اخبار داغ

در آستانه پنجم صفر؛

حرکت نمادین ورود کاروان اهل بیت(ع) به سرزمین شام در تربت حیدریه بازسازی شد

حرکت نمادین ورود کاروان اهل بیت(ع) به سرزمین شام در تربت حیدریه بازسازی شد
در آستانه پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(سلام الله) حرکت نمادین ورود کاروان اهل بیت به سرزمین شام در تربت حیدریه بازسازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار صبح توس؛ این حرکت فرهنگی و هنری برای نخستین بار در کشور با محوریت هیئت متحده سجادیه و شهرداری تربت حیدریه در سال 92 آغاز و امسال نیز در هفتمین سال متوالی و همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) بازسازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

حرکت کاروان نمادین اسرای کربلا به سرزمین شام از محل چهارراه امام خمینی(ره) به سمت میدان مرکزی و میدان امام علی(ع) با حضور عاشقان و دلباختان به اهل بیت(علیه السلام) همراه و در این مسیر نمونه هائی از آزار و شکنجه یزیدان بر اهل بیت امام حسین(ع) به تصویر کشیده شد.

,

, ,

همچنین در آئین پایانی این مراسم، شهادت نمادین حضرت رقیه(س) و خطبه خوانی نمادین امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) برای عاشقان و دلسوختگان به سیدالشهدا(ع) بازسازی شد.

,

, ,

در این برنامه نمادین رفتار ظالمانه لشکر یزد به تصویر کشیده می شود و علاوه بر خطبه خوانی نمادین حضرت زین العابدین(ع) در کاخ یزید و موضوع شهادت حضرت رقیه(س)، حرکت های ظالمانه لشکر یزید با اسرای کربلا در مسیر کوفه به شام به تصویر کشیده شد.

,

, ,

بازسازی نمادین ورود اسرای کربلا به سرزمین شام توسط 200 هنرور و عوامل اجرایی در خیابانهای شهر تربت حیدریه انجام گرفت.

,

, ,

روایت این حرکت نمادین از ورود اسرا به سرزمین شام تا شهادت حضرت رقیه(س)است و چنین روایتگری هائی که هنرمندانه برای مردم به تصویر کشیده می شود قوام بخش نهضت سیدالشهدا(علیه السلام) است.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه