اخبار داغ

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور:

رفع همپوشانی یکی از دلایل کاهش مراجعات بیمه شدگان سلامت به مراکز درمانی است

رفع همپوشانی یکی از دلایل کاهش مراجعات بیمه شدگان سلامت به مراکز درمانی است
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور با اشاره به کاهش 25 درصدی مراجعات بیمه شدگان بیمه سلامت به مراکز درمانی استان گفت: رفع همپوشانی یکی از دلایل اصلی کاهش مراجعات به مراکز درمانی است که با حذف جمعیت قابل توجهی که توانایی پرداخت بیمه را داشته اند، افراد تحت پوشش نیز کاهش یافته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور عصر امروز در جمع اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: 40 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که 85 درصد از این جمعیت از خدمات بیمه ای به صورت کاملا رایگان بهره مند می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصراترک،, عصراترک،,  , طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور عصر امروز در جمع اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: 40 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که 85 درصد از این جمعیت از خدمات بیمه ای به صورت کاملا رایگان بهره مند می شوند.,

وی ادامه داد: حمایت در زمان مراجعه به ارائه دهنده خدمت و مراکز درمانی اعم از سرپایی و بستری به ترتیب 70 درصد و 90 درصد هزینه تعرفه ها به صورت دولتی پرداخت می شود.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: دوهزار و 450 قلم دارو و چهار هزار و 700 خدمت به افراد تحت پوشش خدمات بیمه ای سلامت ارائه می شود.

,

موهبتی گفت: در حوزه رفع همپوشانی، در حال حاضر در کلیه دفاتر پیشخوان از ایجاد همپوشانی جلوگیری می شود و برای دریافت دفترچه جدید کنترل ها انجام می شود.

,

وی همچنین به کنترل همپوشانی در زمان دریافت خدمت نیز اشاره کرد و افزود: در کلیه بیمارستان های دولتی در سامانه دارو که سالانه بین 70 تا 80 میلیون مراجعه دارد و 80 درصد هزینه ها دارویی از طریق سامانه تایید دارو کنترل می شود، همپوشانی صورت می گیرد.

,

 

,

سامانه تایید دارو نقش مهمی در تعطیلی بازار آزاد دارو دارد 

, سامانه تایید دارو نقش مهمی در تعطیلی بازار آزاد دارو دارد , سامانه تایید دارو نقش مهمی در تعطیلی بازار آزاد دارو دارد ,

موهبتی خاطر نشان کرد: سامانه تایید دارو و کد اصالت دارو نقش مهمی در تعطیلی بازار آزاد دارو دارد.

,

وی همچنین به سامانه تایید خدمت اشاره کرد و یادآور شد: این سامانه از اجرای خدمات تکراری توسط پزشکان متفاوت جلوگیری می کند و سلامت الکترونیک که توسط وزارت بهداشت با حضور ریاست جمهور به بهره برداری رسید به کیفیت خدمت کمک شایانی خواهد کرد.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نسخه الکترونیک در 233 شهرستان کشور در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: پروژه رسیدگی اسناد الکترونیک در 300 بیمارستان اجرایی می شود که تا پایان سال باید تا 605 بیمارستان توسعه یابد.

,

 

,

اجرایی شدن بیمه اجباری از هفته بیمه سلامت

, اجرایی شدن بیمه اجباری از هفته بیمه سلامت, اجرایی شدن بیمه اجباری از هفته بیمه سلامت,

موهبتی با بیان اینکه بیمه اجباری از هفته سلامت اجرایی خواهد شد، گفت: تاکنون نیز زیرساخت بیمه ای وجود داشته اما اجباری نبود در حالیکه شرایطی ایجاد شده تا کسی در مدت 6 ماه مراجعه کند، از یارانه بیمه سلامت فراخور ارزیابی برخوردار خواهد بود.

,

این مقام مسئول بیان داشت: برخورداران از بیمه اجباری سلامت در دهک های یک، دو و سه تمامی هزینه های بیمه توسط دولت، دهک چهارم به صورت 50 درصدی توسط دولت و از دهک پنجم به بالا تمامی هزینه ها باید توسط خود شخص متقاضی واریز شود.

,

وی ادامه داد: در خراسان شمالی 70 درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت هستند و سالانه مبلغ 230 میلیارد تومان در استان هزینه به صورت 15 درصد از منابع داخلی و 85درصد از منابع کشوری پرداخت خواهد شد که 66 درصد بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت رایگان هستند.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک مبنی بر اینکه دلیل کاهش 25 درصدی مراجعات بیمه شدگان بیمه سلامت به مراکز درمانی به چه دلیل بوده است، گفت: رفع همپوشانی یکی از دلایل اصلی کاهش مراجعات است که باتوجه به اینکه گروهی از افرادی که از بیمه رایگان بهره مند می شدند فاقد نیاز به این خدمات بودند حذف شدند و جمعیت قابل توجهی را کاهش داد که میانگین کشوری این رقم 23.6 درصد است.

,

موهبتی خاطر نشان کرد: همچنین بیمه رایگان براساس قانون، حق مراجعه به بخش خصوصی را ندارند و اینها دلایلی است که بخشی از این مراجعات کاهش پیدا کرده است.

,

 

,

کاهش 71 هزار نفری افراد تحت پوشش بیمه سلامت خراسان شمالی

, کاهش 71 هزار نفری افراد تحت پوشش بیمه سلامت خراسان شمالی, کاهش 71 هزار نفری افراد تحت پوشش بیمه سلامت خراسان شمالی,

رعنایی، مدیرعامل بیمه سلامت خراسان شمالی در ادامه گفت: در سال گذشته براساس اعلام بیمه تامین اجتماعی 440 هزار نفر، کمیته امداد 20 هزار نفر، نیروهای مسلح 40 هزار و 700 هزار نفر دارای بیمه سلامت بودند که از میزان جمعیت استان که 863 هزار نفر بود، 300 هزار دفترچه اضافه صادر شده بودند.

,

وی بیان داشت: با الکترونیکی کردن کلیه فرآیند های سازمان، از صدور دفترچه های بیمه سلامت برای افرادی که همپوشانی دارند جلوگیری شد و تعدادی از افرادی که از بیمه رایگان استفاده می کردند در حالی که توانایی پرداخت هزینه بیمه را داشتند حذف شدند.

,

رعنایی گفت: براساس آخرین تراز بیمه شدگان استان تا پایان سال گذشته 605 هزار نفر بیمه شده در استان وجود دارد که سهم بیمه سلامت از 175 هزار نفر به 104 هزار نفر کاهش پیدا کرده و این کاهش 71 هزار نفری نتیجه همپوشانی بیمه ای است.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه