اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی درگز خبر داد:

اجرای فاز دوم آسفالت تفرجگاه آب گرم امام قنبر

اجرای فاز دوم آسفالت تفرجگاه آب گرم امام قنبر
رئیس اداره میراث فرهنگی درگز گفت: فاز دوم زیرسازی و آسفالت مسیر دسترسی به تفرجگاه امام قنبر به طول ۱۱۰۰ متر و با عرض 5.5 متر با هزینه ای معادل دو میلیارد و چهار صد میلیون ریال در حال اجراست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مددی در گفتگو با صبح توس؛ از اجرای فاز دوم زیرسازی و آسفالت مسیر دسترسی به تفرجگاه امام قنبر خبر داد و اظهار کرد: تفرجگاه ها از جمله اهداف گردشگری مردم محلی و مسافران سایر شهرها هستند که می توان از این ظرفیت بزرگ در راستای مطرح کردن شهرستان در سطح کشور و ایجاد شغل برای بومیان منطقه به خوبی استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: البته نبود راه دسترسی مناسب یکی از مشکلاتی است که انگیزه و اشتیاق مردم را برای حضور در چنین مکانهایی کاهش می دهد؛ بنابراین زیرسازی و ایجاد مسیری که تردد خودروها را آسان کند از ضروریات و مقدمات توسعه گردشگری است.

,

مدیر اداره میراث فرهنگی درگز عنوان کرد: تفرجگاه امام قنبر یکی از مکان های مصفا و پر گردشگر درگز است که در ۱۸ کیلومتری جنوب این شهر و در فاصله ۵ کیلومتری از روستای داغدار واقع شده.
مددی تاکید کرد: چشمه های آب گرم امام قنبر که باعث تمایز این تفرجگاه نسبت به سایر مقاصد گردشگری شهرستان شده دارای خواص درمانی است؛ منطقه امام قنبر دارای حیات وحش، پوشش گیاهی متنوع، داروهای گیاهی و چشم اندازهای زیبای طبیعی است.

,
,

وی تبیین کرد: بخش زیادی از مسیر دسترسی به این تفرجگاه که قبلا خاکی بود، با رایزنی های صورت گرفته و از محل اعتبارات گردشگری معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، به طول ۱۱۰۰ متر و با عرض ۵.5 متر با هزینه ای معادل دو میلیارد و چهار صد میلیون ریال زیرسازی و آسفالت شد.

,

مدیر اداره میراث فرهنگی درگز گفت: همچنین این اداره در راستای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران و ایجاد زیر ساخت های گردشگری طی سال های گذشته، ۴ چشمه سرویس بهداشتی احداث و بیش از ۲ کیلومتر از مسیر تفرجگاه را زیر سازی و آسفالت کرده است.
گفتنی است شهرستان درگز با فاصله ۲۵۰ کیلومتری از مشهد حدود ۹۱ اثر و محوطه تاریخی و یک اثر طبیعی در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسانده است.
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه