اخبار داغ

در دیدار استاندار آذربایجان‌غربی و وزیر کشاورزی مطرح شد؛

لزوم تداوم صادرات تهاتری سیب در قالب بسته‌های حمایتی/ سازمان تعاون روستایی نسبت به خرید حمایتی گوجه‌فرنگی اقدام کند

لزوم تداوم صادرات تهاتری سیب در قالب بسته‌های حمایتی/ سازمان تعاون روستایی نسبت به خرید حمایتی گوجه‌فرنگی اقدام کند
استاندار آذربایجان‌غربی در راستای طرح موضوع و حل مشکل حوزه کشاورزی با وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، محمدمهدی شهریاری در دیدار با حجتی وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی به پشتوانه تلاش شبانه‌‌روزی کشاورزان از ظرفیت بالای تولید محصولات برخوردار بوده و یکی از قطب‌های تولید کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: سالانه بیش از ۶/۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، با اشاره به تولید قابل توجه محصولات باغی از جمله سیب درختی و نقش این محصول در فضای کسب و کار و اقتصاد ملی، اشتغال و بازرگانی خارجی، خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری بنا به پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی بیش از یک میلیون و یکصد هزار تن محصول سیب درختی و استحصال سیب درختی درجه ۳ (صنعتی) ناشی از عوامل طبیعی در حدود ۳۵۰ هزار تن می‌باشد.

,

استاندار آذربایجان‌غربی، افزود: همه ساله فروش سیب درختی درجه ۳ با توجه به اینکه مقدار متنابهی از آن در یک زمان وارد بازار شده و مشکلاتی را برای کشاورزان و باغداران منطقه ایجاد می‌کند لذا می‌بایست در جهت حمایت از کشاورزان قیمت خرید تضمینی و پایه برای سیب درختی و صنعتی در اسرع وقت اعلام و نیز نسبت به پیگیری و تداوم صادرات تهاتری سیب با موز در قالب بسته‌های حمایتی اقدام شود.

,

وی، همچنین در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی ضمن تشریح مشکلات پیش روی تولید محصول گوجه فرنگی، تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید و کاهش تقاضا و به تبع آن کاهش قیمت این محصول در بازار و نیز اینکه نرخ های خرید کارخانجات رضایت کشاورزان را تامین نمی کند لذا نیاز است تا در جهت حمایت از کشاورزان نسبت به تجدید نظر ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی بوته ای و رب گوجه فرنگی در بسته بندی بیش از ۵ کیلوگرم و حذف تعهد ارزی برای صادرات اقدام گردد.

,

شهریاری، تفویض اختیار تعیین نرخ کارمزد تبدیل گوجه فرنگی به رب در سقف هزینه‌های مجاز را به استان‌ها از دیگر راهکارهای حمایت از بخش کشاورزی عنوان کرد.

,

وزیر جهادکشاورزی نیز در این دیدار دستور داد تا سازمان تعاون روستایی در اسرع وقت نسبت به خرید حمایتی گوجه فرنگی اقدام کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه