنون در مرحله دیوارکشی و نازک کاری است همچنین برخی اقلام اساسی مانند اجاق گاز و آبگرمکن نیز وعده شده بود که تحقق خواهد یافت.
,
 
,
وی ادامه داد: گروه‌های جهادی در کنار حضور در فعالیت‌های عمرانی فعالیت‌هایی نظیر ویزیت رایگان پزشکی و خدمات فرهنگی تا اتمام پروژه‌ها در مناطق سیل زده انجام خواهند داد؛ همچنین تیم پزشکی اعزام شده توانستند ۵۰۰ ویزیت رایگان به مردم سیل زده ارائه دهند.
,
 
,
صادق پور با اشاره به اینکه مناطق سیل زده دارای بیشترین محرومین روستایی، معلولین و بهزیستی هستند که نیاز به توجه و محرومیت زدایی دارند، گفت: بحث حمل و نقل مصالح در این منطقه بسیار دشوار است زیرا مصالح مورد استفاده برای احداث واحدهای مسکونی از استان قزوین تامین می‌شود که تا شروع فصل سرما این پروژه‌ها به اتمام خواهند رسید.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی استان قزوین در خصوص اقدامات انجام گرفته توسط سازمان بسیج سازندگی در استان قزوین گفت: سد مخرن آب آقابابا بعد از دریافت اعتبار در سال جاری به مرحله افتتاح خواهد رسید.
,
 
,
وی افزود: در قالب ساخت خانه عالم و مساجد ۱۸ میلیارد برای ۹۰۰ پروژه با مشارکت مردم و بسیج سازندگی انجام می‌شود همچنین پروژه‌هایی مانند احداث سد کانال مخزن آب به علت همکاری و مشارکت یدی و مالی مردمی از موفقیت بیشتری برخوردار است که می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها دارد.
,
 
,
صادق پور اظهار کرد: در شش ماه سال جاری در راستای اشتغال زایی اعتباری بالغ بر یک ومیلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان برای ۱۹۵ نفر تسهیلات پرداخت شد که در غالب تسهیلات قرض الحسنه ۴ درصدی، تسهیلات اقتصاد مقاومتی ۱۰ درصدی و تسهیلات بانک سینا ۸ درصد بود.
,
 
,
این مسئول همچنین بیان کرد: شرکت‌های حامی گستر با همکاری بسیج سازندگی ۱۵ راس گوساله برای هر واحد دام از  ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون در راستای اشتغال زایی پرداخت کرده است.
,
 
,
مسئول بسیج سازندگی استان قزوین در پایان گفت: در راستای حمایت از مناطق کم برخوردار ۵ هزار بسته غذایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان توسط خیرین و بسیج سازندگی تهیه و در روستاهای سطح استان قزوین توزیع شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه