اخبار داغ

نفوذ روز افزون رژیم صهیونیستی؛

سازماندهی لابی‌گری یهود در جمهوری آذربایجان

سازماندهی لابی‌گری یهود در جمهوری آذربایجان
رژیم صهیونیستی توانسته، یهودیان آذری مهاجر به سرزمین‌های اشغالی را در قالب مجمع جهانی اسرائیل – آذربایجان، ساماندهی کرده و برخی اقدامات عملی برای پیشبرد اهدافش انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، روند رو به گسترش حضور رژیم صهیونیستی در عرصه‌های مختلف سیاسی و امنیتی جمهوری آذربایجان رفته رفته ابعاد جدیدی پیدا میکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

تقویت دیاسپورا و سازماندهی لابی‌گری در سطوح مختلف جمهوری آذربایجان، یکی از اهدافی است که به طور جدی در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.پیش ازاین برخی کارشناسان موضوع از اقدامات مختلف و  سازماندهی یهودیان در داخل جمهوری آذربایجان، متشکل کردن یهودیان آذری الاصل مهاجرت کرده به سرزمین‌های اشغالی وایجاد پیوند میان آنها و یهودیان ساکن در جمهوری آذربایجان و ایجاد تشکیلات سازمانی بزرگ‌تر خبر داده بودند.

,

در نتیجه تلاش‌های صورت گرفته، رژیم صهیونیستی موفق شده است تا یهودیان آذری مهاجر به سرزمین‌های اشغالی را در قالب مجمع جهانی اسرائیل – آذربایجان(AZIZ) ساماندهی کرده و زمینه عملیاتی یک سلسله اقدامات و برنامه‌های دیگر خود در آذربایجان را فراهم سازد.

,

امروز خبرگزاری آذرتاج به نقل از مجمع جهانی اسرائیل – آذربایجان(AZIZ)، خبر داده است که شهرداران و مسئولان رده بالای دوازده شهر رژیم صهیونیستی در قالب هیاتی در جمهوری آذربایجان بسر می برند.آذرتاج خبر داده است که در این سفر آرکادی پومرانس، شهردار ماآلوت تارشیخا، خواو تساباری، شهردار کیریات اکرون و نیز قائم مقام ها و معاونان شهرهای کیریات یام، کیریات بیالیک، کارمیل، خولون، آشدوت، عکا، سدروت، آشکیرون، میگدال امک حضور دارند.

,

طبق اعلام مجمع AZIZ ،این هیات در مناطق مختلف جمهوری آذربایجان از آثار تاریخی و معماری و فرهنگی و همچنین مرکز حیدر علی اف در باکو و کنیسه های موجود در باکو و قبا و قیرمیزی قصبه، روستای محل سکونت یهودیان در قبا در شمال جمهوری آذربایجان و مزار شهدا و قبرستان مفاخر و قبر حیدر علی اف در باکو دیدن می کنند.

,

هیات مسئولان شهری رژیم صهیونیستی همچنین قرار است با مقامات جمهوری آذربایجان و اعضای گروه دوستی مجلس این کشور با رژیم صهیونیستی، دیدار کنند و همچنین شماری از روزنامه نگاران و فعالان در امور فرهنگی نیز این هیات را همراهی می کنند.

,

بی شک در ایجاد زمینه برای انجام اقدامات فوق ونیز فراهم سازی محیطی آرام و به دور از هرگونه تشنج برای یهویان جمهوری آذربایجان دو عامل نقش اساسی داشته است اول:نفوذ رژیم صهیونیستی در هیات حاکمه جمهوری آذربایجان و ایجاد تسهیلات ویژه برای اقلیت یهودی از سوی دولت این کشور و دیگری سازگاری عمومی مردم جمهوری آذربایجان با اقلیت یهودی ساکن در این کشور که دولت با طرح هایی نظیر "تساهل دینی" و "چند فرهنگ گرایی"،به شدت در حال افزایش این سازگاری می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه