اخبار داغ

واکنش شهردار یاسوج به حذف نام شهید اورنگ از پل سوم بشار

واکنش شهردار یاسوج به حذف نام شهید اورنگ از پل سوم بشار
شهردار یاسوج در خصوص موضوعات مطرح شده درباره پل سوم بشار و حذف نام شهید ستار اورنگ از این پل واکنش نشان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ در طی هفته های گذشته خبرهایی مبنی بر حذف نام شهداء از تابلوها، پل ها، و کوچه ها توسط برخی رسانه ها شنیده شد، فارغ از هر توجیهی برای چرایی حذف نام شهداء، باید گفت کمترین کار برای جانفشانی کسانی که از بهترین سرمایه وجودی خود گذشتند، زنده نگه داشتن یاد و راه آنها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در همین خصوص یکی از راه های تکریم شهداء نام گذاری معابر، کوچه ها، پل ها به نام، نامی ارزشمند شهداء است، این موضوع در کنار کتاب، تولید فیلم، بازگویی خاطرات توسط یادگاران دفاع مقدس می تواند به سهم خود اثر گذار باشد.

,

در شهر یاسوج و در سال های گذشته طبق وعده های شهردار سابق آقای جاوید، قرار شد پل سوم بشار به نام شهید مدافع حرم، یعنی شهید اورنگ نام گذاری شود، در این رابطه معین شد که از حدفاصل بلوار منتهی به پل سوم بشار تا خود پل و تا سه راهی مختار به نام این شهید نام گذاری شود، اما از آن زمان تا اکنون نه تنها این نام گذاری صورت نگرفته است، بلکه این پل به نام پل سوم بشار  نام گذاری شد.

,

باید اشاره کرد هر چند در پل سوم بشار عدم نامگذاری نام شهید از زمان شهردار سابق تا شهردار کنونی حذف نام شهید قلمداد نمی شود، اما باید پرسید دغدغه شهردار فعلی برای رسیدگی به این موضوع به چه شکل و تا چه اندازه بوده است، از طرفی باید گفت اگر مسوولان شهری نظیر شهردار دغدغه کارفرهنگی دارند، نام گذاری این پل به نام پل شهید ستار اورنگ خود کار فرهنگی محسوب می شود، مگر نه این است که این شهداء برای فرهنگ و ارزش های دینی و انقلابی از جان خود گذشتند.

,

در همین خصوص شهردار شهر یاسوج در خصوص نامگذاری پل سوم بشار به نام شهید اورنگ در گفت و گو با پایگاه خبری صبح زاگرس گفت: پل سوم بشار در سال گذشته به نام شهید مدافع حرم ستار اورنگ نام گذاری شده است.

, صبح زاگرس,

نستهن مقدم بیان کرد: نام گذاری پل سوم بشار مصوبه کمیسیون نامگذاری معابر شهرداری را  دارد، و تابلو آن هنوز نصب نشده و در حال حاضر تابلوها سفارش داده شده، که بعد از تکمیل ساخت  تابلوها، نصب آنها آغاز خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه