اخبار داغ

معاون استاندار:

ثبت نام ۴۱ هزار زائر از آذربایجان غربی برای پیاده روی اربعین

ثبت نام ۴۱ هزار زائر از آذربایجان غربی برای پیاده روی اربعین
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، کنگره عظیم اربعین را حرکتی مردمی و نقطه عطفی در تاریخ عنوان کرد و گفت: این حرکت معنوی نشان از اتحاد عظیم دارد و تا کنون ۴۱ هزار زائر از آذربایجان غربی برای پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، علی مصطفوی در چهارمین جلسه ستاد هماهنگی پیاده روی اربعین که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کنگره عظیم اربعین یک حرکت مردمی و نقطه عطفی در تاریخ است که با اتحاد مسلمانان، باعث هراس دشمنان می شود و بر همه ما وظیفه است تا اقدامات ، امکانات و تسهیلات لازم را برای زائران فراهم کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده تا به امروز ۳۱ هزار و ۴۰۰ نفر از طریق سامانه سماح ثبت نام کرده اند که با توجه به تعداد زائران ثبت‌نامی، حداقل ٨٠٠ دستگاه اتوبوس برای تردد زائران اربعین حسینی باید پیش‌بینی شود تا مشکلی در رابطه به حمل و نقل زائران وجود نداشته باشد.

,

جانشین رییس ستاد برگزاری پیاده روی اربعین حسینی استان اظهار داشت: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در خصوص وسایل حمل و نقل برای رفت و به خصوص برای برگشت زائران اقدامات و تدابیر لازم را اعمال کنند.

,

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: موکب‌های اربعین نکات امنیتی را رعایت کنند همچنین باید افرادی از کاروان‌ها به منظور بررسی مسائل امنیتی  آموزش های لازم را باید فرا گیرد.

,

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی گفت: ١٩ موکب از این استان برای ارائه خدمات در اربعین آماده شده است که در زمان مورد نظر در مسیرهای مشخص مستقر می‌شوند که این موکب‌ها روزانه برای ۶۰ هزار زائر در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام اطعام می‌دهند و روزانه ۱۵ هزار زائر در موکب‌های این استان اسکان می‌یابند.

,

سیدحسن حسینی افزود: موکب‌های آذربایجان‌غربی در سامرا، مهران، کربلا و در مسیرهای مابین کربلا و نجف استقرار می‌یابند؛ همچنین یک موکب مرزی ویژه بازرگان برای زائران خارجی تدارک دیده شده تا زائران اهل ترکیه و جمهوری‌آذربایجان بعد از استراحت در این موکب به کربلای معلی اعزام شوند.

,

در ادامه این جلسه نمایندگان حمل و نقل جاده‌ای، حج و زیارت آذربایجان‌غربی، اوقاف و امور خیریه، فرمانداری‌های ماکو و نقده، شرکت نفت، هلال احمر، صدا و سیما و سپاه شهدای آذربایجان‌غربی به بیان اقدامات، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

,

آموزش زائران، تامین سوخت، حل مشکلات تردد و حمل و نقل زائران و خدمات رسانی مناسب به زائران از مسائلی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت و دستورات لازم برای این بخش‌ها صادر شد.

,

در ادامه این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد توسط روسای کمیته‌های ستاد استانی اربعین حسینی(ع)، مسائل و مشکلات مواکب استان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه