اخبار داغ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همدان مطرح کرد؛

حذف ۱۷۰هزار خانوار از لیست یارانه بگیران/نیاز به ۱۵ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

حذف ۱۷۰هزار خانوار از لیست یارانه بگیران/نیاز به ۱۵ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حذف سه دهک از افراد یارانه بگیر گفت: با تکیه بر بانک های اطلاعاتی متعدد ما با تعدادی از دهک های سه دهک بالا شروع و کمتر از ۱۷۰ هزار خانوار از لیست یارانه بگیران را حذف کردیم و در مجموع ۶۵۰ الی ۷۰۰ هزار نفر از لیست یارانه بگیران حذف شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  صبح امروز در سفر خود به استان همدان در گفتگو با  خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه یکی از حقوق مسلم بازنشستگان کشور مسئله عدم همسان سازی حقوق و دستمزد آن هاست اظهار داشت: بطور مثال آنهایی که در سال های خیلی دور بازنشسته شده اند نسبت به کسانی که بازنشسته می شوند خیلی کمتر است و این انتظار به حق را دارند که در اجرای قانون برنامه ششم دولت بتواند نسبت به همسان سازی حقوقشان اقدام کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: با توجه به فشار هایی که وجود دارد و محدودیتی که در منابع بودجه است سال گذشته عددی که در لایحه بودجه سالیانه پیش بینی شد در حدی نبود که بیشتر از ۱۴ درصد برای حقوق و دستمزد بالا و ۱۸ درصد برای حقوق و دستمزد تحول بیشتری در همسان سازی ایجاد کرد.

,

شریعتمداری با ابراز امیدواری از اینکه در سال ۹۹ دولت این موضوع را جبران کند عنوان کرد: ما نیازمند ۱۵ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی در حوزه بازنشستگی کشوری هستیم و در حوزه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تلاش ما این است که با مقدماتی که در حال تدارک هستیم همسان سازی در این سازمان متکی به بودجه خود سازمان باشد و در سال ۹۹ به نتیجه نهایی برسد.

,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به حذف سه دهک از یارانه بگیران کشور گفت: دولت مصر است در شرایطی که فشار بر روی طبقات متوسط جامعه وجود دارد و مردم دچار تنگنا هستند با کمترین ضریب خطا مصوبه مجلس را در حذف سه دهک بالای درآمد کشور از مجموعه نظام یارانه ای کشور را حذف کند.

,

وی در ادامه با بیان اینکه با تکیه بر بانک های اطلاعاتی متعدد ما با تعدادی از دهک های سه دهک بالا خذف یارانه را شروع کردیم تاکید کرد: تعداد افرادی که از لیست یارانه بگیران حذف شدند کمتر از ۱۷۰ هزار خانوار هستند و افرادی که دارای تمکن مالی بودند از لیست یارانه حذف شدند.

,

شریعتمداری بیان کرد: در حذف یارانه بگیران میزان خطاها بالا نبود و در سراسر کشور ۴۲۰۰ نفر به دفاتر پیشخوان دولت برای اعتراض مراجعه کردند.

,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: ۶۵۰ الی ۷۰۰ هزار نفر از لیست یارانه بگیران حذف شدند و اعتراض ۴۲۰۰ نفر از افرادی که یارانه آنها قطع شده است نشان دهنده کم بودن ضریب خطا است. در استان همدان کمتر از دو درصد ضریب خطا مشاهده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه