اخبار داغ

پس از گذشت 10 روز از آغاز سال تحصیلی؛

دانش‌آموزان لرستانی بی‌معلم ماندند/ تحصیل دانش‌آموزان در کانکس

دانش‌آموزان لرستانی بی‌معلم ماندند/ تحصیل دانش‌آموزان در کانکس
10 روز از آغاز سال تحصیلی جدید می گذرد ولی برخی مدارس استان لرستان همچنان بدون معلم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، 10 روز از آغاز سال تحصیلی جدید می‌گذرد ولی برخی مدارس استان لرستان همچنان بدون معلم است، کمبود معلم بیشتر در مدارس ابتدایی و راهنمایی به چشم می‌خورد و دانش آموزان چشم‌انتظار آمدن معلم هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,


دانش آموزان هر روز بر سر کلاس حضور یافته اما نبود معلم این دانش آموزان را آزرده خاطر و یا بی انگیزه کرده است؛ این در حالیست که از مدت‌ها قبل مسئولان علیرغم کمبود معلم به ویژه در مقطع ابتدایی، خبر دادند که مهرماه هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد ماند اما بازهم با آغاز سال تحصیلی مشکلات بسیاری از جمله کمبود معلم در مدارس به چشم می‌خورد.

,
,

 

,

نبود معلم در کلاس درس

, نبود معلم در کلاس درس, نبود معلم در کلاس درس,

موضوع کمبود معلم، تراژدی است که هر ساله در مهرماه تکرار می‌شود و تاوان کمبود معلم را دانش آموزانی می‌دهند که چشم به راه رسیدن معلم بر سر کلاس درس هستند.

,

با وجود اینکه برخی مدارس با کمبود معلم مواجه است از طرف دیگر نیروهای زیادی در انتظار جذب آموزش و پرورش هستند و هر از چند گاهی دست به اعتراض می‌‎زنند تا شاید از این بلاتکلیفی درآیند، اما در این بین دود مشکلات و عدم برنامه‌ریزی به چشم دانش آموزان می‌رود.

, .,

با گذشت چندین روز از بازگشایی مدارس، درس بسیاری از دانش آموزان آغاز شده و آرام آرام کتاب‌های خود را پیش می‌برند اما در برخی مدارس از جمله مدارس خرم‌آباد، بروجرد، پلدختر و رومشکان نیز تعدادی دانش‌آموز هنوز معلم را در کلاس ندیده و برای رسیدن معلم چشم انتظاری می‌کشند.

, .,

یکی از دانش آموزان مدرسه راهنمایی خضراء شهرستان رومشکان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: با وجود اینکه چند روز از مهر ماه می‌گذرد اما هنوز برای برخی از کلاس‌ها معلم نداریم، نبود معلم دروس مهمی چون ریاضی باعث نگرانی ما شده و با آمدن معلم پس از گذشت مدت زمانی باعث می‌شود از دروس عقب افتاده و مطالب سریع ارائه شود که سطح یادگیری ما کمتر می‌شود.

,

وی افزود: در مدارس پسرانه نیز مشکل کمبود معلم وجود دارد، برخی خانواده‌های پایه اول به خاطر نبود آموزگار مجبور شدند فرزندان خود را به مناطق دیگری بفرستند از طرفی چند نفر از دانش آموزان پسر که نتوانستند به مدارس دیگر بروند در کلاس دخترانه ادغام شدند.

,

یکی از دانش آموزان پایه دوم راهنمایی خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: 10 روز از شروع مدارس می‌گذرد ولی هنوز برای برخی از دروس معلم نداریم، نبود معلم باعث نگرانی ما و خانواده‌هایمان شده است و هربار که خانواده‌ها به آموزش وپرورش مراجعه می‌کنند وعده می‌دهند که معلم می‌آید ولی هنوز بدون معلم هستیم.

,

تحصیل دانش‌آموزان در کانکس

, تحصیل دانش‌آموزان در کانکس, تحصیل دانش‌آموزان در کانکس,

دانش آموز مقطع ابتدایی در شهرستان سیل‌زده پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: ما مدرسه نداریم، سیل مدرسه‌مان را خراب کرد و الان دانش‌آموزان پایه اول تا ششم در کانکس بوده و هر دو پایه در یک کلاس درس و با یک معلم هستیم.

,

مشکل نبود معلم در برخی مدارس بروجرد بیشتر به چشم می‌خورد از طرفی شهریه مدارس غیر انتقاعی نیز به اوج رسیده و تامین شهریه مدارس غیرانتفاعی از عهده برخی خانواده‌ها خارج است.

,

محمد مهر افزون رئیس اداره آموزش و پرورش بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: مشکل کمبود معلم به وبژه در مقطع ابتدایی تنها مختص شهرستان بروجرد نیست و این مشکل در بسیاری از شهرها وجود دارد.

, .,

وی افزود: در مقطع ابتدایی با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم و متاسفانه برخی از کلاس‌ها معلم ندارد اما طی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برای جبران کمبود معلم در مدارس، نیروهای نهضت سوادآموزی را به عنوان حق التدریس به کارگیری خواهیم کرد تا همه کلاس‌های درس هر چه سریعتر فعالیت خود را آغاز کنند.

, .,

50 کلاس بدون معلم

, 50 کلاس بدون معلم, 50 کلاس بدون معلم,

رئیس اداره آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به اینکه مشکل کمبود معلم در 50 کلاس به زودی برطرف می‌شود عنوان کرد: پیگیری‌های لازم در دست انجام است و تلاش می‌شود تا ابتدای هفته آینده این مشکل برطرف شود.

, .,

وی بیان کرد: مهر ماه امسال ۵۰ هزار و ۸۷۱ دانش آموز بروجردی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم سال تحصیلی را شروع کردند که این تعداد دانش آموز در ۹۵۱ کلاس ساماندهی شدند.

, .,

مهر افزون تصریح کرد: نیروهای نهضت سواد آموزی بعد از انجام مراحل لازم در سر کلاس های درس حاضر می شوند و کار تعلیم و تربیت را آغاز می کنند.

, .,

رضا زینی وند مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در برخی از شهرستان‌ها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود تا مشکل کمبود معلم در برخی از کلاس‌های درس جبران شود.

, .,

وی افزود: برخی کلاس‌ها با شیفت دوم تعدادی از فرهنگیان دایر می‌شود تا دانش آموزان از دروس خود عقب نمانند و به زودی معلم ثابت برای این کلاس‌ها تعیین می‌شود.

,

بکارگیری نیروهای حق التدریس

, بکارگیری نیروهای حق التدریس, بکارگیری نیروهای حق التدریس,

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: با توجه به جابه‌جایی‌های صورت گرفته و کمبود نیروی انسانی در برخی از کلاس‌های شهرستانی، این مشکل به زودی برطرف می‌شود و قرار است از نیروهای نهضت سوادآموزی، پیش دبستانی، حق التدریس، سرباز معلم و خرید خدمت برای کمبود معلم استفاده شود.

, .,

وی با اشاره به اینکه در راستای جبران کمبود معلم اولویت با نیروهای بومی است خاطرنشان کرد: قرار است در هر شهرستانی که کمبود نیرو داریم از نیروهای حق التدریس و یا نهضتی در همان شهرستان استفاده شود؛ در استان لرستان حدود چهار هزار و 500 نیروی نهضت سوادآموزی، حق التدریس، سرباز معلم، پیش دبستانی و خرید خدمت وجود دارد و در طول برنامه پنج ساله ششم توسعه مقرر شده چنانچه آموزش و پرورش نیاز به نیرو داشته باشد باید از این نیروها استفاده کند، برهمین اساس با توجه به کمبود نیرو در برخی از شهرستان‌ها، از نیروهای مذکور بومی برای کلاس‌های درس استفاده می‌شود.

, ، , .,

با توجه به اینکه 10 روز از شروع سال تحصیلی می‌گذرد انتظار می‌رود مسئولان مربوطه هر چه سریع تر مشکلات آموزشی مدارس لرستان را برطرف کنند تا دغدغه دانش‌آموزان و والدین مرتفع شود و دانش‌آموزان رغبت بیشتری برای تحصیل داشته باشند.

, .,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه