اخبار داغ

جنگ 8 ساله‌ای که صدام می‌خواست 7 روزه تمامش کند/ روایتی از ایستادگی ملت در برابر یک جنگ جهانی

جنگ 8 ساله‌ای که صدام می‌خواست 7 روزه تمامش کند/ روایتی از ایستادگی ملت در برابر یک جنگ جهانی
وقتی که برای نخستین بار در تاریخ تاسیس امریکا، هیمنه جهانی این کشور بوسیله انقلاب اسلامی شکسته شد و همه روش‌های براندازی نتوانست این انقلاب را از بین ببرد، آمریکا از آخرین حربه خود یعنی تحمیل جنگی تمام عیار استفاده کرد و صدام تشنه قدرت، این ماموریت را به عهده گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش بلاغ، در دهه 1970 میلادی هنگامی که جهان بین دو بلوک قدرت شرق و غرب تقسیم شده بود و امریکا به عنوان قدرت برتر، توانسته بود همه کشورهای بلوک خود را تحت سیطره علی‌الاطلاق به مهمیز قدرت خود بکشاند، بناگاه انقلاب اسلامی ایران توسط رهبر و مرجع دینی به پیروزی رسید و در میان حیرت جهانیان و سردرگمی امریکایی‌ها، توانست به فوریت استقرار خود را تثبیت کند و فرآیند انتخاب خبرگان و تصویب نظام و قانون اساسی و ایجاد مجلس و انتخاب نمایندگان پارلمانی را طی کند.

تنها اقدام امریکایی‌ها، اجرای انواع ریز و درشت توطئه و سنگ‌اندازی و تحریک قومیت‌ها و تجیهز مالی و تسلیحاتی گروهک‌ها و تحریک همسایگان جمهوری اسلامی ایران و بلوکه کردن همه دارائی‌های کشورمان بود.

سفارتخانه امریکا در تهران به مرکزی برای دسیسه‌چینی و هدایت عملیات‌های تخریبی و براندازی علیه ایران و پایگاهی برای جاسوسی از کشورهای همجوار جمهوری اسلامی ایران شد.

دانشجویان پیرو خط امام با تسخیر لانه جاسوسی امریکا، این کشور را برای اولین بار در جهان در موضع انفعال قرار دادند چراکه با انتشار اسناد دخالت‌های امریکا در کشورهای منطقه، تشت رسوایی امریکا از بام جاسوس‌خانه‌اش در تهران فرو افتاد.

امریکا برای رهایی از این مخمصه و گرداب جاسوس‌خانه خود در تهران و آزادی 66 تن از کارکنان جاسوس خود، که 444 روز دلهره و چالش را متوجه خود کرده بود، با حمایت و پشتیبانی کامل از عنصر قدرت‌طلب و ماجراجویی چون صدام، جنگ تمام عیاری را با هدف براندازی و نابودی حکومت و انقلاب اسلامی بر ایران مقاوم تحمیل کرد.

تاریخ دفاع مقدس
جنگ عراق علیه ایران 2887 روز با ۱۹۲ فروند جنگنده عراقی که از چهار پایگاه هوایی ناصریه، کرکوک، بغداد و کوت عراق با اهداف از پیش تعیین شده مافوق صوت به قصد بمباران و انهدام مراکزنظامی و پایگاه‌های هوایی فرودگاه‌ها و مراکز حساس و حیاتی ایران هجوم آوردند،  به طول انجامید که طی آن هزار روز نبرد فعال صورت گرفت که 793 روز حمله از سوی نیروهای ایرانی و 207 روز از سوی ارتش متجاوز عراق بوده است. ارتش رژیم بعث عراق با 12 لشکر زرهی و مکانیزه با 35 تیپ در اختیار می‌نواختند و می‌تاختند؛ برای تصرف برق آسای اهداف از پیش تعیین شده ایران اسلامی را مورد هجوم قرار داد.

در طول جنگ، شمار381 هزار  و 680 نفر از نیروهای دشمن کشته یا زخمی شدند و 72 هزار نفر به اسارت نیروهای ایران در آمدند. در این 8 سال 371 فروند هواپیما و 82 فروند هلی کوپتر دشمن منهدم شد.1700دستگاه تانک و نفربر،480 قبضه توپ و سه هزار و 363 دستگاه خودرو نظامی به غنیمت ایران در آمد و 5758 دستگاه تانک و نفربر،532 قبضه توپ و 5152 دستگاه خودرو نظامی دشمن منهدم شد.
پنج هزار و 450 دستگاه‌تانک و نفربر دشمن در هجوم سراسری خود هزاران روستا و صدها شهر را از جنوب تا غرب کشور در مرز مشترک 1600 کیلومتری درنوردیدند و خانه‌ها را بر سرمردم خراب‌کردند. بی‌رحمانه می‌تاختند و کسی هم جلودارشان نبود.

نشستگان بر صندلی‌های نرم و گرم آغشته به خون ملت‌ها در شورای امنیت چشمی‌ برای دیدن و گوشی برای شنیدن حقوق ملت ایران نداشتند. نه حقوق از دست رفته و لگدمال شده ملت، نه مرزهای شناخته‌شده، نه آب و خاک و نه خون‌های به زمین ریخته شده، نه حکومت منتخب و نوپایی که به اراده و رای عمومی روی کارآمده بود، هیچکدام را به رسمیت نمی‌شناختند. چراکه رژیم دست‌نشانده بعث عراق مأموریت داشت ملت ایران را مجازات کند و انقلاب اسلامی تازه تاسیس را نابود!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تاریخ دفاع مقدس,
,
,
,
,
,
,

جانفشانی نیروهای ایران سبب شد تا ذخایر ارزی عراق که در ابتدای جنگ حدود30 میلیارد دلار بود، پس از شکست آنها در عملیات آزاد سازی خرمشهر به صفر برسد و پس از پایان جنگ این کشور بیش از 70 میلیارد دلار بدهی داشته باشد.

دنیای استکباری، حامی صدام
شش روز از آتش دود و خون جنگ گذشته بود که دبیرکل سازمان ملل پس از یک هفته سکوت، قلم و مدادش را آهسته روی صفحه کاغذ چرخاند اما. .. اما دبیرکل سازمان ملل، صدام متجاوز و کشور و دولت ایران را به «خویشتنداری» دعوت کرد!

سازمان ملل با چراغ سبزنشان دادن به رژیم عراق عملاً صدام را به تجاوز تشویق کرد، چرا که یک هفته سکوت مرگبار نشانه حمایت از این تهاجم بود.

متجاوزان رژیم بعث عراقی؛ لاله رامی‌چیدند، نخل‌ها را سرمی‌بریدند، کشتزارهارامی‌سوزاندند. آنها زنان را اسیرمی‌کردند، بچه‌ها را در گور دسته‌جمعی دفن می‌کردند، خرمن‌های گندم وعلوفه‌ها را آتش می‌زدند تا دیگر کسی و نفسی باقی نماند. آری! دشمن آمده بود تا برای همیشه و تا ابد بماند. آمده بودند برای تصرف خوزستان، برای شکستن انقلاب، برای از بین‌بردن هویت ملی و ایرانی ما، برای نابود کردن و از بین‌بردن شرف و ناموس و عزتمان بمانند! اما اراده و توکل ملت بزرگ ایران سرنوشت آرزوهای شیاطین را بگونه‌ای دیگر رقم زد و داغ نابودی انقلاب اسامی را به دل آنها گذارد.


ایستادن در برابر 36 کشور
جنگ تحمیلی تنها با رژیم بعث و ارتش عراق نبود بلکه ۳۶ کشورجهان ازصدام حمایت کردند. ارتش متجاوز عراق که در ابتدای جنگ با ۱۲ لشکر حمله خود را آغازکرده بود علی‌رغم اینکه بیش از۵۰۰ هزارکشته و تلفات داشت در سال پایان جنگ، ارتش خود را به ۶۵ لشکر زرهی و مکانیزه افزایش داده بود و به استعداد بیش از یک میلیون و 600 هزار قوای مسلح در اختیار داشت.

تأمین مخارج و تجهیزات سلاح و مهمات ارتش عراق توسط حامیان صدام ازجمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، شوروی سابق بودند. همچنین عربستان و کویت با فروش نفت خود بخش عمده هزینه جنگ صدام را پرداخت می‌کردند. ضمن اینکه ۹۰ شرکت سازنده سلاح‌های شیمیایی اروپایی با اعزام متخصصان خود به عراق امکان ساخت انواع گازهای سمی‌و کشنده را برای ارتش صدام فراهم کرده بودند.

این درحالی است که تولید و استفاده از سلاح‌های شیمیایی طبق کنوانسیون ۱۹۲۵ژنو ممنوع اعلام شده است. ازسال ۱۳۶۲تا۱۳۶۵ارتش عراق بیش از۲۳۰ بار مواضع، نیروها و عقبه‌ها وشهرها و مناطق غیرنظامی در ایران را هدف حملات شیمیایی قرارداد که درمجموع ۴۴هزارنفر شهید و مجروح در پی داشت.

درسال‌های ۶۵ و۶۶ فاجعه‌آمیزترین حملات شیمیایی عراق حمله شیمیایی هواپپماهای جنگی به حلبچه و سردشت بود که بیش از۹۰۰۰ نفر تلفات بجا گذاشت.

 کشورهای آلمان، آمریکا، انگلستان، فرانسه، شوروی و ایتالیا که خود از طراحان پروتکل ۱۹۲۵ ژنو بودند در تجهیز عراق برای تولید گازهای شیمیایی نقش کلیدی داشتند.

 نهایتا با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران و عراق در روز۲۹مردادماه ۱۳۶۷ رسما آتش بس اعلام و جنگ به پایان رسید.

انتهای پیام/

,
,
, دنیای استکباری، حامی صدام,
,
,
,
,
,
,
,
, ایستادن در برابر 36 کشور,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه