اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه پزشکی درگز خبر داد

ارائه خدماتی به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال به مردم درگز

ارائه خدماتی به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال به مردم درگز
مسئول بسیج جامعه پزشکی درگز گفت: همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس، 50 نفر از کادر بسیج جامعه پزشکان با کمک نیروهای بسیجی، خدماتی به ارزش بیش از دو میلیارد ریال به 1000 نفر از مردم درگز ارائه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی جلیلی در گفتگو با صبح توس؛ به ارائه گزارش عملکردی از فعالیت تیم های بسیج جامعه پزشکی در شهرستان درگز پرداخت و اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس و در راستای محرومیت زدایی، خدمات بسیار خوبی از طرف تیم بسیج پزشکی به مردم شهرستان ارائه شد که برکات زیادی به همراه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در اولین برنامه که با همکاری بنیاد سلامت آستان قدس انجام شده بود، 70 نفر از افرادی که به نحوی مشکلات قلبی داشتند توسط متخصص و جراح قلب ویزیت شده و خدمات رایگان اکو و نوار قلب دریافت کردند؛ همچنین کسانی که به عمل جراحی احتیاج داشتند جهت پیگیری های بعدی به مراکز درمانی مشهد معرفی شدند.

,

مسئول بسیج جامعه پزشکی درگز عنوان کرد: با شناسایی های صورت گرفته توسط پایگاه های بسیج و همکاران حوزه بهداشت و درمان، تعداد 8 نفر از کودکان خانواده های کم برخوردار به صورت رایگان مورد عمل جراحی ختنه قرار گرفتند.

,

جلیلی گفت: طرح بسیار سنگین و فشرده دیگری که با همکاری بهداری سپاه امام رضا (ع) برگزار شد، اردوی گروه جهادی صراط الحمید بود، این گروه 35 نفره با استفاده از 11 یونیت و یک دستگاه کامیون سیار تجهیزات دندانپزشکی، در مدت 2 روز به مردم منطقه خدمت رسانی کردند.

,

وی افزود: غربالگری افراد نیازمند خدمات دندانپزشکی دو هفته پیش از شروع برنامه و توسط مراکز بهداشت با همکاری پایگاه های بسیج منطقه انجام شده بود؛ در این طرح 250 نفر از ساکنان منطقه درونگر درگز، مجموعا 500 خدمت دندانپزشکی شامل جرم گیری، آموزش، ترمیم، عصب کشی، کشیدن دندان و ... دریافت کردند.

,

مسئول بسیج جامعه پزشکی درگز ابراز کرد: همزمان با فعالیت یاد شده، یک گروه 8 نفره از چشم پزشکان بیمارستان خاتم الانبیاء مشهد، در طبقه فوقانی بیمارستان امام خمینی (ره) درگز مشغول ارائه خدماتی همچون تعیین نمره عینک، بینایی سنجی، درمان سرپایی و ... به 300 نفر از مردم شهرستان بودند.

,

جلیلی تاکید کرد: قریب به 30 نفر از افرادی که نیاز به عمل جراحی و مداوای تخصصی داشتند، برای مداوای رایگان به بیمارستان خاتم مشهد معرفی شدند؛ متوقف نشدن پروژه درمان بیماران از جمله ویژگیهای بارز طرح شهید رهنمون است.

,

 وی اظهار کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، یک پزشک فوق تخصص اطفال، یک متخصص ارولوژی، مامایی و سه متخصص ارتوپد به صورت جداگانه بیماران حوزه تخصصی خود را ویزیت رایگان کرده و پیگیر مراحل درمانی آنها شدند.

,

مسئول بسیج جامعه پزشکی درگز عنوان کرد: در مجموع 50 نفر از کادر پزشکان به کمک 50 نفر از نیروهای بسیجی، مردمی و پرسنل شبکه بهداشت، قریب به 1000 نفر از مردم شهرستان را مورد آموزش، ویزیت و عمل جراحی رایگان قرار دادند.

,

جلیلی گفت: برآوردهای انجام شده حاکی از ارائه خدماتی به مبلغ بیش از 2 میلیارد ریال است که به همت مسئولین شهرستان با کمترین هزینه و کوتاه ترین زمان ممکن صورت گرفت.

,

وی ضمن عذرخواهی از تمام کسانی که به هر نحوی از دریافت خدمات باز ماندند ابراز کرد: اگرچه تک تک تیم های پزشکی تلاش کردند تا خدمات آنها شامل حال همه افراد شود اما انجام پروژه ای به این وسعت در بازه کوتاه زمانی با وجود امکانات محدود، نارضایتی هایی را هم در بر خواهد داشت؛ با این وجود تلاش می کنیم تا با همت و استفاده از تجربیات و تخصص همه دست اندرکاران، نارضایتی مردم به حداقل برسد.

,

مسئول بسیج جامعه پزشکی درگز در پایان خاطرنشان کرد: قطعا این چنین حرکت جهادی و بزرگ بدون کمک و همراهی مسئولین استان و شهرستان امکان پذیر نخواهد بود که شایسته است از پیگیری ها و زحمات فرمانده و پرسنل ناحیه مقاومت بسیج درگز، مدیریت و معاونتهای شبکه بهداشت، فرمانداری و ادارات تابعه، شهرداری ها، نیروهای بسیجی و تمام کسانی که به برگزاری چنین حرکت عظیمی کمک کردند تشکر و قدردانی کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه