اخبار داغ

در پی چسبی شدن تبریز زیر تبلیغات شرکت خاص؛

«نا زیباسازی» تبریز از کجا آب می‌خورد؟/ تخلفی که تا آخر مهر ماه ادامه خواهد داشت!

«نا زیباسازی» تبریز از کجا آب می‌خورد؟/ تخلفی که تا آخر مهر ماه ادامه خواهد داشت!
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مجوز تبلیغات برای شرکت مذکور به صورت محدود داده شده بود اما بیش از تعداد مجاز اقدام به نصب کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، تبلیغات محیطی یکی از کارخانه های تبریز در سطح شهر منجر شد تا شهروندان و فعالین رسانه ای نسبت به آلودگی بصری اعتراض کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار،,

تکثر بنر های تبلیغاتی در پیشانی پل ها به همراه تصویر صاحب کارخانه، کافی بود تا تیترهایی چون «تبریز بوی چسب می دهد»، «شهر نازیبا» و... در فضای مجازی  و رسانه ها مخابره شود.

,

بدنبال این اعتراض ها، سعید حاجی زاده مدیر کل روابط عمومی شهرداری تبریز در واکنش اینستاگرامی از واگذاری تابلوهای تبلیغاتی به شرکت ها از طریق مزایده خبر داده و نظارت بر محتوای طرح ها را از وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.

,

 

,

Image title

, Image title,

 

,

به کدام محتوا مجوز صادر می شود؟

, به کدام محتوا مجوز صادر می شود؟,

محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفتگو با تبریزبیدار با بیان اینکه مجوز شرکت های تبلیغاتی را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می دهد، افزود: اگر محتوای تابلوهای تبلیغاتی تجاری باشد، ما مجوز  می دهیم اما به محتوای غیر تجاری مثلا سیاسی،انتخاباتی و... مجوز  نمی دهیم.

وی ادامه داد: مجوز تبلیغات برای شرکت مذکور به صورت محدود داده شده بود اما بیش از تعداد مجاز اقدام به نصب کرده است و به همین علت با کانون تبلیغاتی برخورد شده است.

,
,
,

محمدپور در خصوص تکثر تبلیغات این کارخانه در تبریز گفت: اشکالی ندارد فردی که توان مالی دارد تبلیغات زیادی کند و الان در دنیا تبلیغات، فاکتور اصلی برای معرفی محصولات است اما تبلیغات غیر متعارف نباید انجام شود.

,

وی افزود: در کل باید از کارآفرینان و تولید داخلی حمایت  شود اما این شرکت در انجام تبلیغات به طور غیرمتعارف و دل زده عمل کرده که اتفاقا در تبلیغات نتیجه برعکس می دهد و به این شرکت تذکر دادیم که روش خود را اصلاح کنند اما تبلیغات با محتوای تجاری منع قانونی ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای تبلیغ کالاهای ایرانی هیچ محدودیتی وجود ندارد اما وقتی به کانون تبلیغاتی گفته می شود که به طور مثال بیش از چهار تابلو نصب کند و اگر بیش از تعداد معین تابلو نصب می کند، تخلف کرده و برخورد می شود و این شرکت نیز تا آخر مهر مجوز تبلیغ دارد و بعد از آن نمی توانند از تابلوها استفاده کنند.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه