اخبار داغ

عضو خبرگان رهبری:

پیاده‌روی اربعین یکی از زیبایی‌های مکتب زیارت است/ این پیاده‌روی جبهه مقاومت را پرشورتر می‌کند

پیاده‌روی اربعین یکی از زیبایی‌های مکتب زیارت است/ این پیاده‌روی جبهه مقاومت را پرشورتر می‌کند
عضو خبرگان رهبری گفت: پیاده‌روی اربعین ازنظر مذهبی و شرعی یکی از وظایف شیعیان است و درواقع یکی از زیبایی‌های مکتب زیارت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین از دو جهت شرعی و مذهبی موردتوجه است و باید بر اهمیت آن تأکید کرد.

وی ادامه داد: در روایت‌ها آمده است که جابر بن عبدالله انصاری وقتی‌که در مدینه شنید که امام حسین (ع) با آن وضع در کربلا به شهادت رسیده‌اند باوجود سن بالایی که داشت بیش از هراز کیلومتر را طی کرد و تا برای زیارت اربعین خودش را به کربلا برساند که درنهایت موفق شد به زیارت این امام نائل شود.

اسلامی بابیان این‌که زیارت امام حسین (ع) در اربعین یکی از سیره‌های شیعیان است، افزود: پیاده‌روی اربعین در متون مذهبی باره‌ها آمده است به‌طوری‌که بر ثواب بالای این پیاده‌روی حتی با پای پیاده نیز تأکید فراوانی شده است.

وی ادامه داد: مراجع تقلید در نجف اشرف بارها با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) شتافته‌اند که نشان‌دهنده اهمیت این امر مذهبی است.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: پیاده‌روی اربعین ازنظر مذهبی و شرعی یکی از وظایف شیعیان است و درواقع یکی از زیبایی‌های مکتب زیارت است.

وی بابیان این‌که حضور و عظمت این پیاده‌روی را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: جریان وهابیت زمانی که حضور پرشورتر و چند ده‌میلیونی شیعیان را ببیند قطعاً هراس و ترس وجودش را خواهد گرفت به همین علت نباید حضور در این مراسم مذهبی را از دست داد.

اسلامی به پیامدهای جهانی این پیاده‌روی اشاره کرد و گفت: مشی و سیره‌ای امام حسین (ع) با باشکوه‌تر برگزار شدن این پیاده‌روی بیش‌ازپیش در دنیا شناخته می‌شود و همین موضوع می‌تواند تبیین خوبی برای قیام و مبارزه امام سوم شیعیان با ظلم باشد.

وی پیاده رفتن را یک وظیفه دانست و تصریح کرد: این مراسم کشورهای مزدور و استکباری در جهان را مأیوس می‌کند و در مقابل جبهه مقاومت را قوی‌تر و پرشورتر می‌کند.

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که دنیا در برابر حرکت عاشورا مبهوت مانده است، تأکید کرد: پیاده‌روی اربعین شکوه و جلال به ملت مسلمان می‌دهد و آن‌ها را در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان قوی‌تر و با بصیرت تر می‌کند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه