اخبار داغ

معاون کمیته امداد لرستان:

اشتغالزایی برای ۱۱۰۰ مددجوی لرستانی ایجاد شد

اشتغالزایی برای ۱۱۰۰ مددجوی لرستانی ایجاد شد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان گفت: اشتغالزایی برای ۱۱۰۰ نفر از مددجویان استان لرستان ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین‌الله کردعلیوند در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال اشتغالزایی برای هزار و ۱۰۰ مددجوی لرستانی ایجاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,


وی افزود: در زمینه اشتغال مددجویان ۳۰ میلیارد تومان منابع بانکی و امدادی هزینه شده که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم ۵۰۰ خانوار رابه خودکفایی برسانیم.

,
,


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان لرستان بیشترین فرصت‌های شغلی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد را در بخش کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، تولیدی وخدماتی دانست و عنوان کرد: باتوجه به اینکه هر طرحی هر دوماه یکبار بازدید می‌شود حدودا سه هزار مورد نظارت از طرح‌ها در این مدت انجام شده است.

,
,


وی در راستای ایجاد اشتغال در مناطق شهری و روستایی بیان کرد: در این مدت ۳۰۰ طرح در مناطق شهری و ۸۰۰ طرح در مناطق روستایی انجام شده که نشان می‌دهد طرح‌های اشتغال در مناطق روستایی بیشتر بوده است.

,
,


کردعلیوند با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و  500نفر آموزش یافته اند خاطرنشان کرد: دو هزار و ۲۰۰ مورد آموزش بلندمدت و ۳۰۰ مورد آموزش های مقدماتی کوتاه مدت با هزینه یک میلیارد تومان در زمینه های خیاطی، گیاهان دارویی، کلاس‌های یادگیری کسب وکار، آموزش های دانش بنیان و… انجام شده است.

,
,


وی گفت: در زمینه تعداد شغل‌های ایجاد شده ۱۵ درصد و از لحاظ مبلغ تسهیلات پرداختی نیز ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌ایم.

,
,


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان بابیان اینکه سرانه سقف وام تبصره ۱۶ در سال ۹۸ از ۲۰میلیون تومان به ۵۰میلیون تومان افزایش یافته است اظهار داشت: سرانه اشتغال روستایی ۵۰میلیون تومان است ومنابع امدادی چنانچه طرح توجیه فنی واقتصادی داشته باشد تا مبلغ ۸۰میلیون تومان قابل افزایش است.

,
,


وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ نفر از فرزندان مددجو در شرکت‌ها وسازمان‌های خصوصی مشغول به کار شده اند و در صورت جذب آن‌ها در این مراکز تا سقف پنج نفربه ازای هرنفر ۵۰میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و چنانچه تسهیلات نداشته باشند به مدت دو سال بیمه آن‌ها تا پرداخت می‌شود.

,
,


کردعلیوند عنوان کرد: باتوجه به دیدگاه‌ها و برنامه‌های جدید کمیته امداد، مشاغل این نهاد در سال ۹۸ از طریق راهبران شغلی به عنوان تسهیلگر که توسط کارآفرینان برتر استان شناسایی شده‌اند برشغل‌های ایجاد شده توسط کمیته نظارت دارند.

,
,


وی با اشاره به بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان بیان کرد: این محصولات در نمایشگاه‌های بین المللی تهران وفصلی استان به فروش می‌رسد به طوری که امسال طی دو مرحله شش میلیارد تومان فرش مددجویان در تهران به فروش رسیده است.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه