اخبار داغ

استاد سیاست‌گذاری دانشگاه کالیفرنیا هشدار می‌دهد؛

دادستان کل آمریکا سگ دست‌آموز، چاپلوس و متملقِ ترامپ است/ از صداقتِ انتخابات سال 2020 حفاظت کنید

دادستان کل آمریکا سگ دست‌آموز، چاپلوس و متملقِ ترامپ است/ از صداقتِ انتخابات سال 2020 حفاظت کنید
ترامپ باور دارد که شکست‌ناپذیر است. او اکنون جرأت پیدا کرده که کل سیستم قانون اساسی و سیاسی آمریکا را متوقف کند. او به‌عنوان یک رئیس جمهور آنقدر قدرت و پول دارد که بتواند زندگی حاکمان خارجی را بسیار راحت یا ناراحت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "رابرت ریچ" استاد سیاستگذاری دانشگاه کالیفرنیا در وبلاگ خود نوشت، ترامپ هر کاری برای پیروزی در سال 2020 انجام خواهد داد. در میان استیضاح ترامپ از اهمیت محافظت از صداقتِ انتخابات سال 2020 چشم پوشی نکنید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, وبلاگ,

تفاوت بین سوء استفاده "ریچارد نیکسون" از قدرت (تلاش برای خراب کردنِ مخالفان سیاسی برای کمک به انتخاب مجدد وی در سال 1972 و سپس سرپوش گذاشتن بر آن) و سوء استفاده "دونالد ترامپ" (تلاش برای به دست آوردن نظر رئیس جمهور اوکراین به منظور خراب کردنِ مخالفان سیاسی برای کمک به انتخاب مجدد وی در سال 2020 و سپس سرپوش گذاشتن بر آن) تنها در رسوایی واتِرگِیت برای نیکسون و مداخله کشور بیگانه برای انتخابِ ترامپ به عنوان رئیس جمهور نیست.

,

سوء استفاده از قدرت توسط نیکسون در دوره دوم پس از انتخاب مجدد وی آشکار شد. او همچنان یک کلاهبردار خطرناک بود، اما تا آن زمان هیچ دلیلی برای تحمیل آسیب بیشتر به دموکراسی آمریکا نداشت.

,

سوء استفاده ترامپ از قدرت، 14 ماه قبل از انتخابات سال 2020، زمانی که هر انگیزه ای برای انجام هر کاری در راستای پیروزی دارد، آشکار شده است.

,

اگر "رابرت مولر" مشاور ویژه، شواهد محکمی مبنی بر اینکه ترامپ برای خراب کردنِ "هیلاری کلینتون" در انتخابات سال 2016 از "ولادیمیر پوتین" کمک خواسته بود را پیدا کرده بود، می توانست مدرک غیر قابل انکاری برای خاتمه دادن ریاست جمهوری ترامپ باشد.

,

حالا که مشخص شد ترامپ از "ولودیمیر زلنسکی" خواسته تا در انتخابات سال 2020، "جو بایدن" رقیب انتخاباتی خود را خراب کند، آیا کسی هست که معتقد باشد او از دیگران از جمله پوتین این درخواست را نمی کند؟

,

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که ترامپ طی نشستی در سال 2017 به مقامات روسی گفت که از مداخله مسکو در انتخابات سال 2016 آمریکا نگران نیست. مقامات کاخ سفید دسترسی به این اظهارات را محدود کردند، همان کاری که در مورد ارتباط وی با زلنسکی انجام دادند.

,

سازمان اطلاعاتی آمریکا هشدار می دهد که روسیه به تلاش خود برای مداخله در انتخابات ما ادامه خواهد داد. "میچ مک کانل" رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا موافقت کرده که 250 میلیون دلار برای محافظت از ماشین آلات انتخابات در برابر حملات سایبری هزینه شود، در حالی که کارشناسان معتقدند که میلیاردها دلار نیاز است.

,

ترامپ اکنون نسبت به سال 2016 در موقعیت بهتری برای انجام چنین معاملاتی قرار دارد، زیرا به عنوان یک رئیس جمهور آنقدر قدرت و پول دارد که بتواند زندگی حاکمان خارجی را بسیار راحت یا ناراحت کند.

,

همانطور که می دانیم، ترامپ از هرگونه قدرتِ چانه زنی که می تواند برای منافع شخصی استفاده می کند و این هنرِ معامله است.

,

ما برای حفاظت از روند انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 روی چه کسی می توانیم حساب کنیم؟

,

قطعا نمی توانیم بر "ویلیام بار" دادستان کل آمریکا حساب کنیم. ترامپ از زلنسکی خواسته تا با همکاری "بار" درباره "جو بایدن" تحقیق کند. حتی به زلنسکی گفته که "بار" با تلفن شخصی خود این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

,

"بار" برای مردم آمریکا کار نمی کند. او دقیقا مانند "رودی جولیانی" وکیل دونالد ترامپ تنها برای او (ترامپ) کار می کند و تمام آنها سگ دست آموز، چاپلوس و متملق هستند.

,

خوشبختانه، برخی از گماشتگان دولت هنوز به مسئولیت های خود در قبال آمریکا واقف هستند. ما مدیون افسر اطلاعاتی ناشناسی هستیم که از تماس تلفنی ترامپ با زلنسکی و "مایکل اَتکینسون" بازرس کلسازمان های اطلاعاتی آمریکا شکایت کرد. اَتکینسون این شکایت را "نگرانی فوری" پنداشت.

,

اما اگر انتخابات سال 2020 به مرحله مشروعیت برسد، کشور به تعداد بیشتری افشاگر و مقامات امین احتیاج دارد.

,

کشور باید کلیه ماشین آلات انتخاباتی را ارتقا دهد و آنها را با برگه های رأی گیری که قابل بررسی است مجهز کند. فیس بوک و یوتیوب باید منابع بیشتری را به حفاظت در برابر ترول ها و ربات های بد افزار خارجی اختصاص دهند.

,

همه ما باید هوشیار باشیم.

,

طی دو سال و نیم گذشته، ترامپ تمایل خود را به پایمال کردن هر جنبه ای از دموکراسی ما که بر سر راه او از جمله؛ حمله به رسانه ها، استفاده از ریاست جمهوری برای منافع شخصی، حمله کلامی به قضات، نابود کردن رئیس فدرال رزرو، خرج کردن پول در مسیرهایی که کنگره اجازه نداده و خرابکاری در تفکیک قوا قرار دارد، نشان داده است.

,

ترامپ باور دارد که شکست ناپذیر است. او اکنون جرأت پیدا کرده که کل سیستم قانون اساسی و سیاسی ما را متوقف کند.

,

ارزش واقعی استیضاح رسمی که اکنون در جریان است در این است که ترامپ متوجه شود که نمی تواند لزوما با سوء استفاده از قدرت ریاست جمهوری خود برای انتخاب مجدد پیش برود. اگرچه او همچنان به تلاش خود ادامه خواهد کرد، اما حداقل مسیری ترسیم شده و اکنون همه نظاره گر هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه