اخبار داغ

فرماندار بروجرد:

بافت فرسوده بروجرد در برابر حوادث غیرمترقبه ایمن‌سازی می‌شود

بافت فرسوده بروجرد در برابر حوادث غیرمترقبه ایمن‌سازی می‌شود
فرماندار بروجرد گفت: برای احیا و ایمن سازی بافت‌های فرسوده بروجرد برنامه ریزی لازم صورت می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک عبدالرحیم رحیمی شب گذشته در جلسه ستاد بازآفرینی که در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت:برای احیای بافت های فرسوده در بروجرد برنامه ریزی لازم صورت می‌گیرد تا در صورت بروز حوادث غیر مترقبه خسارت های سنگینی رخ ندهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,


وی افزود: تسهیلات مورد نیاز برای احیای بافت های فرسوده ۴۰ میلیون تومان است که با این میزان هزینه نمی توان خانه را بازسازی کرد که ضروری است در احیای بافت های فرسوده مردم باید بهره لازم را ببرند.

,
,


فرماندار بروجرد عنوان کرد:باید اقدامات لازم را برای احیای بافت فرسوده انجام داد چرا که در صورت بروز سیل و زلزله این منطقه ها بیشترین آسیب را می بینند.

,
,


وی بیان کرد:بازسازی بافت های فرسوده اراده و همت قوی نیاز دارد و دستگاه های خدمات رسان و شهرداری باید نسبت به ارائه خدمات نهایت تلاش را انجام دهند.

,
,

حجت اله یارمحمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد در این جلسه گفت: ۸۵ درصد بافت تاریخی بروجرد در بافت های فرسوده قرار دارد و در راستای بازسازی و احیای بافت های فرسوده باید ضوابط و قوانینی که میراث فرهنگی تعریف کرده رعایت شود.

,


وی اظهار داشت: برای حفظ آثار تاریخی بروجرد، میراث فرهنگی با صاحبان منازل همکاری لازم را دارد تا مرمت صورت گیرد.

,
,


احمد پارسا رئیس راه و شهرسازی بروجرد عنوان کرد: در منطقه امام حسین(ع) پنج هزار و ۵۰۰ متر زمین دولتی برای ساخت مسکن آماده واگذاری به سرمایه گذار است و قرار بوده که در این منطقه ۱۵۰ متر واحد مسکونی ساخته شود.

,
,


وی بیان کرد:پرداخت تسهیلات احیای بافت فرسوده به مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای هر واحد با نرخ ۹درصد پرداخت می شود و فرصتی است که احیای بافت فرسوده صورت گیرد.

,
,


پارسا خاطرنشان کرد: ۹۰۰ تن قیر رایگان راه و شهرسازی به شهرداری تحویل داده که از این میزان ۳۰۰ تن قیر در محلاتی که بازآفرینی صورت می گیرد مصرف می شود.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه