اخبار داغ

با هدف جلوگیری از قاچاق دام صورت گرفت؛

آغاز طرح ملی هویت بخشی دام در رشتخوار

آغاز طرح ملی هویت بخشی دام در رشتخوار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار از آغاز اجرای طرح ملی هویت بخشی دام، با هدف جلوگیری از قاچاق آن همزمان با سرتاسر کشور در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حمیدرضا رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار صبح امروز در گفت و کو با خبرنگار ما از آغاز اجرای طرح ملی هویت بخشی دام، با هدف جلوگیری از قاچاق آن همزمان با سرتاسر کشور در این شهرستان خبر داد.


وی در همین رابطه افزود: این طرح با محوریت دام روستایی در 3 گونه دامی سبک و سنگین شامل گاو، گوسفند و بز با پلاک های با مشخصات جداگانه دنبال می شود.


رضایی با تاکید بر اینکه در این طرح هر دام دارای یک کد هویتی 15 رقمی می شود، یادآور شد: در این طرح هر راس دام سبک شامل گوسفند و بز با هزینه 30 هزار ریالی و هر راس دام سنگین شامل گاو با هزینه 63 هزار ریالی پلاک گذاری خواهند شد.


رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار همچنین با اشاره به اینکه امسال این طرح به صورت دلبخواهی دنبال خواهد شد، افزود: این طرح در جهت جلوگیری از قاچاق هر گونه دام در سطح کشور دنبال می شود که اجرای آن امسال به صورت دلبخواهی و از سال آینده برای دامداران جهت شناسایی دام قاچاق الزامی خواهد بود.


وی همچنین با اشاره به اینکه شرکت تعاونی نیاز دامداران و دفتر مایه کوبی دکتر شمشیری اجرای طرح هویت بخشی دام در سطح شهرستان رشتخوار را دنبال می کنند، یادآور شد: این شرکت ها با مجوز رسمی و معرفی نامه از سوی معاونت امور دامی جهاد کشاورزی ارائه خدمات به دامداران عزیز در سطح شهرستان رشتخوار را دنبال می کنند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه