اخبار داغ

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش مطرح کرد:

طرحی به نام بسندگی زبان فارسی وجود ندارد/ توجه به زبان‌ مادری برای برقراری عدالت آموزشی

طرحی به نام بسندگی زبان فارسی وجود ندارد/ توجه به زبان‌ مادری برای برقراری عدالت آموزشی
حکیم‌زاده گفت: اصلا طرحی به نام بسندگی زبان فارسی در مدارس ابتدایی وجود خارجی نداشته و زبان جزئی از فرهنگ و هویت افراد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با آناج، با اشاره به طرح بسندگی زبان فارسی در ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی اظهار داشت: این موضوع با عنوانی که در جامعه بسط پیدا کرده همخوانی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: اصلا طرحی به نام بسندگی زبان فارسی در مدارس ابتدایی وجود خارجی نداشته و مشخص نیست. زبان جزئی از فرهنگ و هویت افراد است. پاسداشت زبان مادری یکی از وظایف اصلی نظام آموزشی کشور است.

,

حکیم‌زاده تصریح کرد: برخلاف برخی ناآگاهی‌ها طرحی که قرار بود  به عنوان بسندگی به کار گرفته شود هدفش حفظ هویت کودکان 2 زبانه بود. ولی برخی از روی عمد و سهو، مطالبی را مطرح کردند که اگر دانش‌آموز اول ابتدایی زبان فارسی را بلد نباشد امکان ثبت نام در مدارس وجود ندارد.

,

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:  دو زبانه بودن مزیتی است که در یادگیری آموزشی کودکان نیز موثر است. بر اساس اصل 15 قانون اساسی زبان ملی کشور فارسی است اما در کنار آن به اهمیت زبان‌های مادری و بومی هر نقطه از کشور نیز باید توجه شود.

,

وی یادآور شد: به دلیل اقوال اشتباهی که درباره این موضوع بیان شده، نوعی موضع‌گیری‌های مختلفی نیز از طرف برخی افراد و مسئولین انجام می‌شود ولی باید گفت: هدف آموزش و پرورش برقراری عدالت آموزشی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه