اخبار داغ

اندر حکایت آزادراه «تبریز - سهند»؛

وعده‌ها پشت‌ هم اتوبان شد!

وعده‌ها پشت‌ هم اتوبان شد!
با توجه به جمعیت ۱۳۵ هزار نفری شهر جدید سهند، احداث آزادراه تبریز سهند در زمره اولویت‌های طرح‌های توسعه استان قرار گرفته است، اما به علت تاخیر طولانی در بهره‌برداری از آن، به مطالبه دست‌نیافتنی و دور و درازِ مردم منطقه تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، دی‌ماه ۹۷ بود که استاندار آذربایجان شرقی به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از روند اجرای آزادراه تبریز - سهند وعده افتتاح این شریان مهم جاده ای تا پایان شهریور سال ۹۸ خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار،,

بر اساس اظهارات محمدرضا پورمحمدی، این طرح به صورت مشارکتی توسط دولت و شرکت بتن سازه انجام می شود.

,

حبیب الله طاهرخانی  معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز در همان روز در جمع خبرنگاران روند اجرای آزادراه تبریز- سهند چشمگیر عنوان کرده بود.

,

افزود: با توجه به شرایط جوی موجود و سرمای حاکم بر منطقه، انتظار نداشتم، طرح، هم در بخش ابنیه و هم در حوزه خاکبرداری و دیگر امور جانبی، تا این حد پیشرفت داشته باشد.

,

این محور ارتباطی که قرار بود تبریز را به شهر سهند متصل کند و مسیر ۴۵ دقیقه‌ای سهند-تبریز را به کمتر از یک‌سوم و به زمان ۱۵ دقیقه کاهش دهد اما مانند بسیاری از پروژه‌ها درگیر مشکلات مالی شد و بیش از ۱۰ سال نیمه‌تمام مانده است.

,

 

,

Image title

, Image title,

 

,

با توجه به وعده آخوندی، اردیبهشت سال ۹۴ و در جریان سفر استانی دولت به آذربایجان شرقی بسیاری از ساکنان سهند و همچنین شهروندان تبریزی در انتظار اتمام این پروژه بودند که این وعده نیز عملی نشد.

,

 

,

Image title

, Image title,

 

,

جبارزاده استاندار اسبق آذربایجان شرقی در سال ۹۴ وعده افتتاح این آزادراه را تا پایان سال ۹۵ داده بود و  حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور در سفر خود به تبریز در سال ۹۴  از اتمام این پروژه تا پایان سال ۹۵ خبر داده که بعدها این وعده ها تا شهریور ۹۸ تمدید شد اما حالا مهر ۹۸ هم رسید و خبری نشد.

,

چندی قبل فیلمی در کانال اطلاع رسانی تبریزبیدار در تلگرام و اینستاگرام منتشر شد که حکایت از یک بام و دوهوای پیمانکار طرح در دو دیدار جداگانه با نمایندگان مردم تبریز داشت.

,

 

,

Image title

, Image title,

 

,

پزشکیان در این دیدار منتقدین را مورد هجمه قرار داد و عنوان کرد: در استان ۵۰۰ کیلومتر آزادراه داریم که این میزان در کل کشور ۱۲۰۰ کیلومتر است. منتقدین غیر از انتقاد و ناسزا حرف دیگری بلد نیستند. (فیلم را اینجا ببینید)

, (فیلم را اینجا ببینید),

این اظهارات پزشکیان با استقبال پیمانکار روبرو شد.

,

 

,

Image title

, Image title,

 

,

از سوی دیگر پیمانکار طرح در دیدار دیگری با بیگی دیگر نماینده مردم تبریز در مجلس، از دولت انتقاد کرده و گفت: برآورد ما برای تکمیل طرح ۴۰۰ میلیارد تومان است و دولت حدود ۷۰ میلیارد تومان تخصیص داده است. ما به مردم قول دادیم و انتظار حمایت از دولت داریم. (فیلم را اینجا ببینید)

, (فیلم را اینجا ببینید),

 

,

Image title

, Image title,

Image title

, Image title,

 

,

هر چند با توجه به جمعیت ۱۳۵ هزار نفری شهر جدید سهند، این طرح در زمره اولویت های طرح های توسعه استان قرار گرفته است، اما به علت تاخیر طولانی در بهره برداری از آن، به مطالبه دست نیافتنی و دور و درازِ مردم منطقه تبدیل شده است.

,

گفتنی است تصاویر فوق، مربوط به حال و هوای این روزهای آزاد راه تبریز سهند است که در چند روز اخیر توسط شهروندان گرفته و به تحریریه تبریزبیدار ارسال شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه