اخبار داغ

افزایش برد موشک‌های کروز ندسا در دستور کار

افزایش برد موشک‌های کروز ندسا در دستور کار
فرمانده نیروی دریایی سپاه درمورد برد موشک های کروز گفت: الان به برد ۳۰۰ کیلومتر رسیده‌ایم و در رزمایش بعدی انشالله بردهای بعدی را می‌بینید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در برنامه تلویزیونی «چهل ستون» در خصوص صادرات محصولات دفاعی کشورمان در حوزه دریایی و قایق‌های تندرو، اظهار داشت: در کشورمان شناورهای موشک اندازی داریم که در هیچ کجای دنیا شناورهایی با چنین سرعت‌هایی وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی سرعت، کوچکی جسه و موشک‌های نصب شده بر روی قایق های تندرو را ویژگی منحصر به فرد آنها برشمرد و گفت: از کشورهای همسایه و دوست درخواست داریم که از این تجهیزات و موشک‌های ما استفاده کنند.
,
 
,
سردار تنگسیری تاکید کرد: موشک‌های ما منحصر به فرد هستند، موشکی که بتواند روی شناوری با ۱۶ متر طول هدفی را در ۳۵ کیلومتری هدف قرار دهد و یا در آینده نزدیک انشالله به برد ۱۴۰ کیلومتر خواهیم رسید.
,
 
,
فرمانده نیروی دریایی سپاه در خصوص سرعت قایق ها و شناورهای تندرو سپاه نیز گفت: امروز موشک اندازهایی با سرعت ۷۲ نات داریم، سرعت ۸۰ نات را هم دست یافته‌ایم و در آینده نزدیک به سرعت ۹۰ نات خواهیم رسید.
,
 
,
وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شناور شهید ناظری، تصریح کرد: در کارخانه جات نیروی دریایی سپاه شناورهایی را درست کرده‌ایم با ۵۵ متر طول ۱۴ متر عرض که بالگرد روی آن می‌نشیند و بالگردبر است.
,
 
,
سردار تنگسیری گفت: شناور شهید ناظری شناوری منحصر به فرد از نوع بدنه «Incat» است که وسط این بدنه خشک است و با آب تماس ندارد و حتی یک شناور هم می تواند از آن عبور کند.
,
 
,
فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: این شناور با سرعت بالا در امواج کمترین ضربه را دارد و به دلیل تماس بسیار کم با سطح آب، فشار بسیار کمی به موتورهای آن وارد می‌شود.
,
 
,
وی در خصوص تسلیح شناور شهید ناظری نیز اظهار داشت: موشک ها و اژدرهای متعدد را می توانیم زیر بدنه این شناور نصب کنیم. طراحی، ساخت و تسلیح شناور شهید ناظری را کاملا در مجموعه کارخانه جات نیروی دریای سپاه انجام می‌دهیم.
,
 
,
سردار تنگسیری همچنین در خصوص برد موشک‌های کروز دریایی با تاکید بر اینکه در این حوزه قدم های بسیار بلندی را برداشته‌ایم، گفت: الان به برد ۳۰۰ کیلومتر رسیده‌ایم و در رزمایش بعدی انشالله بردهای بعدی را می‌بینید.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه