اخبار داغ

استاندار اردبیل خبرداد؛

اعطای وام کم بهره برای بهسازی 4 هزار واحد روستایی در استان اردبیل

اعطای وام کم بهره برای بهسازی 4 هزار واحد روستایی در استان اردبیل
استاندار اردبیل گفت: تسهیلات بهسازی واحدهای روستایی به صورت سفته ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما،اکبر بهنام جو پیش از ظهر امروز  در جلسه بررسی روند پرداخت تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی با حضور معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار داشت: بانک ها باید روند پرداخت تسهیلات را روان سازی کرده و هر سه نفر از اهالی روستایی به صورت زنجیره ای برای دریافت تسهیلات ضامن می شوند.
وی افزود: با توجه به اختصاص سهمیه چهار هزار موردی تسهیلات بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی به استان با سود بانکی پایین ، لازم است روندعقد قرار داد ها و معرفی به بانک را سرعت بخشیم.
استاندار اردبیل گفت : بر اساس پرونده های موجود از چهار هزار سهمیه سه هزار واحد به بانک ها معرفی و برای 70 مورد عقد قرار داد شده است.
وی میزان تسهیلات برای یک طبقه واحد روستایی را 40 میلیون و برای واحدهای دو طبقه را 80 میلیون اعلام کرد.
بهنام جو با تاکید بر تلاش برای افزایش میزان سهمیه بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی گفت: بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی علاوه بر مقاوم سازی در برابر حوادث باعث ماندگاری روستاییان نیز می شود.
وی بیان کرد: در روستاهای هدف گردشگری نیز میتوان با استفاده از این تسهیلات در راستای توسعه بوم گردی با همکاری میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اقدام کرد.
استاندار اردبیل افزود: میراث فرهنگی می تواند به لحاظ صدور مجوزهای بوم گردی ، برگزاری تورهای گردشگری و ایجاد زمینه فروش تولیدات روستاییان نقش مهمی ایفا کند.
بهنام جو تصریح کرد: حضور گردشگران در روستاهای هدف بوم گردی نیازمند تامین مکان های اقامتی بوده و در این خصوص لازم است بنیاد مسکن و میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری همکاری داشته باشند.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این جلسه گفت: طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سطح کشور از سال 84 شروع شدهو سالانه به طور میانگین 200 هزار واحد روستایی بهسازی شده است.
عزیز اله مهدیان افزود: تسهیلات ویژه بهسازی واحدهای روستایی صرف خانه سازی روستایی شده و موجب توسعه پایدار در روستاها شده است.
وی بیان کرد: سهمیه تسهیلات بهسازی واحدهای روستایی استان ها در صورت عدم جذب در سایر استان های جذب می شود.
مهدیان خواستار تسریع در روند معرفی واحدها به بانک ها برای عقد قرار در استان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه