اخبار داغ

در نشست بررسی مشکلات فرودگاه‌های استان مطرح شد؛

دلایل کم بودن تعداد پروازهای فرودگاه‌های استان/ بررسی شرایط و ویژگی‌های خاص فرودگاه یاسوج/ نواقصات خطرناک فرودگاه گچساران

دلایل کم بودن تعداد پروازهای فرودگاه‌های استان/ بررسی شرایط و ویژگی‌های خاص فرودگاه یاسوج/ نواقصات خطرناک فرودگاه گچساران
برنامه بدون تعارف شبکه دنا این هفته با موضوع پیگیری مشکلات و وضعیت دو فرودگاه یاسوج و گچساران پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس، برنامه بی تعارف شبکه دنا این هفته با موضوع پیگیری مشکلات و وضعیت دو فرودگاه یاسوج و گچساران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

مدیر فرودگاه یاسوج  که بعنوان مهمان ویژه برنامه برای پاسخگویی به مطالبات مردمی در برنامه حاضر شد، ابتدا یادی از حادثه تلخ سقوط هواپیمای تهران - یاسوج کرد و  برای کسانی که جان خود را در این سانحه هوایی از دست دادند، طلب آمرزش کرد.

,

علی محسنیان در ادامه با بیان اینکه شرایط فرودگاه یاسوج خاص است،گفت:  این فرودگاه با ارتفاع 6هزار پا و 1800متر از سطح دریا مرتفع ترین فرودگاه کشور است.

,

وی محدود بودن فعلی تعداد پروازهای این فرودگاه را ناشی از محدودیت های ناوگان متناسب با شرایط عملیاتی این فرودگاه دانست و  افزود: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوائی ایران در سال های اخیر به همه تعهدات و مسئولیت های خود در زمینه توسعه، تجهیز و ارتقای زیرساخت های این فرودگاه به خوبی و شایستگی عمل کرد.

,

محسنیان خاطرنشان کرد: پیگیری ها برای افزایش تعداد پروازها وارد فاز جدیدی شد؛ به همین منظور در هفته های گذشته به همراه استاندار جدید بیش از 9 نشست با مسئولان و نهادهای کشوری به خصوص وزیر راه و شهرسازی ، معاون وزیر، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران شرکت های هواپیمائی داشتیم .

,

وی گفت: همه شرایط عملیاتی برای برقراری و توسعه پروازها در این فرودگاه فراهم است، بعد از اعمال تحریم ها و مشکل در ناوگان ATR  باید طول باند فرودگاه را افزایش می دادیم اما معضل ایمنی و محدودیت توسعه باند بدلیل وجود یک دره بزرگ در مسیر داشتیم.

,

مدیر فرودگاه یاسوج تصریح کرد: این پروژه بعنوان بزرگترین عملیات خاکی حوزه فرودگاهی کشور و تنها پروژه ای بود که به صورت دو شیفت برای هواپیمای  رده تا بدنه متوسط طراحی و آماده سازی شد.

,

محسنیان با بیان اینکه زیر ساخت ها و روشنایی فرودگاه در حال حاضر تکمیل است،ادامه داد:اعتبار پروژه 30میلیارد تومان بود، هر چند مسئولان استانی به دلیل محدودیت در اعتبارات نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند اما با ورود شرکت های فرودگاهی پروژه به اتمام رسید.

,

وی گفت: اکنون طول باند از 2600 متر به 3200متر افزایش و شرایط برای نشست و برخاست جت تا بدنه متوسط هم فراهم شد که بعد از سالها الان شاهد نشستن جت در باند فرودگاه یاسوج هستیم.

,

وی در مورد تعهد شرکت  هواپیمایی آسمان به فرودگاه یاسوج گفت: در عرف بین الملل بعد از وقوع یک سانحه هوایی، شرکت هواپیمایی به صورت موقت پرواز ها را در آن منطقه لغو می کند که این موضوع بیشتر برای همدردی با مردم است.

,

محسنیان تصریح کرد: بعد از وقوع یک مشکل حقوقی شرکت آتا، با تلاش و پیگیری شرکت هواپیمائی ماهان  را از دی ماه سال گذشته فعال کردیم و در حال حاضر دو پرواز هفتگی داریم.

,

وی قول استاندار به مردم استان را در زمینه افزایش تعداد پرواز تا پایان مهرماه تایید کرد و گفت:در حال حاضر نمی توانیم آمار دقیقی از میزان افزایش ها به مردم اعلام کنیم اما به محض نهایی شدن این کار، به مردم اعلام می شود.

,

مدیر فرودگاه یاسوج بعد از پخش کلیپ گلایه های مردمی از کمبود تعداد پرواز و تاخیرات زیاد در پروازهای موجود،گفت:وظیفه ما ساخت، توسعه، نگهداری و بهسازی فرودگاه است که در این راستا هیچ کم و کسری از لحاظ امکانات نداریم و این مشکل یک موضوع فرا فرودگاهی است.

,

محسنیان افزود:ما همچنان نیازمند حمایت مسئولان و همه پتانسیل های چانه زنی برای ترغیب و برقراری پرواز و آوردن شرکت های دیگر برای افزایش پرواز ها هستیم.

,

وی خاطرنشان کرد: البته مهمترین عامل در این زمینه کمبود هواپیمای متناسب با فرودگاه است، از طرفی شرایط اقتصادی اخیر، افزایش بلیط ها و جو روانی متاثر از سانحه هوایی(هر چند این سانحه در مسیر خارج از فرودگاه ما رخ داد) و احتیاط شرکت های هواپیمایی در این زمینه از دیگر موانع افزایش پروازهاست.

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر خطوط پرواز فرودگاه و مطرح شدن مسیر هوایی جدید اصفهان- نجف آباد – پاتاوه برای پروازهای این فرودگاه،گفت:هنوز این موضوع در محافل کارشناسی هوانوردی کشور مطرح نشده است هر چند مسیر کوهستانی و ارتفاع بالا نمی توانند به تنهایی عاملی برای سقوط باشند بلکه  آنچه پرواز را به خطر می اندازد، نادیده گرفتن قوانین مانند ارتفاع مجاز پرواز است.

,

مدیر فرودگاه یاسوج تصریح کرد:از نظر ما مسیر پرواز کاملا ایمن است اما بدلیل اطمینان و اعتماد سازی مردم، مکاتباتی کارشناسی و فنی داشتیم که بعد از قطعی شدن نتیجه آن  به مردم اعلام می شود.

,

محسنیان در پاسخ به سوال دیگری راجع به نبود رادار فرودگاه گفت: کاربرد رادار از لحاظ فنی مربوط به فرودگاه های پر ترافیک مانند مرزهاست و اینجا  عملا کاربردی ندارد و نبود آن مشکلی فنی برای پرواز ایجاد نمی کند.

,

 ادامه برنامه به پیگیری مشکلات فرودگاه گچساران به خصوص نبود برج مراقبت، نارضایتی از تاخیر در پروازها و سالن ویژه مسافران اختصاص پیدا کرد.

,

مدیر خدمات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: فرودگاه شهید امیر سرلشکر خلبان امید بخش گچساران اولین فرودگاه استان اختصاصی نفت است که سال 91 اولین پرواز را داشت.

,

کردلو تصریح کرد: با هدف کمک به توسعه شهرستان گچساران تلاش شد فروگاه در فازهای مختلف توسعه یابد.

,

وی گفت:در فاز اول توسعه باند را به همراه به روز رسانی تاسیسات مراقبت پرواز را داشتیم که آبان ماه 96 انجام شد.

,

کردلو افزود:استاندارد سازی برج مراقبت با 90درصد پیشرفت و بقیه مراحل 40درصد پیشرفت دارند.

,

مجری برنامه در ادامه با برقراری ارتباط تلفنی با مدیر فرودگاه گچساران و بیان اینکه مردم از روند توسعه و تجهیز فرودگاه راضی نیستند،از وی خواست در این زمینه پاسخگو باشد.

,

محمد طاهری در این زمینه به مجری گفت: متاسفانه پروژه های سوختگیری، برج مراقبت و سالن فرودگاه هنوز تکمیل نشدند.

,

وی افزود:مراحل اولیه  مطالعاتی احداث جایگاه سوخت هواپیما تمام شد، اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم؛ همچنین پروژه هواشناسی هوانوردی هم در حال انجام است.

,

طاهری در پاسخ به تاخیر در پروازها گفت: به جز پرواز های موارد اضطراری و گرنه در صورت لغو شدن و یا تاخیر پرواز، مراتب به مسافران اعلام می شود.

,

وی در خصوص نبود ایستگاه آتش نشانی  در فرودگاه گچساران گفت: احداث ایستگاه جزو برنامه های ماست اما شرکت نفت و گاز گچساران از پرسنل مجربی در این راستا برخوردار است و در مواقع پرواز همه موارد ایمنی بررسی و کنترل می شود.

,

گفتنی است استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 8 شهرستان است که تنها در دو نقطه یاسوج و گچساران فرودگاه هواپیما وجود دارد و در این دو فرودگاه تنها سه پرواز به صورت هفتگی انجام می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه