اخبار داغ

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد:

کتاب همچنان جای خود را در سبد کالای خانوار ایرانی حفظ کرده است/ دوره التهاب کاغذ در حال سپری شدن است

کتاب همچنان جای خود را در سبد کالای خانوار ایرانی حفظ کرده است/ دوره التهاب کاغذ در حال سپری شدن است
مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد گفت: با وجود مشکلات اقتصادی ، اوضاع ارز و مشکلاتی که در حوزه تامین کاغذ برای نشر کتاب وجود دارد، کتاب هم چنان در سبد کالایی خانوار ایرانی وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایوب دهقانکار، مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در حاشیه یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در پاسخ به این سوال که وضعیت اقتصادی موجود چه میزان در خرید کتاب توسط مردم تاثیر گذاشته است، گفت: منکر وضعیت اقتصادی موجود نیستم، اما جای خوشحالی دارد که با توجه به شرایط اقتصادی کتاب هنوز در سبد خانوار مردم  قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: فضای موجود در نمایشگاه با اینکه چند ساعتی بیشتر از افتتاح آن نمی گذرد نشان از این دارد که شان و منزلت مردم فراتر از این است که برای یک سری از کالاها صف ببند و اکنون صف های خرید کتاب را هم شاهد هستیم.

,

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:  با وجود مشکلات اقتصادی ، اوضاع ارز و مشکلاتی که در حوزه تامین کاغذ برای نشر کتاب وجود دارد، کتاب هم چنان در سبد کالایی خانوار ایرانی وجود دارد.

,

دهقانکار در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت کاغذ چه میزان در نشر و انتشارات تاثیر گذاربوده است، افزود: قطعا بی تاثیر نبوده ، اما  دوره التهاب کاغذ در حال سپری شدن است.

,

این مقام مسئول بیان داشت: با ایجاد هم افزایی بین دستگاه ها توانستیم دوره مشکلات تامین کاغذ را پشت سر بگذاریم و امید است که روز به روز در تامین کاغذ مشکلات را رفع کنیم.

,

دهقانکار با اشاره به اینکه خراسان شمالی استانی پیشتاز و ممتاز در حوزه فرهنگی است، گفت: یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب خراسان شمالی، اولین نمیاشگاه استانی کتاب در سال 98 در کشور است.

,

وی یکی از انتقادات وارده به برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی را تضعیف کتاب فروشی های منطقه ای عنوان کرد و گفت : برای اولین بار کتاب فروشی های استانی نیز علاوه بر ناشران در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کردند و اولویت حضور و تخصیص غرفه را به ناشران استان میزبان و کتاب فروشی ها داده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه