اخبار داغ

تلنگری بر لزوم حفظ حرمت عزاداری سید الشهدا(ع)؛

جلب توجه در ایام عزا با هنجارشکنی؛ اقدامی از روی غفلت یا …؟!

جلب توجه در ایام عزا با هنجارشکنی؛ اقدامی از روی غفلت یا …؟!
ما طرفدار همیشه غمگین بودن نیستیم؛ اما باید حرمت نگه داشت و اینقدر بی تفاوت نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، ایام عزای سید و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران باوفایش و غم و مصیبت اهل بیت (ع) از ماه محرم آغاز می‌شود و هر چه به عاشورا که نزدیکتر می شویم این حزن و اندوه دو چندان می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

در حالی که در سالیان نه چندان دور، مراسمات عزاداری در سطح شهر بعد از عاشورا نیز تا اربعین و حتی پایان ماه صفر ادامه می‌یافت، اما امسال یکی دو روز بعد از روز عاشورا، المان های عاشورایی از سطح شهر جمع شد و مراسم‌های عزاداری نیز کمرنگ شد البته محافل عزا پس از عاشورا نیز همیشه بوده و هست؛ اما کمی کمرنگ شده بطور مثال وقتی قدم در خیابان‌ها می‌گذاری کمتر اثری از خیمه‌های عزاداری می‌بینیم و رنگ و بوی محرم کمرنگ می‌شود، درحالیکه در روز عاشورا تازه امام حسین (ع) و یارانش به شهادت رسیده و اهل بیت ایشان به اسارت درمی‌آیند.

,

متاسفانه چندی است که ایام در سطح شهر توسط معدود افرادی مورد بی توجهی واقع شده و در این روزها به خیابان که قدم می گذاری، پخش صدای موسیقی مجاز و غیرمجاز در سطح شهر شنیده می شود و انگار نه انگار که در ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع) قرار داریم.

,

در این زمینه، حجت الاسلام حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: مردم بارها به ما مراجعه کرده و ما نیز دیده ایم که در چند علنا در همه مراسمات مذهبی اعم از اعیاد و یا عزا، موسیقی پخش می کنند که تاثیر منفی در جامعه دارد ولی کسی به آن ها چیزی نمی گوید.

,

شاید از نظر این افراد، محرم تنها یک دهه باشد (که البته این گونه هم نیست، بلکه روز عاشورا آغاز مصیبت اهل بیت(ع) است)، اما برای مردم غیرتمند و شیعه و انقلابی و ولایتمدار میاندوآب که صدای اعتراض آن ها در موارد متعدد به گوش ما رسیده، مجالس مختلف عزاداری و روضه خوانی تا پایان ماه صفر برپاست.

,

این گونه حرمت شکنی ها یا از روی نا آگاهی و غفلت یا …، ارزش ها را کمرنگ می کنند که دل ارادتمندان به خاندان اهل بیت را به درد می آورد.

,

البته ما طرفدار همیشه غمگین بودن نیستیم؛ اما باید حرمت نگه داشت، کسی مخالف شادی و سرور نیست و اینکه مردم ما اوقاتی از زندگی خود را در کنار خانواده با شادی و خوشی بگذرانند، امری بسیار عالی، مفید و مورد نیاز است اما صحبت اینجاست که ای کاش در این ایام حرمت نگه داشته شود و اینقدر بی تفاوت نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه