اخبار داغ

رئیس بهزیستی بروجرد:

۷۰۰ ناشنوا از خدمات بهزیستی بهره‌مند شدند

۷۰۰ ناشنوا از خدمات بهزیستی بهره‌مند شدند
رئیس بهزیستی بروجرد گفت: ۷۰۰ ناشنوا و کم شنوا در بروجرد از خدمات بهزیستی بهره‌مند شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کرم رضا پیردایه در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در شهرستان بروجرد بیش از هفت هزار معلول تحت پوشش بهزیستی است و بیشترین جمعیت معلول مربوط به حوزه جسمی حرکتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,


وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ ناشنوا و کم شنوا در بروجرد در بهزیستی پرونده تشکیل داده و از خدمات این سازمان بهره مند می شوند افزود: ارائه سمعک، کمک هزینه تحصیل به دانش آموزان و یا دانشجویان کم شنوا، کمک هزینه درمان، پرداخت وام های خوداشتغالی به ناشنوایان از جمله خدماتی است که به این قشر ارائه می شود.

,
,


وی با تاکید بر تست غربالگری نوزادان در بدو تولد افزود: یک مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی است که از نوزادان پس از تولد تست غربالگری گرفته می شود و چنانچه تشخیص داده شود که نوزاد کم شنوا است اقدامات لازم در همان بدو تولد برای درمان آغاز می شود.

,
,


رئیس بهزیستی بروجرد تصریح کرد: بهترین دوره درمان برای نوزادان کم شنوا، روزهای آغازین زندگی است و درمان شنوایی مانند کاشت حلزون در سنین کم بهتر صورت می گیرد و موثر است.

,
,


وی بیان کرد: بخشی از موارد کم شنوایی و ناشنوایی ها با اقدامات ساده اولیه و انجام تست های غربالگری قابل پیشگیری بوده و با تشخیص زود هنگام این موراد قابل درمان است.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه