اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در زنجان اجرا می‌شود

طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در زنجان اجرا می‌شود
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» با هدف ارتقای دانش حقوقی مردم و کاهش تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی، در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار عمومی با مردم در مسجد چهارده معصوم(ع) کوی اسلام‌آباد زنجان که دادستان مرکز استان و معاونین، معاونین رئیس کل دادگستری استان و مدیران دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه وی را همراهی می کردند، اظهار داشت: حضور مقامات قضایی و سایر مسئولان در مساجد برای ارتباط‌گیری بیشتر و بهتر با اقشار مختلف مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا; ,

وی خاطرنشان کرد: در علت‌یابی ایجاد پرونده‌های قضایی و بیشترین مشکلاتی که گریبانگیر مردم است به این نتیجه رسیده‌ایم که حداقل یک طرف پرونده‌ها از دانش حقوقی لازم برخوردار نیست.

,

صادقی نیارکی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت حقوقدان‌ها در مساجد سبب می‌شود تا مردم علاوه بر احکام دینی، احکام شرعی مسائل مختلف اجتماعی مانند معاملات و قراردادها را نیز آموزش دیده و به افزایش اطلاعات حقوقی آن‌ها کمک می‌کند.

,

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: تاکید تمام مسئولان نظام و به‌ویژه رئیس قوه قضائیه، حرکت در مسیر «از مردم، با مردم و برای مردم» بوده و این مهم در برنامه تحول قوه قضائیه نیز آمده است.

,

صادقی نیارکی با بیان اینکه زمانی در این کشور حتی اجازه ارتباط با رئیس پاسگاه نیز داده نمی‌شد، خاطرنشان کرد: آرمان و اندیشه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این مبنا نبوده و نباید هیچ فاصله‌ای بین مردم و مسئولان وجود داشته باشد.

,

وی اظهار داشت: هدف از دیدارهای عمومی، حضور در بین مردم و شنیدن خواسته‌ها و مشکلات حقوقی آن‌ها است.

,

رییس شورای قضایی استان  افزود: مدیران دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه نیز در این دیدارها حضور دارند و حتی در مواردی که شکایت مردم از سایر دستگاه‌ها بوده و نیاز به ورود دستگاه قضایی باشد نیز راهنمایی لازم را انجام می‌دهند.

,

همچنین مسئولان انتظامی شهرستان و شهردار منطقه نیز به درخواست رئیس کل دادگستری در این مسجد حضور داشته و به سوالات مراجعان پاسخ دادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه