اخبار داغ

در گفت‌وگو با مدیرکل حفظ آثار لرستان عنوان شد؛

نقش دفاع مقدس در تثبیت انقلاب/ عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی نشات گرفته از خون شهیدان است

نقش دفاع مقدس در تثبیت انقلاب/ عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی نشات گرفته از خون شهیدان است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: دوران دفاع مقدس و ارزش‌های به دست آمده در آن دوران سبب تثبیت انقلاب اسلامی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ حجت‌الله ناصر پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: عوامل متعددی در حمله رژِیم بعث عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران موثر بود که می توان آنها را به سه دسته عوامل شخصی، داخلی و بین المللی تقسیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: ویژگی های فردی و شخصیتی صدام یکی از عوامل شروع جنگ تحمیلی بود زیرا وی شخص قدرت طلب و دیکتاتوری بود که انتظار نمی‌رفت رفتارهای انسانی از او سر بزند.

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: شش ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، صدام، حسن البکر را که از بستگان نزدیک خودش بود به طرز مشکوکی برکنار کرد و قدرت را به دست گرفت؛ صدام به لحاظ وابستگی سیاسی و اعتقادی یک مهره بود و بزرگ شدن شخصیت وی در حزب بعث با همکاری شوروی‌ها صورت گرفت.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشورهای استعمارگر دنیا که منافع خودشان را در ایران از دست رفته دیدند صدام را برای حمله به ایران تحریک کردند و بهترین تجهیزات نظامی را در اختیارش گذاشتند.

,
,

وی با بیان اینکه برآورد استرا تژیک دشمن که متکی بر قوای مادی و مکاتب امنیتی و دفاعی دنیا بود با عمل انقلابی مردم ایران با شکست روبه رو شد گفت: شکل گیری گفتمان مردمی دفاع و پیوند وثیق رهبری با مردم باعث شد که همه تئوری‌هایی که مبنای تصمیم گیری و برآورد استراتژیک دشمن بعثی بودند باطل شود.

,

رزمنده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه ایمان، جهاد در راه خدا و پیوند مردم با ولایت سبب پیروی دفاع مقدس شد خاطرنشان کرد: دفاع مقدس باعث شد مکاتب امنیتی و دفاعی دنیا درباره یافته‌های‌شان راجع به انقلاب اسلامی ایران تجدید نظرکنند و درس عبرتی شد برای دیگر کشوها شد.

,

ناصر پور با بیان اینکه عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی نشات گرفته از خون شهیدان است افزود: همانگونه که عاشورای حسینی باعث تثبیت اسلام شد دوران دفاع مقدس و ارزش‌های به دست آمده در آن دوران نیز باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد بنابراین اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس از دهه فجر بالاتر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه