اخبار داغ

جانشین رئیس ستاد هماهنگی اربعین حسینی در خراسان شمالی:

خراسان شمالی نسبت به توزیع ۱۱ هزار غذای گرم در هر وعده متعهد است/ هیچگونه افزایش قیمت حمل و نقل در اربعین نداریم

خراسان شمالی نسبت به توزیع ۱۱ هزار غذای گرم در هر وعده متعهد است/ هیچگونه افزایش قیمت حمل و نقل در اربعین نداریم
جانشین رئیس ستاد هماهنگی اربعین حسینی در خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی متعهد است که در هر وعده یازده هزار غذای گرم را بین زائران اربعین تقسیم کند که تمهیدات لازم آن اندیشیده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، ولی الله حیاتی، جانشین رئیس ستاد هماهنگی اربعین حسینی در خراسان شمالی و معاون سیاسی امنیتی استاندار ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی خراسان شمالی اولین اصلی که باید مورد توجه زائران و خادمان قرار گیرد را ترویج فرهنگ اربعین خواند و اظهار کرد: این فرهنگ باعث تقویت، انسجام و یکپارچگی پیروان مکتب اهل بیت و مذاهب اسلامی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و ایران در تلاشند تا در جریان کنگره بزرگ اربعین گسست شیعه و سنی، مسئله ایرانی و عربی، اربعین و حج را مطرح کنند، بنابراین باید مراقبت کنیم که در معرض توطئه های حساب شده و طراحی شده دشمن قرار نگیریم.

,

حیاتی با بیان اینکه اربعین باید مبنای تقویت همگرایی ادیان الهی باشد، گفت: از تاثیر مثبتی که حضور حداکثری به عنوان یک فرصت برای جهان اسلام تلقی می شود باید رعایت حداکثری اخلاق اسلامی و آداب اربعینی در این سفر مورد نظر قرار گیرد.

,

وی اصل دیگر مورد توجه در این سفر را نظم و امنیت خواند و گفت: زائران باید بپذیرند که برای این پیاده روی عظیم وارد یک کشور خارجی می شوند که دارای قوانین مخصوص به خود است و باید آنها را رعایت کرد.

,

این مقام مسئول داشتن گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران را لازم و ضروری دانست و اعلام کرد: زائران قبل از سفر در سامانه سماح ثبت نام کنند بیمه نامه، کارت ملی، مهر ورود و خروج از کشور را به همراه داشته باشند.

,

حیاتی خاطر نشان کرد: حدالامکان سعی شود که به صورت کاروانی در این راهپیمایی حضور پیدا کنند تا با مدیریت کاروان و ارائه امورات فرهنگی نظم بیشتری به همراه داشته باشند.

,

وی همچنین مردم محور بودن اربعین را اصل دیگری خواند و گفت: اربعین حرکتی خودجوش و مردمی است که باید این حرکت مردمی را مدیریت کرد ،زیرا این کنگره عظیم زمینه ساز تمدن بزرگ اسلامی قرار خواهد گرفت و همچنان برقرار خواهد بود.

,

حیاتی عنوان داشت: تسهیل گری در امورات زائران باید انجام شود تا زوار دچار مشکل نشوند و آسیب شناسی مستمر مراسم در دستور کار ستاد باشد.

,

وی تعداد موکب های خراسان شمالی را هفت موکب اعلام کرد و گفت: چهار موکب دارای شناسنامه و رسمی هستند که دو موکب در کربلا، یک موکب در نجف و یک موکب در مرز مهران برقرار است و سه موکب دیگر تاکنون در سامانه ثبت مواکب ثبت نشده اند.

,

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: خراسان شمالی متعهد است که در هر وعده یازده هزار غذای گرم را بین زائران تقسیم کند که تمهیدات لازم آن اندیشیده شده است.

,

جانشین رئیس ستاد هماهنگی اربعین حسینی در خراسان شمالی اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل مکلفیم که حمل و نقلی روان و آرام را برای زائران تدارک ببینیم که هیچ گونه افزایشی در حوزه نرخ حمل و نقل نخواهیم داشت و نظارت آن بر عهده سازمان راهداری و ناوگانها، تعزیرات، صنعت و معدن خواهد بود.

,

حیاتی یادآور شد: کمیته ها توجه داشته باشند نمایندگان خود را در مواکب به خصوص در مهران مستقر کنند تا مشکلات زائران را رصد و اجازه ندهند برای زائران در ایام اربعین مشکلی پیش آید و تمامی پشتیبانی لازم را خواهند داشت.

,

وی بیان کرد: استقرار مواکب در مرز ایران از 13 لغایت 30 مهر  و در عراق 16 لغایت 27 مهر ماه خواهد بود و در کلیه پایانه های صفر مرزی سازمان حمل و نقل ترمینال ایجادکرده که مسافران به عمق کشور و نقطه تمرکز زائران هر استان منتقل شوند.

,

این مقام مسئول اظهار کرد: نقش دولت در اربعین تقویت زیرساخت های آن است که  در این حوزه 400 میلیون تومان ایجاد زیرساختهای اربعین در مرز مهران برای تقویت خراسان شمالی انجام شده است.

,

وی گفت: همچنین امورات تجهیز مواکب توسط کمک های مردمی است که کمک های شایان از سمت مردم استان انجام شده است و ادامه خواهد داشت.

,

حیاتی با بیان اینکه تمهیدات لازم به دلیل کنترل ازدحام ، در زمان برگشت دیده شده است، گفت: حداکثر کرایه از بجنورد به مهران در اتوبوس VIP مبلغ 370 هزار تومان، در اتوبوس های 44 نفره 200 هزار تومان، شیروان به مهران به ترتیب 374 هزار تومان و 201 هزار تومان، آشخانه به مهران 368 هزار تومان و 201 هزار تومان، اسفراین به مهران 360 هزار تومان و 201 هزار تومان و گرمه و جاجرم به مهران در اتوبوس های 44 نفره 180 هزار تومان خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه